اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چگونگی گرفتن وام ازموسسات مالی واعتباری


در این میان یک نکته وجود دارد و آن این است که برخی موسسات پس از پایان دوره سپرده گذاری، اصل سپرده را همراه وام به متقاضی برمی گردانند، اما برخی دیگر سپرده را تا پایان مدت بازپرداخت وام نزد خود نگاه داشته و پس از تسویه وام آن را می پردازند.

باشگاه خبرنگاران: وام گرفتن از موسسات مالی و اعتباری دو گونه است. شکل اول دریافت وام در برابر سند و بدون نیاز به سپرده گذاری و شکل دوم، پرداخت وام در قبال سپرده گذاری. 

در اکثر موسسات دریافت وام در برابر سند انجام نمی شود و بیشتر تمایل به دریافت وام در برابر اخذ سپرده است. اگر سند ملکی معتبر دارید، می توانید به موسسه ها مراجعه کرده پس از ارزیابی ارزش سند، 80 تا 90 درصد ارزش آن را وام بگیرید. 

این روش ساده، اما گران است چون نرخ سود موسسات مالی و اعتباری بالا و به قول خودشان واقعی است، اما اگر سند ندارید، موسسه از شما سپرده دریافت کرده، آن را به عنوان وثیقه می پذیرد.

رویه کلی در این روش دریافت وام که البته موسسه به موسسه فرق می کند، این است که شخص حداقل به مدت سه ماه مقدار پولی را در موسسه سپرده گذاری می کند و آنگاه بین سه تا هشت برابر موجودی وام دریافت می کند. در این میان یک نکته وجود دارد و آن این است که برخی موسسات پس از پایان دوره سپرده گذاری، اصل سپرده را همراه وام به متقاضی برمی گردانند، اما برخی دیگر سپرده را تا پایان مدت بازپرداخت وام نزد خود نگاه داشته و پس از تسویه وام آن را می پردازند.

موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج

این موسسه نیز در بیشتر موارد بدون سپرده وام پرداخت نمی کند و تنها در مقابل پرداخت سپرده به عنوان وثیقه به ارائه تسهیلات می پردازد. این موسسه تا 90 درصد رقم سپرده را به صورت وام به متقاضی پرداخت می کند. پس از سپرده گذاری مدت زمانی که لازم است تا وام به شخص متقاضی ارائه شود، دو تا سه روز خواهد بود.

موسسه مالی و اعتباری میزان

دریافت تسهیلات در موسسه مالی و اعتباری میزان متنوع است اما درمجموع به دو شکل بدون سپرده گذاری و با ارائه سند و با انجام سپرده گذاری و ارائه وثیقه صورت می گیرد. 

با این توضیح که برخلاف برخی موسسات، در صورت دریافت وام از طریق سپرده گذاری، اصل سپرده نیز حین پرداخت وام به شخص عودت داده می شود. 

در ارائه تسهیلات با ارائه سند، پس از ارزیابی سند، وثیقه ای معادل مبلغ وام در رهن بانک قرار می گیرد و براساس آن وام پرداخت می شود. اما درباره دریافت وام با پرداخت وثیقه و سپرده گذاری باید گفت، این موسسه تا سه برابر سپرده گذاری را به صورت وام به متقاضی پرداخت می کند.

موسسه مالی و اعتباری توسعه

پرداخت تسهیلات در موسسه مالی و اعتباری توسعه نیز به دو روش بدون سپرده گذاری و با ارائه سند و با انجام سپرده گذاری و ارائه وثیقه صورت می گیرد. قبلا این موسسه فقط در قالب مشارکت یا مضاربه وام پرداخت می کرد، اما در حال حاضر تا 70 درصد رقم سپرده گذاری وام می پردازد.

موسسه مالی و اعتباری آرمان

موسسه مالی و اعتباری آرمان نیز هم با دریافت سند و هم به شکل دریافت وثیقه و سپرده گذاری به ارائه تسهیلات می پردازد. درباره پرداخت وام با سند، این موسسه ششدانگ از سند واحد مسکونی را تا وصول همه مطالبات در قالب قرارداد رهنی در وثیقه خود می گیرد. 

اما درباره پرداخت تسهیلات به سپرده گذاری در این موسسه، میزان تسهیلات، صددرصد مبلغ سرمایه گذاری است و سه ماه پس از سپرده گذاری پرداخت می شود.

موسسه مالی و اعتباری ثامن

این موسسه در مقابل ارائه تسهیلات سه ضامن می خواهد و 30 درصد مبلغ تسهیلات باید به مدت سه ماه تا دریافت وام در موسسه سپرده گذاری شود.


ویدیو مرتبط :
حکم وام گرفتن(قرض گرفتن)برای نوسازی مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختصاص 40 میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد /گرفتن چك از دانشجو ممنوع



رئیس صندوق رفاه وزارت علوم خبر داد:
اختصاص 40 میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد /گرفتن چك از دانشجو ممنوع

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از اختصاص 40 میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

مرادیان رئیس صندوق رفاه وزارت علوم با بیان اینکه از تاریخ دهم شهریور به همه مراکز آموزشی و موسسات دولتی و غیر دولتی ابلاغ انواع تسهیلات از جمله وام دانشجویان صورت گرفته است افزود: از جمله دانشگاه آزاد که مبلغ ابتدای ابلاغ این وام 30 میلیارد تومان صرفا برای وام شهریه است و انشاالله اگر در زمان مناسب خودش اقدام به اعتبار شود   تا 10 میلیارد تومان نیز افزایش پیدا می کند و به 40 میلیارد تومان خواهد رسید.
 
مرادیان در ادامه بیان کرد: علت ابلاغ زود هنگام این اعتبار این بوده است که در دانشگاه منابع را برسی كنند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.
 
وی ادامه داد: دانشجویانی که متقاضی وام هستند در واقع از روز اول از این مزایا استفاده کنند و ناچار نشوند چک یا مبلغی را پرداخت کنند بعد از اینکه صندوق رفاه وام را پرداخت کرد، احیانا پول آنها بخواهد برگردد که این موضوع شیرینی این کار را کاهش می دهد.
 
مرادیان افزود: تعهد و تضمین صندوق رفاه در سال های گذشته   نه به تاخیر افتاد و نه انجام نشده باقی مانده  است ،که با همین اعتماد و با اوضاع پیش بینی شده و عملیاتی شده، ما اطمینان به دانشگاه  ها می دهیم كه هیچگونه نگرانی در میزان تعهد، ابلاغ و زمانی که اعلام کردیم (كه این هزینه آبان ماه در حساب دانشجویان باشد) نداشته باشند.
 
وی بیان کرد: ما منابع را ایجاد کردیم و دانشگاه دانشجویان متقاضی را اعلام می کند و از بدهی آنها کسر  می کند آن وقت دانشجو این منابع را در حساب خود خواهد دید.
 
رئیس صندوق رفاه اظهار داشت: تلاش داریم اعتبار ابلاغی را به عنوان حداقل اعتبار در نظر بگیریم که قطعا هیچ مشکلی در ارائه آن پیش نخواهد آمد./باشگاه خبرنگاران