اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش مدت زمان اجراي پروژه هاي عمراني



مخبر کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: طي چهار سال گذشته يکي از دستاوردهاي فعاليت شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي کاهش مدت زمان اجراي پروژه هاي عمراني در اين بخش بود.


"ابوالقاسم رحماني" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، اظهار داشت: بررسي ها نشان مي دهد دوره چهار سال گذشته عملکرد شرکت مذکور که وابسته به وزارت مسکن وشهرسازي است بر ارايه کار کيفي متمرکز بود و گام هاي مثبتي در اين ارتباط برداشته شد.


شرکت يادشده که احداث ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي را برعهده دارد، در کارنامه خود احداث ساختمانهاي جديد مجلس شوراي اسلامي، کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و سالن اجلاس سران را ثبت کرده است.

 

شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي از ابتداي فعاليت دولت نهم (نيمه 1384) تا پايان سال 1387 بالغ بر 69 پروژه با زيربناي 763 هزار و 665 مترمربع در سطح کشور از مجموع 245 پروژه ملي با زيربناي دو ميليون و 772هزار و 123 مترمربع را که در دست اجرا بود، تکميل کرد.

 

رحماني اضافه کرد: پيش از حضور برزگري بعنوان مديرعامل شرکت مذکوراجراي پروژه هاي ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي به طورمتوسط حدود 9 تا 12 سال زمان نياز داشت اما با تلاشهاي صورت گرفته در دولت نهم اين ميزان به حدود سه سال رسيد.

 

وي فعاليت مديرعامل نام برده را در دوران تصدي خود بر شرکت مذکور موفق دانست و گفت: احتمال دارد، وزير مسکن وشهرسازي دولت دهم با هدف تحولي جديد در شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي وعمومي نسبت به تغيير مديريت اين مجموعه اقدام کرده است.

 

قرار است موسي برزگري پس از دوران چهارساله فعاليت در وزارت مسکن وشهرسازي ب عنوان معاون وزير و مديرعامل شرکت ياد شده، جايگاه خود را به محمدجعفر عليزاده معاون امور عمراني استانداري اصفهان واگذار نمايد.


 


 



ویدیو مرتبط :
تلاش برای کاهش مدت زمان معاینه فنی خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر مدت زمان نشستن بر کاهش وزن



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,کاهش ورزن

طبق مطالعات انجام شده، ۷۱ دقیقه کاهش در زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش وزن و عمر طولانی تر کمک کند.

به گزارش مهر، مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد کاهش مدت زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش چربی اضافی بدن انجامیده و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و مرگ زودهنگام کمتر می شود.

محققان با سه ماه پیگیری وضعیت افراد شرکت کننده در مطالعه شاهد کاهش ۰.۶۱ درصدی میزان چربی در این افراد بودند. این نتیجه حاصل ۷۱ دقیقه کاهش در مدت زمان نشستن در طول ساعات کاری هر روز بعد از گذشت یک ماه بود.

جین تلستراپ، عضو تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت عمومی دانمارک، در این باره می گوید: «کاهش روزانه مدت زمان نشستن در محیط کار تا ۷۱ دقیقه تاثیر بلندمدتی در درازمدت دارد و با کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و مرگ و میر زودهنگام به هر علتی همراه است.»

تیم تحقیق در این مطالعه ۳۱۷ کارمند را از ۱۹ اداره مختلف مورد بررسی قرار دادند و هریک را به طور تصادفی به یکی از گروه های کنترل یا اقدام اختصاص دادند.

گروه اقدام شامل تغییرات محیطی محل کار و سخنرانی و کارگاه آموزشی بود که در آنجا کارمندان مجبور به فعالیت و تحرک بیشتری بودند.

با اتصال دستگاه شتاب سنج به این افراد، محققان توانستند نتایج را در طول مدت ۶ روز کاری هفته تعیین کنند. بعد از گذشت یک ماه، شرکت کنندگان در گروه اقدام در مقایسه با گروه کنترل ۷۱ دقیقه کمتر در ۸ ساعت کاری نشسته بودند. این مدت زمان بعد از سه ماه به ۴۸ دقیقه کاهش یافته بود.

به گفته محققان این مطالعه، «تعداد گام های افراد در طول یک ماه به ازای هر یک ساعت ۷ درصد و در سه ماه ۸ درصد بیشتر شده بود.»