اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کانال سوئز بسته شد



وزش باد و برف و باران شدید در بسیاری از کشورهای عربی از جمله مصر منجر به کشته شدن 20 نفر از آنها و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شد.

 

به گزارش برنا به نقل از الجزیره، طوفان و برف و باران شدید در چند روز گذشته در بسیاری از کشورهای عربی و منطقه خاورمیانه حدود 20 نفر را کشته و 10 نفر دیگر را نیز زخمی کرده است.

در همین حال بسیاری از مناطق در این کشورها بر اثر طوفان و برف و باران شدید دچار خسارت های مالی نیز شدند.

از سوی دیگر شرایط بد آب و هوایی این مناطق منجر به بسته شدن تعدادی از بنادر، فرودگاه ها و راه های آن نیز شده است.

در بین این مناطق، قاهره پایتخت مصر علاوه بر روز گذشته، امروز نیز شاهد وزش طوفان شدید شن به است.

گفته می شود، وزش بادی که سرعت آن به 100 کیلومتر در ساعت می رسید منجر به تشکیل امواج دریایی به طول 10 متر شده است.

در این بارندگی و ریزش شدید برف، دست کم 10 نفر از شهروندان مصری به دلیل تصادف کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، مقامات مصری به دلیل شرایط بسیار بد آب و هوایی دستور بسته شدن حوزه کشتیرانی کانال سوئز را دادند.../برنا


ویدیو مرتبط :
رافعی-کانال سوئز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع وزارت خارجه مصر درباره عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز: عادی است



 

 

موضع وزارت خارجه مصر درباره عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز: عادی است

 

وزارت خارجه مصر اعلام کرد صدور مجوز عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز به معنی تغییر اساسی در سیاست خارجی این کشور نیست.

حسام زکی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در گفت وگو با پایگاه خبری "الیوم السابع" مصر تاکید کرد: قاهره توافقنامه قسطنطنیه را پذیرفته است که براساس آن مصر حق ندارد مانع از عبور هیچ کشتی از کانال سوئز شود مگر اینکه این کشتی متعلق به کشوری باشد که با مصر در وضعیت جنگی قرار داشته باشد.

زکی ادامه داد:پیش بینی نمی شود در دوره دولت انتقالی مصر در سیاست خارجی این کشور تغییرات اساسی روی دهد اما پس از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آینده مصر، این موضوع دیگری خواهد بود.

وی افزود: در دوره دولت انتقالی مصر، تغییرات بزرگی در سیاست خارجی قاهره روی نخواهد داد. در زمینه مسئله عبور دو کشتی نظامی ایرانی از کانال سوئز این ، مسئله عادی است.

براساس گزارش های رسمی از مصر، این کشور مجوز عبور دو کشتی نظامی ایران از کانال سوئز را برای امروز سه شنبه صادر کرده است. پیش بینی می شود این ناوهای ایرانی امروز از کانال سوئز عبور کنند تا بتوانند از دریای سرخ وارد دریای مدیترانه شوند.

روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت که سران ایران با اعزام دو ناو به دریای مدیترانه و کانال سوئز می خواستند موضع رهبران نظامی مصر را پس از کناره گیری حسنی مبارک از ریاست جمهوری این کشور بسنجند. همچنین آنها قصد دارند پیام هایی را به قدرت های منطقه ای و بین المللی مرتبط با برنامه هسته ای ایران ارسال کند. 

دو ناو ایرانی پس از عبور از کانال سوئز به سمت بنادر سوریه در ساحل شرقی دریای مدیترانه خواهند رفت. کانال سوئز به طول 160 کیلومتر از شهر پورسعید در ساحل دریای سرخ آغاز و در شهر سوئز در ساحل دریای مدیترانه به پایان می رسد.

مقامات اسرائیلی تاکنون به شدت نسبت به خبر عبور دو ناو ایرانی از کانال سوئز واکنش نشان داده و آن را اقدامی تحریک آمیز و خطرناک توصیف کرده اند.

ایران 30 سال پیش ، روابط دیپلماتیک خود را با مصر قطع کرد و هم اکنون روابط میان دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع در تهران و قاهره است....../تحلیل:عصرایران