اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ژیان خورشیدی + تصاویر



ژیان خورشیدی + تصاویر

شرکت رنوی فرانسه اخیرا از طرح یک خودروی نمونه خورشیدی با نام " Rally R4 " رونمایی کرده است که شباهتهای بسیار زیادی به خودروی "ژیان " دارد. اگر می خواهید با این خودرو آشنا شوید این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.

 

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نام خودروی فرانسوی "ژیان" ساخت شرکت اتومبیل سازی " رنو برای ما ایرانیان بسیار خاطره انگیز است. خودرویی کوچک ، کم مصرف و در عین حال سبک که طرفداران خاص خود را در ایران داشت.

 

  ,ژیان خورشیدی,عکس ژیان خورشیدی,شرکت رنوی فرانسه ,خودروی خورشیدی

 

شرکت رنوی فرانسه اخیرا از طرح یک خودروی نمونه خورشیدی با نام " Rally R4 " رونمایی کرده است که شباهتهای بسیار زیادی به خودروی "ژیان " دارد. بدنه این خودرو از موادی با ترکیبات و الیاف طبیعی ساخته شده است و در زمان تولید کمترین هزینه و انرژی را برای تولید کننده دارد.

 

  ,ژیان خورشیدی,عکس ژیان خورشیدی,شرکت رنوی فرانسه ,خودروی خورشیدی

 

درب ها و سقف این خودرو به صورت شفاف طراحی شده و پنل های خورشیدی بر روی آنها وصل شده است که نیروی لازم برای به حرکت درآوردن این خودرو را تامین می کند. این طرحی یکی از 50 طرح انتخاب شده از 3200 طرح کلی شرکت رنو برای طراحی یک خودرو سبک برای بازارهای آینده است.

 

  ,ژیان خورشیدی,عکس ژیان خورشیدی,شرکت رنوی فرانسه ,خودروی خورشیدی

 

هنوز تکلیف برنده این رقابت مشخص نشده است و بر طبق اعلام شرکت "رنو" برنده این رقابت در پایان ماه جولای معرفی خواهد شد/باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
عملکرد بی نظیر ژیان رالی - ژیان رو ببین و کیف کن ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر آغاز سفر طولانی بزرگترین قایق خورشیدی دنیا



 

 

تصاویر آغاز سفر طولانی بزرگترین قایق خورشیدی دنیا

 

بزرگترین قایق خورشیدی دنیا با ۶ سرنشین سفر دور دنیای خود را که هشت ماه به طول می انجامد از بندر موناکو در فرانسه آغاز کرد.

این قایق که Tûranor PlanetSolar نام دارد و بزرگترین قایقی است که انرژی خود را از خورشید تامین می کند روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر با پرچم سوئیس از بندر موناکو در فرانسه سفر خود را آغاز کرد.

هدف از ماموریت سفر دور دنیای این قایق خورشیدی کسب اطلاعات جدید در عرصه بهبود حرکت و توسعه وسایل حرکتی خورشیدی است.

این قایق بزرگ به طول ۳۱ متر و عرض ۱۵ متر بوده و دارای سحطی پوشیده از ۵۳۷ متر مربع پانل خورشیدی فتوولتائیک است.

سفر دور دنیای این قایق خورشیدی در مجموع ۸ ماه به طول می انجامد در این سفر، قایق از سواحل شرقی و غربی آمریکای شمالی عبور کرده و از طریق مکزیک به شهرهای سیدنی، سنگاپور و امارات متحده غربی می رسد. رافایل دومیان، ۳۷ ساله بنیانگذار این پروژه یکی از ۶ عضو کادر قایق است.

واژه Tûranorکه برای نامگذاری این قایق خورشیدی به کار رفته از رمان سه گانه ارباب حلقه ها اثر "تالکین" گرفته شده و به معنی "قدرت آفتاب" است...../تحلیل:مهر