اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارنامه سیاسی و علمی جانشین فرجی دانا



اخبار,اخبار سیاسی ,جانشین فرجی دانا

 

اخبار سیاسی - کارنامه سیاسی و علمی جانشین فرجی دانا

وی با استفاده از بورس تحصیلی فارغ التحصیلان ممتاز در دانشگاه M.I.T آمریکا تحصیل کرد. نجفی در دوره دکتری پیوسته ریاضی این دانشگاه تحصیل کرده است اما در سال 1357 در زمان انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و نتوانست از رساله دکتری خود دفاع کند.

کارنامه علمی محمد علی نجفی که دقایقی قبل از سوی رئیس جمهور به عنوان چهارمین سکاندار وزارت علوم معرفی شد، نشان می دهد که عملکرد وی در عرصه سیاست پر رنگ تر از عرصه علمی است.

به گزارش مهر، محمدعلی نجفی (متولد۲۳ دی ماه۱۳۳۰، تهران) سیاستمدار اصلاح طلب و مدرس دانشگاه است که امروز با حکم رئیس جمهور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

نجفی در حال حاضر دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و پیش از این در دولت یازدهم رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که از این سمت استعفا کرد.

نجفی یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که با وجودی که موافقت نیمی از مجلس را جلب کرده بود، با اختلاف یک رای از مجموع 284 رای موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد.

سوابق علمی و تحصیلی نجفی
اکنون فردی سرپرست بزرگترین و مهمترین مجموعه علمی کشور را عهده دار شده است که سبقه سیاسی اش از سبقه علمی اش پر رنگ تر است.

نجفی در دبستان و دبیرستان مدرک دیپلم ریاضی خود را از دبیرستان مروی (1337-1349) اخذ کرد. تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف و اخذ مدرک لیسانس ریاضی(1349-1353) در کارنامه تحصیلی وی قرار دارد.

وی با استفاده از بورس تحصیلی فارغ التحصیلان ممتاز در دانشگاه M.I.T آمریکا تحصیل کرد. نجفی در دوره دکتری پیوسته ریاضی این دانشگاه تحصیل کرده است اما در سال 1357 در زمان انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و نتوانست از رساله دکتری خود دفاع کند.

کسب رتبه اول امتحانات نهایی سال ششم دبستان های تهران (1343)، کسب رتبه دوم امتحانات نهایی سال ششم دبیرستان های ایران (1349)،کسب رتبه اول کنکور ورودی دانشگاه صنعتی شریف (1349)، کسب رتبه اول مسابقات ریاضی دانشجویان سراسر کشور (1353)،کسب رتبه اول در میان فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف (1353) و کسب نمره A+ در تمام دروس در دانشگاه M.I.Tآمریکا از جمله کارنامه علمی نجفی به شمار می آیند.

وی بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف با درجه مربی است.

به گزارش مهر، با پیگیریهای خبرنگار مهر مشخص شد که نجفی از صبح شنبه رسما کار خود را در وزارت علوم و به جای فرجی دانا آغاز می کند.

فرجی دانا - وزیر سابق علوم نتوانست در جلسه استیضاح امروز چهارشنبه بار دیگر از نمایندگان رای موافق کسب کند. روحانی نیز با صدور حکمی، فرجی دانا را به عنوان مشاور علمی و فناوری خود منصوب کرد. 

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
استیضاح فرجی دانا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز به کار جانشین فرجی دانا در وزارت علوم


محمد علی نجفی ساعاتی بعد از برکناری فرجی دانا و صدور حکم سرپرستی از سوی رئیس جمهور، وزارت علوم را تحویل گرفت و به گفته مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم هیچ کدام از معاونان وزارت علوم استعفا نداده اند.

خبرگزاری مهر: بعد از آنکه رضا فرجی دانا نتوانست برای ادامه مدیریتش بر وزارت علوم از مجلس رای اعتماد دوباره بگیرد، رئیس جمهور با صدور حکمی، محمد علی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی کرد.

نجفی از عصر روز چهارشنبه به همراه فرجی دانا به وزارت علوم رفته و وزیر سابق علوم دفتر کارش را به نجفی تحویل داده است.

از امروز شنبه نجفی بر صندلی سرپرستی وزارت تکیه می زند و صبح فردا یکشنبه به گفته مسئول دفترش، مراسم رسمی تودیع و معارفه با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این وزارتخانه برگزار می شود.

همچنین عبدالحسین فریدون - مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم اعلام کرد که بعد از برکناری فرجی دانا، هیچ کدام از معاونان وزارت علوم استعفا نداده اند و همگی سرکار خود حاضر می شوند.