اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارشناسان ایرانی مشکل موشک های کره شمالی را حل می کنند



کارشناسان ایرانی مشکل موشک های کره شمالی را حل می کنند

کره شمالی برای رفع مشکلات فنی موشک بالستیک خود از کارشناسان ایرانی کمک می گیرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مطبوعات کره جنوبی گفته اند کارشناسان موشکی ایرانی هم اکنون در کره شمالی حضور دارند تا به عملیات پرتاب موشک بالستیک این کشور کمک فنی ارائه کنند.

این موشک قرار بود در چند روز آینده پرتاب شود اما این عملیات به تاخیر افتاده است.کره شمالی تلاش می کند با کمک کارشناسان ایرانی، قطعات دارای مشکل موشک خود را تعویض  کند تا بتواند این موشک را در سریع ترین زمان ممکن، پرتاب کند.

کره شمالی قصد دارد با پرتاب موشک بالستیک، یک ماهواره غیرنظامی را در مدار زمین قرار بدهد. کشورهای غربی و شماری از کشورهای شرق آسیا، به شدت از این اقدام اعلام نارضایتی کرده و خواستار تعویق پرتاب این موشک شده اند.

روزنامه "چوسون ایلبو" چاپ سئول به نقل از یک مقام دولتی کره جنوبی اضافه کرد: خودرویی مشاهده شده که میان ایستگاه پرتاب موشک و خانه هایی در نزدیکی آن در رفت و آمد است. به نظر می رسد این خودرو، کارشناسان ایرانی را جابجا می کند.

این منبع که ترجیح داد نامش در رسانه ها منتشر نشود افزود: به نظر می رسد رابطه کره شمالی و ایران در زمینه توسعه موشکی که به دهه 80 قرن پیشین باز می گردد، بیش از پیش بینی ها افزایش یافته است به طوری که پیونگ یانگ پس از شکست عملیات پرتاب موشک در آوریل گذشته کارشناسان ایرانی را به این کشور فراخواند.

روزنامه چوسون ایلبو ، همچنین با انتشار یک عکس ماهواره ای نوشت که کره شمالی در حال تعویض قطعات موشک است. یکی از قطعات از نوع "اونها-3" در عصر روز یکشنبه گذشته از کارگاه به سمت ایستگاه پرتاب، منتقل شد.

این روزنامه که به انتشار خبرهای کره شمالی مشهور است نوشت: هم اکنون گروهی از کارشناسان ایرانی در ایستگاه پرتاب موشک برای آماده سازی مقدمات پرتاب موشک کره شمالی حضور دارند.

کره شمالی دیروز یکشنبه از احتمال تاخیر در عمیلات شلیک موشک خود به دلیل مشکلات فنی خبر داد اما به نظر می رسد دلیل این موضوع، تلاش برای همزمانی پرتاب موشک و سالروز درگذشت رهبر سابق این کشور است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

سایت پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در شمال غرب این کشور

تحلیلگران می گویند بعید است این تاخیر در پرتاب موشک، در نتیجه اعمال فشارهای بین المللی صورت گرفته باشد.

کمیته تکنولوژی فضایی کره شمالی در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد: ما هم اکنون در مرحله نهایی آمادگی ها برای شلیک موشک هستیم اما برخی مشکلات در مرحله آمادگی به وجود آمده است. این موضوع، دانشمندان و مهندسان ما را مجبور کرد به صورت جدی به تغییر زمان شلیک موشک فکر کنند.

خبر گزاری کیودو ژاپن اوایل ماه جاری میلادی (دسامبر) به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی نوشت: ایران گروه نظامی را از اکتبر گذشته به کره شمالی اعزام کرده است. هدف از این سفر، تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه موشکی و هسته ای است.

تهران و پیونگ یانگ هر دو به دلیل فعالیت های هسته ای تحت تحریم های بین المللی قرار دارند.

ایران در دوره جنگ هشت ساله با عراق (1980 تا 1988)، توانست به توان موشکی دست یابد. کره شمالی یکی از کشورهایی بود که در این زمینه به ایران کمک کرد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ آزمایش موشکی کره شمالی، با بمباران و پرتاب موشک توسط کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای مطبوعات ژاپن: حضور کارشناسان ایرانی در آزمایش هسته ای کره شمالی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ادعای مطبوعات ژاپن: حضور کارشناسان ایرانی در آزمایش هسته ای کره شمالی

شفاف: رسانه های ژاپن مدعی حضور کارشناسان ایرانی در سومین آزمایش هسته ای کره شمالی خبر دادند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، شماری از رسانه های ژاپنی با استناد به اظهارات یک منبع سیاسی غربی آگاه اعلام کردند به احتمال زیاد کارشناسان ایرانی در تاسیسات " بونگیری " کره شمالی که چند روز پیش شاهد سومین آزمایش هسته ای این کشور بود، حضور داشتند.

این رسانه ها با اشاره به روابط تهران و بیونگ یانگ و به نقل از ان منبع آگاه اعلام کردند که ایران در نوامبر 2012 در مورد حضور کارشناسان ایرانی در سومین آزمایش هسته ای کره شمالی با این کشور به توافق رسیده بود.

بر اساس گفته این منبع آگاه، ایران با کره شمالی به این توافق رسیده بود که در مقابل پرداخت مبلغی با واحد پول چین ( یوان ) به کره شمالی به معادل ده ها میلیون دلار، کارشناسانش در سومین آزمایش هسته ای کره شمالی حضور پیدا کنند.

این منبع آگاه همچنین گفته است که ایران از این فرصت برای آموزش فناوری ها و اجرای آزمایش هسته ای استفاده کرده است.

مطبوعات کره جنوبی پیش از این با استناد به تصاویر ماهواره ای اعلام کرده بودند که تعدادی از کارشناسان ایرانی برای رفع نقض فنی موشکی که کره شمالی اخیرا پرتاب کرده بود، به این کشور سفر کرده بودند.

کره شمالی چندی پیش موشک ماهواره بر خود را در میان موج انتقادات جامعه بین الملل به هوا پرتاب کرد.

این مطبوعات همچنین اعلام کرده بودند که در آوریل 2012 دعوت از کارشناسان ایرانی به کره شمالی به این دلیل صورت گرفت که این کشور در پرتاب یک ماهواره به فضا با مشکل روبرو شده بود.

مقامات آمریکایی می گویند ایران برای توسعه فناوری موشکهای بالستیک خود از کمکهای کره شمالی استفاده می کند..

کشورهای غربی ایران و کره شمالی را به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای متهم می کنند و بر همین اساس آنها را مورد تحریم قرار می دهند./ایسنا