اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید: امیدواریم دولت جدید ایران درباره برنامه هسته‌ای تعامل کند



برنامه هسته‌ای ایران , حسن روحانی

کاخ سفید: امیدواریم دولت جدید ایران درباره برنامه هسته‌ای تعامل کند

کاخ سفید گفت امیدوار است دولت جدید ایران برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای تهران تعامل کند.

  کاخ سفید به سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفت واکنش نشان داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد «برنادت میهن» سخنگوی کاخ سفید گفت: «دنیا از تمایل دولت روحانی برای بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین‌المللی زیاد شنید است و اوباما معتقد است که ما باید این ادعا را مورد آزمون قرار دهیم.»

وی افزود: «ما امیدواریم که دولت جدید ایران تعاملی واقعی برای دست یافتن به راه حلی دیپلماتیک که بتواند نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد، داشته باشد.»

آمریکا و متحدان این کشور ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند. تهران همواره این ادعا را رد کرده است.

ایران یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هنوز مدرکی دال بر انحراف این برنامه به سمت اهداف نظامی نیافته‌اند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تعلیق برنامه هسته ای ایران در دولت اصلاحات، فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ‌سفید:برنامه‌هسته‌ای‌ایران در کمپ بررسی شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,امنیت ملی آمریکا

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که در نشست کمپ دیوید موضوع برنامه هسته‌ای ایران بخش عمده‌ای از گفت‌وگوها را به خود اختصاص داد.

به گزارش تسنیم، "بن رودز" مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس خبری گفت که در نشست کمپ دیوید میان اوباما و مقامات بلندپایه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موضوعات ایران، سوریه و یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

وی افزود که در این نشست درباره استراتژی امنیتی وسیعی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صحبت شد.

بن رودز اضافه کرد: برنامه هسته‌ای ایران بخش عمده‌ای از مذاکرات کمپ دیوید را به خود اختصاص داد و اوباما سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را در جریان تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران قرار داد.

وی اضافه کرد که در این نشست درباره شیوه تسریع در حمایت نظامی از کشورهای حوزه خلیج فارس و درباره حمایت از این کشورها به کمک سامانه‌های دفاع موشکی نیز صحبت و درباره تامین امنیت مرزها نیز گفت‌وگو شد.

بن رودز گفت که هیئت‌های شرکت کننده در نشست کمپ دیوید عالی رتبه و تصمیم گیرنده بوده و هیچ صحبتی درباره تلاش این کشورها برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود نشنیدیم.

 

اخبار  سیاست خارجی  - تسنیم