اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ژیمناستیک از مقطع ابتدایی اجباری شد


رئیس انجمن ژیمناستیك مدارس كشور گفت: بعد از 75 سال قدمت ورزش ژیمناستیك در ایران در سال جاری این ورزش به صورت ورزش پایه در مقطع تحصیلی دوم ابتدایی اجباری شده و با این اقدام به ورزش ژیمناستیك كشور كمك خواهد شد. رئیس انجمن ژیمناستیك مدارس كشور گفت: بعد از 75 سال قدمت ورزش ژیمناستیك در ایران در سال جاری این ورزش به صورت ورزش پایه در مقطع تحصیلی دوم ابتدایی اجباری شده و با این اقدام به ورزش ژیمناستیك كشور كمك خواهد شد.


اسماعیل آقایی در حاشیه برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری دانش آموزان پسر در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با اجباری شدن ورزش ژیمناستیک در دوم ابتدایی، آینده ایران درخشان خواهد بود.

وی تصریح کرد: بعد از 75 سال قدمت ورزش ژیمناستیك در ایران در سال جاری این ورزش به صورت ورزش پایه در مقطع تحصیلی دوم ابتدایی اجباری شده و با این اقدام به ورزش ژیمناستیك كشور كمك خواهد شد.

آقایی گفت: 4 سال پیش در مقاطع دوم ابتدایی 14 تیم وجود داشت كه در حال حاضر این رقم به 23 تیم رسیده است.

وی ادامه داد: مدارس بهترین مكان برای استعدادیابی بوده و با اجباری شدن این رشته ورزشی در مدارس، دانش آموزان مستعد در این رشته شناسایی و در حد قهرمانی ورزش می‌كنند كه به پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی این رشته كمك شایانی خواهد شد.

وی به برنامه‌های انجمن ژیمناستیک کشور اشاره کرد و مهمترین اولویت سال جاری انجمن ژیمناستیك را حضور در بازی‌ها، مسابقات جهانی و آسیایی عنوان كرد و افزود: دو هفته دیگر حدود دو برابر سهمیه‌ای را كه فدراسیون ژیمناستیك اعلام كرده انتخاب و به مسابقات اعزام می‌كنیم تا این رشته ورزشی را به جایی كه شان ژیمناستیك ایران است برسانیم.

منبع: عصرایران



ویدیو مرتبط :
سرود مقطع ابتدایی _ مسجد بیت الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان پایان آموزش در مقطع ابتدایی



اخبار,اخبار اجتماعی, وزارت آموزش و پرورش


 اخباراجتماعی - اعلام زمان پایان آموزش در مقطع ابتدایی

دانش‌آموزان پایه ششم تا 13 خرداد امتحان دارند و سایر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که به روش توصیفی ارزیابی می‌شوند تا آخر اردیبهشت تعطیل شده‌اند.

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق بخشنامه اعلام شده از سوی آموزش و پرورش ۱۳ خرداد پایان زمان آموزش در مقطع ابتدایی است.

صادق صادق‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان دبستانی چه زمانی تعطیل می‌شوند اظهار داشت: طبق بخشنامه اعلام شده از سوی آموزش و پرورش 13 خرداد زمان پایان آموزش در مقطع ابتدایی است اما در برخی از مناطق مانند مناطق گرمسیر ممکن است دبستان‌ها زودتر تعطیل شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه ششم تا 13 خرداد امتحان دارند و سایر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که به روش توصیفی ارزیابی می‌شوند تا آخر اردیبهشت تعطیل شده‌اند.

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 35 درصد از دانش‌آموزان پایه ششم به صورت توصیفی ارزشیابی می‌شوند، گفت: این دانش آموزان علاوه بر ارزیابی مستمر در طول سال تحصیلی باید در امتحانات هماهنگ پایه ششم نیز شرکت کنند. البته تفاوت آنها با دانش‌آموزانی که به روش کمی ارزیبای می‌شوند این است که برگه امتحانی این دانش‌آموزان به روش توصیفی تصحیح شده و نتایجی که در کارنامه آنها ثبت می‌شود به صورت کمی و یا عدد نیست بلکه به صورت ارزشیابی توصیفی است.
اخبار اجتماعی - تسنیم