اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاربران محصولات «اپل» در معرض اگزما


اگر بی‌دلیل دچار اگزما شده‌اید احتمالا مقصر این ماجرا، تبلت آیپدی است که استفاده می‌کنید.

خبرگزاری ایسنا: اگر بی‌دلیل دچار اگزما شده‌اید احتمالا مقصر این ماجرا، تبلت آیپدی است که استفاده می‌کنید.

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که در تولید تبلت‌های برند معروف و پرطرفدار «اپل» از فلز نیکل که یکی از آلرژی‌زاترین فلزات برای پوست محسوب می‌شود، استفاده شده است. در گزارش‌های جدیدی که در مجلات پزشکی منتشر شده، جزئیاتی از استفاده از فلز نیکل در برخی تجهیزات الکترونیکی شخصی شامل لپ‌تاپ و تلفن همراه منتشر شده است.

در این گزارش همچنین اعلام شده که استفاده از تبلت آیپد ساخت کمپانی اپل در یک پسربچه 11 ساله سبب ابتلا به اگزما شده که این کودک به تازگی در بیمارستان سن‌دیگو تحت معالجه قرار گرفته است. اگرچه اگزمای ناشی از تماس با نیکل مرگ‌آور نیست اما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و در صورت آسیب پوستی نیاز به انجام درمان‌های آنتی‌بیوتیکی و استروئیدی وجود دارد.

«شارون جیکوب»، متخصص پوستِ بیمارستان کودکان «راوی» که پسربچه مبتلا به اگزما در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفت نیز در نگارش این گزارش نقش داشته است.

وی می‌گوید: بیماران نوجوان مجبورند به‌ دلیل ابتلا به اگزما از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پزشکان در آزمایش روی آیپد این پسربچه متوجه شدند در پوشش خارجی این وسیله ترکیبات نیکل استفاده شده و این کودک نیز هر روز از آیپد خود استفاده می‌کرده است اما وقتی آیپد خود را در قاب محافظ قرار داده رفته رفته بهبود یافته است. هنوز مشخص نیست که آیا تمام محصولات اپل محتوی نیکل هستند یا خیر اما «کریس گیتر»، سخنگوی اپل گفت این کمپانی در این رابطه نظری ندارد.

اگزمای ناشی از تماس با نیکل در تماس با سایر محصولات نظیر برخی جواهرات، قاب عینک‌های آقتابی و زیپ لباس‌ها مشاهده می‌شود.

جیکوب افزود: شواهد نشان می‌دهد که حساسیت به نیکل نسبت به قبل شایع‌تر شده است. وی با اشاره به آمارهای ملی آمریکا گفت: 25 درصد از کودکانی که مورد آزمایش پوستی قرار گرفته‌اند به حساسیت نیکلی مبتلا هستند. این رقم در دهه گذشته 17 درصد بوده است.

وی به پزشکان توصیه کرد که تجهیزات الکترونیکی را به عنوان منشاء احتمالی ابتلا به این نوع اگزما مدنظر قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
تبلیغ اپل | 99% از کاربران اپل از گوشی خود راضی هستند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصولات اپل که از چرخه تولید حذف شدند


در این مطلب قصد داریم به معرفی یازده محصولی بپردازیم که اپل تولید آن‌ها را متوقف و از سبد محصولاتش خارج کرده است.