اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارنامه اصول گرایان مانع پیروزی آنها در انتخابات مجلس است



اخبار,اخبارسیاسی, اصلاح طلبان

دهمین دوره انتخابات مجلس در حالی در هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود که آرایش سیاسی احزاب و جناح ها و گمانه زنی ها پیرامون آن آغاز شده است و کاندیداهای انتخاباتی تا ۲۸ خرداد می‌توانند از سمت دولتی استعفا دهند.

به گزارش انتخاب خبر، یک نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در ارتباط با فضای انتخاباتی حاکم بر کشور گفت: مجلس دهم مجلسی حائز اهمیت خواهد بود، زیرا پس از خروج کشور از شرایط هشت ساله بسیار مخرب دولت های نهم و دهم و انتخابات ریاست جمهوری با روی کار آمدن حسن روحانی، جنبشی عدالتخواهانه در میان مردم شکل گرفته است و قطعاً در دهمین دوره انتخابات مجلس نیز ظهور پیدا خواهد کرد.

علی نظریعلی نظری در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر افزود: یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تنها انتخاب یک رئیس جمهور نبود بلکه برگزیدن روندی اصلاح طلبانه برای بازسازی ویرانگری های هشت ساله دولت احمدی نژاد بود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیام انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: برگزیدن دولتی اعتدال گرا  از سوی مردم، حاوی این پیام است که قطعاً مجلس دهم جایی برای تندروها و افراطی ها نخواهد داشت و کرسی های آن به افرادی تعلق پیدا می کند که از دیدگاه رأی دهندگان، معتدل و باتدبیر هستند؛ مجلس دهم، مجلسی اعتدالگرا و اصلاح طلب خواهد بود.

وی افزود: آنچه که به عنوان مطالبه اصلی مردم می توان در نظر گرفت، فضای آزاد سیاسی و بهبود شرایط زندگی است که همه نمایندگان و مسئولان نظام باید به این خواسته های بر حق مردم جامه عمل بپوشانند.

نظری همچنین تصریح کرد: 7 اسفند 94 می تواند تکرار 24 خرداد و انتخابات ریاست جمهوری باشد؛ به شرط آنکه از هر دو طیف اعتدال گرا و اصلاح طلب شاهد رفتاری منطقی باشیم؛ این رفتار منطقی همان چیزی است که باعث شد حسن روحانی با حداکثر آراء به ریاست جمهوری برگزیده شود.

وی در ادامه به لازمه اتحاد و از خودگذشتگی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان برای یک هدف واحد یعنی دستیابی به اکثریت کرسی های مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: اگر خواهان پیروزی در این انتخابات مهم هستیم، نباید تنها به دنبال منافع فردی و یا حزبی خود باشیم و باید با ائتلاف و هماهنگی حساب شده نظیر انتخابات ریاست جمهوری، جناح رقیب را شکست دهیم.

اکنون ثمرات سوء مدیریت اصولگرایان در جامعه مشهود است
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: عملکرد اصول گرایان در هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد و همچنین مجالس نهم و دهم کاملاً آشکار است و می توان ثمرات سوء مدیریت آنها را همچنان مشاهده کرد.

وی به کمرنگ شدن نقش نظارتی مجلس اشاره کرد و گفت: من معتقدم در دو دوره اخیر مجلس، نقش نظارتی این نهاد به نوعی فراموش شده و باید این نقش اساسی به این قوه بازگردد. اگر نمایندگان مجلس در زمان ریاست جمهوری نهم و دهم به درستی بر عملکرد دولت، نظارت می کردند، هرگز شاهد چنین اتفاقات تلخی نبودیم که جبران آن، سال ها زمان خواهد برد.

نظری همچنین به آرایش سیاسی احتمالی اصول گرایان اشاره و تصریح کرد: شاید بخشی از اصولگرایان در قالب فراکسیونی 40 یا 50 نفره پا به عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بگذارند که البته کارنامه آنها در دهه اخیر می تواند چالشی جدی برای آنها محسوب می شود.

مردم خواهان مجلسی هستند که چشم خود را بر فسادهای هزاران میلیاردی نبندد
وی همچنین به مطالبه مردم از نهاد قانونگذار اشاره و خاطرنشان کرد: مردم، خواهان مجلسی هستند که چشم خود را بر فسادهای هزاران میلیاردی و رشد پدیده هایی مانند بابک زنجانی نبندد و قاطعانه با مظاهر فساد در هر لباس و مقامی مبارزه کند.

نظری افزود: اگر اصلاح طلبان در باد پیروزی انتخابات ریاست جمهوری بخوابند و برای انتخابات مجلس، برنامه ریزی دقیق نداشته باشند، شکست خواهند خورد و کرسی های مجلس را از دست خواهند داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: هدف، تشکیل مجلسی است که بتواند بیش از پیش، دولت را در رسیدن به هدف هایش که همان پیشرفت و عدالت است کمک کند و در این راه باید متحد و یکپارچه عمل کرد.

 اخبار  سیاسی   -  انتخاب خبر


ویدیو مرتبط :
اصول گرایان در مجلس شورای اسلامی از نمایی دیگر!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هادی خامنه ای: پیروزی اصلاحات در انتخابات مجلس قطعی است



 اخبار,اخبار سیاسی,انتخابات  مجلس

 

  اخبار سیاسی - دبیرکل مجمع نیروهای خط امام
  هادی خامنه ای:پیروزی اصلاحات در انتخابات مجلس قطعی است

شرط دیگر این است که در شهرهای مختلف نباید تعدد کاندیدا باشد.اگر300صالح معرفی شوند 300نماینده اصلاح طلب خواهیم داشت.

حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای نماینده اسبق مشهد درگفتگو با خبر8 در خصوص انتخابات آینده مجلس گفت:در مورد مجلس جبهه اصلاحات معتقد به این است که باید بسیار فعال وجدی وارد شود وبه خاطر عدم رسیدگی به مسئله مجلس, کشور ضرر عمده دیده وباید جبران شود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت:اگر رد صلاحیتها مثل گذشته نباشد وافراد صالح ما در جبهه اصلاحات ردصلاحیت نشوند پیروزی اصلاحات قطعی است.البته شرط دیگر این است که در شهرهای مختلف نباید تعدد کاندیدا باشد.

 

اگر300صالح معرفی شوند 300نماینده اصلاح طلب خواهیم داشت. وی بهترین مکانیزم برای تائید صلاحیتها را لابی و گفتگو از طریق مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: اگر ایشان تذکر بدهند که مانند انتخابات قبلی ریاست جمهوری تذکر بفرمایند به شورای نگهبان تا اصلاحات کاندیدا داشته باشد.
اخبار سیاسی - خبر 8