اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کابوس شبانه انگیزه قتل دختردایی




کابوس شبانه انگیزه قتل دختردایی

مردی كه به دلیل دیدن كابوس در خواب به خانه دایی‌اش حمله كرده و دختردایی 14 ساله‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود با قطعی شدن حكم قصاصش در دیوانعالی كشور در آستانه قصاص قرار گرفت.

به گزارش اعتماد، روز 31 اردیبهشت سال 90 ماموران پلیس آگاهی در جریان درگیری مرگباری در پیشوا قرار گرفتند. شواهد نشان می‌داد جوانی به خانه دایی‌اش یورش برده و زن‌دایی و دو دختر دایی‌اش را با ضربات چاقو به‌شدت مجروح كرده است.

 

ماموران با حضور در محل حادثه با پیكر غرق در خون زن جوانی به نام اكرم و دو دخترش به نام‌های عادله و فائزه روبه‌رو شدند. سه عضو این خانواده بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند اما فائزه به علت شدت جراحات و خونریزی شدید روی تخت بیمارستان جان باخت. با مرگ فائزه پرونده در اختیار كارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

ماموران در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند عامل این جنایت مرد جوانی به نام علیرضاست كه بدون هیچ انگیزه قبلی دست به این جنایت زده است. تنها متهم پرونده همان روز دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتكاب این جنایت اعتراف كرد.

او درباره انگیزه‌اش گفت: شب قبل از جنایت در خواب دیدم همسرم را طلاق داده‌ام و مادر زنم مدعی بود كه زن دایی‌ام به نام اكرم باعث جدایی من و همسرم شده است. صبح كه از خواب بیدار شدم تصمیم به انتقام از اكرم گرفتم. به همین دلیل چاقویی برداشتم و به خانه دایی‌ام در پیشوا رفتم. ابتدا به زن دایی‌ام گفتم تصادف كرده‌ام.

 

او تكه پارچه‌یی برای بستن زخم هایم آورد اما من با چاقو او را مجروح كردم. دختر دایی هایم كه متوجه درگیری شده بودند شروع به سر و صدا كردند و من آنها را هم با چاقو زدم. من قصد كشتن كسی را نداشتم و فقط به دلیل خوابی كه دیده بودم می‌خواستم از زن دایی‌ام انتقام بگیرم. من فكر می‌كردم اگر زن دایی‌ام را بزنم از واقعی شدن خوابم جلوگیری كرده‌ام.

 هر چند علائمی از اختلال رفتاری در علیرضا دیده می‌شد اما معاینه‌های تخصصی پزشكی قانونی نشان داد متهم به اختلال شخصیتی و بدبینی مبتلاست اما این اختلال در حد جنون نیست. در چنین شرایطی پرونده اتهامی این مرد با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه 113 دادگاه كیفری محاكمه استان تهران فرستاده شد.

 

با وجود اینكه علیرضا از كرده‌اش پشیمان بود اما در نهایت با درخواست اولیاء دم قضات دادگاه او را به قصاص و تحمل یك سال زندان محكوم كردند. با اعتراض متهم به این رای پرونده برای بررسی بیشتر به دیوانعالی كشور فرستاده شد اما قضات شعبه هفتم دیوان نیز این رای را تایید كردند. بنابر این گزارش در صورتی كه علیرضا نتواند رضایت خانواده دایی‌اش را جلب كند به زودی قصاص خواهد شد.
/ اعتماد


ویدیو مرتبط :
کابوس های شبانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غذای نذری، انگیزه قتل برادر



 

غذای نذری، انگیزه قتل برادر

 

  ۵ ماه پس از وقوع جنایتی در شرق تهران، فردی كه برادر معتادش را به قتل رسانده بود، روز گذشته به جرم خود اعتراف كرد.

به گزارش «جام جم»، در یكی از روزهای شهریور امسال، مسوولان بیمارستانی در شرق تهران در تماس با پلیس، از مرگ جوانی ۳۰ ساله كه از ناحیه سینه مجروح و به این محل منتقل شده بود، خبر دادند.

پس از حضور ماموران در محل و گزارش حادثه به بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، دستور قضایی در این ارتباط صادر و پرونده برای تحقیقات به پلیس آگاهی ارسال شد. با شناسایی خانواده مقتول، مشخص شد جوان فوت شده مجید نام داشته است.

خانواده وی در تحقیقات عنوان كردند، مجید اعتیاد شدیدی به شیشه، كراك و قرص های روانگردان داشت و چون به دلیل مصرف مواد مخدر حالت عادی نداشت، در پی برخورد با پنجره و شكسته شدن شیشه، از ناحیه سینه بشدت آسیب دیده و مرده است.

درگیری در مجلس ختم پدر

پس از اظهارات خانواده مقتول، تحقیقات كارآگاهان مشخص كرد، روز حادثه مراسم سالگرد پدر خانواده بوده كه میان مجید (مقتول) و ۲ برادرش به نام های اصغر و كیوان درگیری رخ داده كه در این درگیری مجید فوت كرده است.

با توجه به این كه نتایج تحقیقات و شواهد به دست آمده در مدت ۵ ماه، مشخص می كرد مجید به دست یكی از اعضای خانواده اش به قتل رسیده است، بازپرس شاهنگیان در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران دستور دستگیری ۲برادر مقتول را صادر كرد.

با تحقیق از ۲ برادر مقتول، یكی از آنها به نام كیوان روز گذشته در اعترافات خود گفت: وقتی از مجلس ختم پدرمان به خانه بازگشتیم، دوستان مجید كه افراد خلافكار و معتاد بودند، در خانه آمده و درخواست غذا كردند و زمانی كه به حضور آنها اعتراض كردیم، این موضوع موجب مشاجره میان من و مجید شد.

وی افزود: وقتی وارد اتاق شدیم، او به سمت آشپزخانه رفت و پس از شكستن شیشه، با چاقو به من حمله ور شد كه در یك لحظه روی چاقو افتاد.

وی افزود: پس از این حادثه با اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان رساندیم، اما وی بر اثر فرو رفتن چاقو به قلبش جان باخت.

در پی این اعترافات، دیگر برادر مقتول نیز جزئیات این درگیری را بیان كرد. بازپرس جنایی با صدور قرار قانونی، دستور بازسازی صحنه و ادامه تحقیقات را صادر كرد..... / گزارش : جام جم آنلاین