اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ژاپن واردات غلات خود را كاهش نمی دهد



 

 

ژاپن واردات غلات خود را كاهش نمی دهد

 

سازمان ملل متحد گفت: احتمال كاهش تقاضای غلات ژاپن، بزرگترین واردكننده غلات در جهان، حتی پس از آنكه زمین لرزه و سونامی كه برخی بنادر این كشور را ویران و سیستم تحویل كالای آن را دچار اختلال كرد، اندك است .

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، 'زن- نوو' بزرگترین خریدار غلات ژاپن در تاریخ 14 مارس (23 اسفند) گفت: این كشور كه از شدیدترین زمین لرزه خود كه در 11 مارس (20 اسفند) به ثبت رسید، صدمه دیده است، با قطع برق و افزایش خطر نشت رادیواكتیو از راكتورهای هسته ای خود روبرو است.

وی افزود: بارگیری نشدن كشتی ها از ذرت آمریكا در بندر كاشی ما و دیگر بنادر شمالی این كشور به حالت تعلیق درآمده زیرا برق این بنادر قطع است.

'هیرویوكی كونوما' نماینده منطقه ای آسیا در سازمان غذا و كشاورزی سازمان ملل متحد درگفت و گویی اظهار داشت: هیچ دلیل خاصی برای كاهش تقاضا در این لحظه نمی بینم.

وی افزود: بنادر شمالی، بنادر اصلی نیستند. برای واردات مواد غذایی از خارج، محموله ها می توانند به بنادر دیگر هدایت شوند و تقاضا كاهش نمی یابد.

خریدهای با تاخیر ژاپن ممكن است به افزایش بهای غلات، پس از آنكه در معاملات سلف روز گذشته (سه شنبه ) دربازار شیكاگو به پایین ترین سطح خود در طول تقریبا' دو ماه گذشته كاهش یافته بود، كمك كند.

بهای غلات در قراردادهای تحویل در ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)، در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه در سنگاپور با 0.2 درصد كاهش 6.3475 دلار در هر بوشل خرید و فروش شد. قیمت ها در ماه جاری 13 درصد كاهش یافته است.

'لوك متیوس' استراتژیست كالا در بانك كامان ولس استرالیا گفت: عرضه جهانی غلات، حتی اگر بازار با كاهش موقت تقاضای ژاپن رو به رو شود، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

هر بوشل 42.6 كیلوگرم است.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
واردات بی رویۀ غلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كاهش واردات نفت و افزایش واردات ال ان جی ژاپن در ماه نوامبر



 

 

كاهش واردات نفت و افزایش واردات ال ان جی ژاپن در ماه نوامبر

 

واردات نفت خام ژاپن در ماه نوامبر به دلیل اقتصاد راكد این كشور، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸.۹ درصد كاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اما از سوی دیگر به دلیل اینكه نیروگاههای گازی جای خالی رآكتورهای تعطیل شده پس از زمین لرزه ماه مارس را پر كرده اند، واردات گاز طبیعی مایع این كشور نیز با ۲۱ درصد افزایش به دومین سطح تاریخ این كشور رسید. اما

پس از زلزله ۹ ریشتری و سونامی سال گذشته در ژاپن كه به تخریب راهها، بنادر و دیگر زیرساختها و زنجیره های تولید انجامید، صنعت این كشور همچنان در مسیر بهبود با مشكلات زیادی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمار اولیه وزارت دارایی ژاپن كه امروز(چهارشنبه) منتشر شد نشان می دهد، ژاپن به عنوان سومین مصرف كننده بزرگ نفت جهان ماه گذشته روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشكه نفت وارد كرد.

اما این آمار همچنین حاكی از این است كه واردات ال ان جی ژاپن ماه گذشته با ۲۱.۳ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به شش میلیون و ۹۸۱ هزار تن رسیده كه نسبت به ركورد هفت میلیون و ۵۴۵ هزار تن در ماه اوت كاهش نشان می دهد..... /  خبرگزارى ایسنا