اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چین در سودای رتبۀ اول تولیدکنندگان اتومبیل در جهان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

چین در سودای رتبۀ اول تولیدکنندگان اتومبیل در جهان

چین قصد دارد سال جاری در تولید اتومبیل از اروپایی ها پیشی بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی مجلۀ اکسپرس، چین قصد دارد با افزایش تولید انواع اتومبیل اعم از مسافربری، شخصی و سبک و رساندن آن به 19.6 میلیون از اروپا پیشی بگیرد.

برای اولین بار در تاریخ، چین قرار است در سال 2013 تولید اتومبیل خود را افزایش دهد. طی تحقیقی که از سوی فایننشال تایمز صورت گرفته، اقتصاد دوم جهان قصد دارد با تولید 19.6 میلیون خودرو در انواع مختلف، سال جاری از اروپا (که تولید آن 18.3 میلیون بوده) پیشی بگیرد.

گفتنی است در سال 2013 اروپا تعداد 18.9 میلیون عدد خودرو تولید کرده بود که این رقم در چین 17.8 میلیون عدد بوده است. اما به دلیل کاهش تقاضا در اروپا، سازندگان اتومبیل در سال جاری باید تلاش زیادی صورت دهد. در غیر اینصورت، اروپا امسال باید به رتبۀ پنجم تولیدکنندگان اتومبیل در جهان بسنده کند، آنهم در حالیکه در سال 2001 سهم تولید آن 35% و در سال 1970 50% بود.

گفتنی است در سال 2013 تولید اتومبیل چین باید 10 برابر بیش از سال 2000 باشد، دوره ای که در آن تولید این کشور 3.5% تولید جهانی بود؛ اما امروز سهم چین رقم 24% را نشان می دهد.

با این حال گفته می شود افزایش تولید در چین به دلیل وضعیت بازارهای جهانی زمینه چندانی برای بهره وری نیست. طبق تحقیق مشترکی که از سوی گروههای مشاوره ای( اعم از IHS، LMCAuto و چند گروه دیگر) صورت گرفته، انتظار می رود تولید جهانی در سال جاری تنها از افزایش 2.2 درصدی برخوردار باشد. این رقم در سال 2012، 4.9% بود./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
بیکاری تولیدکنندگان ایرانی در پی واردات غیرقانونی از چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخراج چین از پروژه بلندترین سد جهان در ایران



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخراج چین از پروژه بلندترین سد جهان در ایران

وزیر نیرو از رد درخواست پیمانکار چینی برای احداث سد بختیاری خبر داد و گفت: درخواست مالی چینی‌ها پس از بررسی در کمیسیون دولت و بانک مرکزی رد شد و هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا احداث بلندترین سد بتنی جهان را انجام خواهد داد.

 مجید نامجو  در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه احداث سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان در ایران، گفت: برای این پروژه اقداماتی از قبل صورت گرفته بود و قرار بود احداث آن توسط پیمانکار چینی دنبال شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه روش انتخاب پیمانکار خارجی برای پروژه ها یک مکانیزم مشخصی دارد، اظهار داشت: ابتدا قیمت پیشنهادی پیمانکار خارجی در وزارت نیرو بررسی می شود و سپس کمیسیون دولت آن را مورد بازبینی قرار می‌دهد که در صورت تایید پیمانکار وارد اجرا خواهد شد.

نامجو با بیان این مطلب که در خصوص مسائل مالی و وامها نیز باید بانک مرکزی اظهار نظر می کرد، تاکید کرد: بانک مرکزی پس از بررسی درخواست چینی ها در ارتباط با نحوه تامین مالی و استفاده از تسهیلات این درخواست پیمانکار خارجی را رد کرد و مورد توافق بانک مرکزی قرار نگرفت.

وزیر نیرو با اعلام اینکه هم اکنون حضور پیمانکار چینی در پروژه بلندترین سد بتنی جهان از دستور کار خارج شده است، افزود: پس از آن تفاهم نامه ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به امضا رسید و قرار است تامین مالی طرح نیز از سوی پیمانکار ایرانی دنبال شود.

نامجو همچنین در ارتباط با زمان قطعی ورود نیروگاه سد گتوند به مدار بهره برداری نیز گفت: قرار بود طی هفته گذشته با حضور رئیس جمهور بخشی از نیروگاه سد وارد مدار شود اما پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که هنوز بخشی از کار باقی مانده است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: به نظر می رسد ابتدا باید نقایص کار در سد گتوند برطرف شود تا بتوانیم افتتاح رسمی آن را توسط رئیس جمهور داشته باشیم.

نامجو در پایان به این مطلب نیز اشاره کرد که رئیس جمهور وی را مامور پیگیری رفع نقایص باقیمانده در سد گتوند کرده است و قرار است بزودی زمینه بهره برداری از واحدهای نیروگاهی این سد فراهم شود.

کلنگ زنی سد و نیروگاه بختیاری و بهره برداری از سدهای گتوند و تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به عنوان طرح های اولویت دار وزارت نیرو در سال جاری به شمار می رود. /:  مهر