اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید: زمان سرنوشت ساز پرونده هسته ای ایران فرارسیده/ اسرائیل: هر توافقی خطرناک است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

کاخ سفید:"دست یابی به توافق هسته ای با ایران، موفقیت مهم و عالی برای امنیت ملی آمریکاست / وزیر دفاع اسرائیل: هر توافقی میان ایران و 1+5 خطری برای صلح جهانی و تهدیدکننده امنیت اسرائیل است.

اوباما معتقد است زمان تعیین کننده برای مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 فرارسیده است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا) از واشنگتن، کاخ سفید تاکید کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا معتقد است که "زمان سرنوشت ساز و تعیین کننده برای مذاکرات هسته ای با ایران فرارسیده و به زودی مشخص خواهد شد دست یابی به توافق امکان پذیر است یا خیر."

"جوش ارنست" سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: " اوباما معتقد است به سود آمریکاست که مانع از بروز مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه شود. این منطقه به شدت ناآرام است."

وی با اشاره به تاثیر ایران (بر منطقه) به تکرار ادعاهای گذشته علیه تهران پرداخت و گفت: کسب سلاح هسته ای توسط ایران می تواند باعث تحریک کشورهای دیگر شود. علاوه بر این، ایران از تروریسم در همه جهان حمایت می کند! و نیت بد آن در برابر قوی ترین هم پیمان ما در منطقه یعنی اسرائیل نیز وجود دارد."

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد:"دست یابی به توافق هسته ای با ایران، موفقیت مهم و عالی برای امنیت ملی آمریکاست. علاوه بر این برای امنیت قوی ترین هم پیمان ما در منطقه یعنی اسرائیل نیز این اتفاق، عالی است. دست یابی به توافق هسته ای با ایران از میان سایر گزینه ها بهتر است گرچه سخت است."

وی گفت:"دست یابی به توافق هسته ای به پذیرش بخش تندرو در ایران بستگی دارد که آیا توافقی را می بپذیرد که به جامعه بین المللی اطمینان بدهد برای کسب سلاح هسته ای تلاش نمی کند؟ در حکومت ایران افرادی وجود دارند که در ارائه چنین تعهدی تردید دارند و این، مانع اصلی است".

وزیر دفاع اسرائیل: هر توافق هسته ای خطرناک است
وزیر دفاع اسرائیل هم با هشدار شدید گفت:" هر توافقی میان ایران و 1+5 خطری برای صلح جهانی و تهدیدکننده امنیت اسرائیل است. هر توافقی هسته ای به میزان زیادی به منافع کشورهای غربی و اسرائیل آسیب می زند و باعث می شود ایران در آستانه دست یابی به بمب اتمی باقی بماند و همچنان به فعالیت های تروریستی ادامه دهد."

موشه یعالون افزود:" تهران عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه است. ایران شاخه های تروریستی خود را به سراسر جهان گسترانیده است تا به منافع اسرائیل غرب آسیب بزنند."

این سخنان وزیر دفاع اسرائیل را روز دوشنبه، رادیو اسرائیل منتشر کرد.


وی ادامه داد: "برای جلوگیری از توافق هسته ای با ایران، از همه ابزارهای موجود استفاده می کنیم."

اخبار سیاست خارجی - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ /تصمیم ساز پرونده هسته ای ایران کیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشته شدن ۴۰ سرباز عراقی در حمله داعش/ کاخ سفید: تهدید داعش را با پرونده هسته‌ای ایران مبادله نمی‌ کنیم



اخبار, گروه تکفیری داعش


اخبار بین الملل -  کشته شدن ۴۰ سرباز عراقی در حمله تکفیری‌های داعش

حملات عناصر تکفیری داعش به نیروهای ارتش عراق به کشته شدن ۴۰ سرباز عراقی و ناپدید شدن ۶۸ نفر دیگر انجامید. .

به گزارش فارس به نقل از «آسوشیتد پرس»، 40 سرباز ارتش عراق در درگیری با افراد مسلح وابسته به گروه تکفیری داعش کشته شدند.

در این گزارش آمده است که 68 نفر از سربازان عراقی در این درگیری ها نیز ناپدید شدند.

از سوی دیگر، حمله هوایی امروز ارتش عراق به مواضع تکفیری‌های داعش در استان دیاله در شرق عراق منجر به کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن 50 تن دیگر شد.

 

------------------------

 

اخبار بین الملل- واشنگتن: داعش زنان عراقی را به ازدواج با اعضایش مجبور کرده است

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که تروریست‌های داعش تاکنون تعداد بیشماری از زنان عراقی را ربوده، مورد تجاوز قرار داده و به ازدواج با اعضای این گروه مجبور کرده‌اند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه گفت که تروریست‌های داعش تاکنون تعداد بیشماری از زنان عراقی را ربوده، مورد تجاوز قرار داده و به ازدواج با اعضای این گروه مجبور کرده‌اند.

جان کری گفت: «خشونت جنسی ایده تمدن بشری را به چالش کشیده و از احترام آن می‌کاهد، دنیای متمدن باید در برابر این مسئله موضع بگیرد. »

وی حملات تروریستی داعش را یک جنگ‌ جنسی خواند و گفت: «وظیفه داریم که به دختران عراقی برای حفظ امنیت و شأن خود کمک کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در دنیای متمدن جایی برای مرتکبین خشونت جنسی وجود ندارد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در سخنانی تأمل‌برانگیر که به گونه‌ای از وجود اتباع آمریکایی در داعش خبر می‌داد گفت: «کسانی که در درگیری‌های مسلحانه، خشونت جنسی و یا جنایت علیه بشریت مرتکب می‌شوند در ایالات متحده آمریکا مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.»

 

------------------------

 

کاخ سفید: تهدید داعش را با پرونده هسته‌ای ایران مبادله نمی‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دولت آمریکا در موقعیتی نیست که موضوع پرونده هسته‌ای ایران را با مسئله تهدید داعش مبادله کند. . .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از نشریه بلومبرگ، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه گفت که دولت آمریکا در موقعیتی نیست که موضوع پرونده هسته‌ای ایران را با مسئله تهدید داعش مبادله کند.

وی که در کنفرانس خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت مدعی شد که پیشنهاد این کار از سوی مقامات ایرانی مطرح شده ولی کاخ سفید آن را رد کرده است.

آقای ارنست در ادامه باز هم به این موضوع پرداخت و گفت: گفت‌وگو با ایران در خصوص تهدید داعش و گفت‌وگو با این کشور در خصوص پرونده هسته‌ای، دو امر کاملا مجزا است.

سخنگوی کاخ سفید به حادثه امنیت جمعه و شنبه این مکان دولتی نیز پرداخت و گفت: «رئیس‌جمهور گزارش کاملی در این خصوص دریافت کرده، وی از بابت این حادثه امنیتی نگران است.»

جمعه شب یک کهنه‌سرباز آمریکایی در حالی که به یک چاقوی 10 سانتیمتری مسلح بود، با پریدن از روی حصار، وارد محوطه کاخ سفید شد.

فردای آن روز، یک مرد دیگر قصد داشت با خودرو از موانع امنیتی گذشته و وارد محوطه محل زندگی رئیس‌جمهور آمریکا شود که پس از رویارویی با مأموران امنیتی، متوقف شد.

این دو حادثه به تعطیلی موقت کاخ سفید منجر شد.

اخبار بین الملل - فارس