اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کامی هفت رنگ، سرکرده باند سارقان نوجوان



کامی هفت رنگ، سرکرده باند سارقان نوجوان

اعضای باند سارقان حرفه‌ای که اقدام به سرقت دینام کولر از پشت بام‌های شهروندان ساکن در محله خلیج فارس می‌کردند،دستگیر شدند.

به گزارش مردم سالاری، سرگرد پاسدار عطاءالله سینکایی رییس کلانتری 151 یافت آباد صبح دیروز ضمن اشاره به دستگیری اعضای باندی که اقدام به سرقت دینام کولر‌های آبی از پشت بام‌های شهروندان ساكن در محله خلیج فارس می‌کردند در تشریح جزییات این پرونده و نحوه دستگیری متهمان اظهار داشت:در پی اعلام شكایت شهروندان ساکن در جنوب غرب پایتخت در خصوص سرقت دینام كولر از پشت بام ساختمان‌ها و آپارتمان‌های محله خلیج‌فارس بلافاصله پرونده‌ای با موضوع «سرقت اموال خصوصی»تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان معاونت تجسس کلانتری قرار گرفت.

با تشکیل پرونده تحقیقات ماموران آغاز و در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند تعدادی نوجوان حدوداً 15 الی 17 ساله به بهانه‌های واهی اقدام به زدن زنگ درب منازل شهروندان می‌کنند و پس از اینکه همسایه‌ها بدون اینکه از طریق آیفون سوال کنند که چه کسی زنگ می‌زند، اقدام به گشودن درب کردند سارقان از این فرصت استفاده می‌کنند و وارد آپارتمان شده و به پشت‌بام همسایه رفته و اقدام به سرقت دینام كولر می‌نمایند.

سینکایی ادامه داد: با توجه اطلاعات به دست آمده طی تحقیقاتی که از همسایگان شد برخی از آنان که سارقان را حین سرقت در پشت بام مشاهده کرده بودند مشخصات ظاهری آنان را به ماموران دادند. گشت زنی‌ها و عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی ادامه یافت تا اینکه یکی از واحدهای گشت خودرویی دو نوجوان 16 ساله که ظاهری شبیه به سارقان داشتند را در محله خلیج فارس دستگیر به كلانتری انتقال دادند.

متهمان که «امید.ف»و «فرامرز.ب» نام داشتند پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند در ابتدا منکر هرگونه سرقت بودند اما در نهایت با توجه به دلایل بدست آمده لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند: به سرکردگی»فرشید.ك» (معروف به كامی هفت رنگ) سرقت می‌کردند.

این مقام مسئول در پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اینکه در بازجویی‌های پلیسی مشخص شد اعضای باند پس از سرقت،اموال مسروقه را به دو مالخر به نام‌های «علی» و «علیرضا» كه به صورت خانوادگی در كار خرید وفروش ضایعات فعالیت داشتند، می‌فروختند،تصریح کرد: پس از اخذ دستور قضایی «علی» و «علیرضا» و كامی هفت رنگ دستگیر و 16 عدد دینام كولر سرقتی از مغازه ضایعات فروشی آنان در محله خلیج فارس كشف شد.

گفتنی است، متهمان حسب دستور بازپرس شعبه چهار دادسرای ناحیه 29 تهران (اطفال) با قرار مناسب به كانون اصلاح و تریبت نوجوان معرفی شدند./مردم سالاری

 

 

 


ویدیو مرتبط :
عملیات دسگیری سرکرده باند سارقین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام باند سارقان منازل ویلایی چالوس/ دستگیری سارقان در زیرزمین خانه سرکرده باند



 

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان کرج اعضای باند چهار نفره سارقان منزل شناسایی و در این رابطه ۲۷ فقره اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ سید حسین سید حقیقی فرمانده انتظامی شهرستان کرج در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل در خیابان چالوس بلافاصله واحد گشت کلانتری ۳۰ اسلام آباد جهت بررسی موضوع به محل سرقت اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با بررسی صحنه جرم و شیوه و شگرد سارق یا سارقان، ردپای سارق سابقه‌داری را که قبلا نیز به همین شیوه سرقت کرده و دارای سوابق کیفری متعدد بود شناسایی کردند.

سرهنگ سید حقیقی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل مجرمان سابقه دار، مخفیگاه متهم را در منطقه ولدآباد شناسایی و سه تیم عملیاتی پس از اعزام به محل و محاصره منطقه متهمان را در داخل زیرزمین منزل سردسته باند دستگیر کردند.

وی در ادامه بیان داشت:متهمان در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف کرده و اذعان داشتند که با تشکیل یک باند چهار نفره تاکنون اقدام به ۱۴ فقره سرقت در مناطقی از اسلام آباد، میدان کرج، فردیس، محمد شهر، ولدآباد و مشکین آباد کرده‌اند و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد ۲۷ عدد اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به نحوه سرقت‌ها و شیوه و شگرد متهمان خاطر نشان کرد: متهمان در این شیوه با شکستن توپی قفل فاقد حفاظ و نگهدارنده، اموال منازل ویلایی خالی از سکنه را به سرقت می‌بردند.

اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران