اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کار احمدی نژاد به روحانی افتاد



تاسیس دانشگاه توسط احمدی نژاد

کار احمدی نژاد به روحانی افتاد

با وجود اعطای مجوز به محمود احمدی نژاد برای تاسیس دانشگاه در تهران، اخبار حکایت از آن دارد که کار برای تاسیس این دانشگاه تمام نشده و احمدی نژاد در دولت بعدی نیز همچنان باید پیگیر مصوبات دیگری باشد.

خبر روز گذشته درباره مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، بازخوردهای مختلفی را در بین شخصیت های دانشگاهی و رسانه های کشور به همراه داشته است.

در خبر روز گذشته آمده بود که در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد، پس از تقدیر و تشکر اعضا از 8 سال فعالیت احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل منظم جلسات این شورا، به درخواست وی پاسخ مثبت داده به‌اتفاق آرا، مجوز تأسیس دانشگاهی در تهران را به وی اعطا کردند.

اما پیرو این خبر، برخی منابع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی جزئیات و اطلاعات بیشتری از چند و چون مجوز اعطایی به احمدی نژاد برای تاسیس دانشگاه در تهران، ارائه کردند.

در این زمینه، یک منبع اگاه گفت: اگر دانشگاه مدنظر احمدی نژاد برای تأسیس، دانشگاه خاص(همانند دانشگاه هایی چون امام صادق(ع)) باشد باید اساسنامه آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.
وی همچنین افزود: همچنین اگر قرار باشد این دانشگاه به صورت غیرانتفاعی باشد نیز باید اعضای هیت موسس آن به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسند.

به گفته این منبع آگاه، با توجه به اینکه آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور فعلی، دو هفته پیش برگزار شد، بنابراین ادامه بررسی مجوز دانشگاه مورد نظر احمدی نژاد در دولت آینده خواهد بود.

از آنجا که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را رئیس جمهور برعهده دارد، ریاست این شورا در دوران استقرار دولت حسن روحانی به عهده وی خواهد بود، لذا احمدی نژاد بایستی ادامه روند تاسیس دانشگاه خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی پیگیری کند./تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
معاون اول احمدی نژاد،به زندان افتاد!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امبرمحبیان:حتی احمدی نژاد هم گفت لیست اصولگرایان رای نمی آورد/کار دست آدمهای تندخو افتاد



 اخبارانتخابات  ,خبرهای انتخابات  , انتخابات  مجلس

   امیرمحبیان به روزنامه اعتماد گفت:جریان اصولگرایی به سمت ائتلاف با جبهه پایداری رفت. همان زمان ما هشدار داده و بارها گفتیم که اگر هم وارد مذاکره با این جریان شدید به صورت فعال وارد شوید.

 در هر صورت جبهه پایداری هم بخشی از جریان اصولگرایی است اما خیلی‌ها گفتند كه اگر فرمان را به دست آنها بسپارید و یك پیام به مردم بدهید، این برداشت ایجاد می‌شود كه در واقع جریان اصولگرایی متمایل به جبهه پایداری است و مغلوب تندخویی سیاسی شده است و علیه شما نتیجه خواهد داد.

متاسفانه دوستان ما به این هشدارها توجهی نكردند ودر اتاق‌های در بسته تصمیمات خود را اتخاذ كردند. حتی ما شاهد این بودیم كه در این تحلیل آقای لاریجانی و احمدی‌نژاد هم وحدت داشتند. آن‌گونه كه در خبرها شنیده‌ایم حتی احمدی‌نژاد هم معتقد بود این لیست نمی‌تواند پیروز شود. بعد از اینكه لیست منتشر شد دیدیم كه ٤٧ درصد افرادی كه در لیست متعلق به جبهه پایداری بودند، ٢٧ درصد به رهپویان و جمعیت ایثارگران و مابقی تقسیم شده بودند. به خصوص كه ١٥ درصد نیز ناشناس بودند. مجموعه این قضایا سبب شد كه تصویری ایجاد شود كه جریان اصولگرایی اسیر هیاهوی تیم جبهه پایداری شده و حتی حزبی مثل موتلفه كه معمولا به صورت سنتی آرام و محافظه‌كار عمل می‌كرده است به سمت آنها تمایل پیدا كرده است.

بنابراین جریان اصولگرایی دیگر جریان فراگیر وسیعی كه همه گروه‌ها را در خود دارد نبود. پیام دوم بعد از برخورد‌ها با آقای لاریجانی ارسال شد. ما شاهد بودیم كه جریانات سنتی اصولگرا مثل موتلفه و برخی دیگر از افراد شروع كردند مواضع انتقادی شدید در مورد آقای لاریجانی اتخاذ كردند و او را متهم كردند كه با اصلاح‌طلبان سازش كرده است كه درست هم نبود. نهایتا این پیام به مردم داده شد كه جریان اصولگرایی فرمان را به تندخویان داده است و مصلح‌گرایان را از خود رانده است.

جریان اصولگرایی این تصور را ایجاد كرد كه جریان تندخویی است. وقتی فضا چنین حالتی پیدا می‌كند، قشر‌های عمومی مردم و به خصوص بخشی كه تمایل به شكلی از مصلحت‌گرایی دارند جریان اصولگرایی و لیست منتشر شده‌اش را یك تهدید تلقی می‌كنند و با حضورشان و افزایش آرا نه علیه نظام بلكه علیه جریانی كه فقط چالش‌ها را افزون می‌كند و نه راه‌حل‌ها را رای دادند.


  اخبار  انتخابات    -  اعتماد