اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چگونه امیر قطر این همه وزن کم کرد؟!



دیدار اخیر امیر قطر با احمدی نژاد


ویدیو مرتبط :
Abnehmen وزن کم کردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روشی جدید برای کم کردن وزن در قطر


بسیاری از قطری‌ها اضافه وزن دارند. گرمای هوا در قطر جایی برای فعالیت بدنی در هوای باز نمی‌گذارد و مردم بیشتر وقتشان را در مراکز خرید سرپوشیده و خنک می‌گذرانند.

 تابناک: بسیاری از قطری‌ها اضافه وزن دارند. گرمای هوا در قطر جایی برای فعالیت بدنی در هوای باز نمی‌گذارد و مردم بیشتر وقتشان را در مراکز خرید سرپوشیده و خنک می‌گذرانند.

دویچه وله نوشت، اخیرا "پاساژگردی" به ورزشی تازه در قطر تبدیل شده است. کشور قطر به یمن درآمد سرشار نفتی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌‌آید. سرانه تولید ناخالص داخلی به میزان 99.700 دلار موجب شده تا قطر پس از لوگزامبورگ دومین کشور جهان با بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی باشد.

اما این تنها فهرستی نیست که قطری‌ها توانسته‌اند رده بالای آن را از آن خود کنند. در فهرست بالاترین نرخ اضافه وزن در خاورمیانه نیز آنها جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس آمار‌مؤسسه پژوهشی و بین‌المللی (IASO) ۳۴ درصد مردان و ۴۵ درصد زنان در قطر دچار چاقی در ناحیه شکم هستند. نکته قابل توجه در این است که چاقی قطری‌ها به معنای کمبود ورزشگاه یا برنامه‌های ورزشی در این کشور نیست. ‌بلکه برعکس ‌در شهر دوحه برای مثال می‌توان در مسیر پیاده‌روی طویل و دلبازی که لب ساحل خلیج فارس ساخته شده، قدم زد یا دوچرخه سواری کرد.

مشکل بزرگ اما در این شهر دمای بالای هواست که عملا فعالیت ورزشی در هوای باز را به شکنجه تبدیل می‌کند. در هوای ۴۰ درجه سانتی‌گراد شاید تنها چند توریست دلخوش و خام را بتوان پیدا کرد که در ساحل قدم می‌زنند و انگار عزمشان را برای پخته شدن جزم کرده‌اند. قطری‌ها در این هوا ترجیح می‌دهند تا در فضاهای سربسته و دارای تهویه هوا تردد کنند.

مراکز خرید با رستوران‌های زنجیره‌ای یکی از انتخاب‌های اول آنهاست. برای همین نیز تغذیه ناسالم و عدم تحرک دست به دست هم داده تا مردم این کشور در زمره چاق‌ترین مردم خاورمیانه قرار بگیرند. از جمعیت 1.9 میلیون نفری قطر ۱۷ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

پرفسور عبدالبادی ابو سمره، جراح ارشد بیمارستان حمد در شهر دوحه می‌گوید: «یک سوم از کسانی که به دیابت نوع دوم مبتلا هستند، اصلا از بیماری خود خبر ندارند. آنها وقتی متوجه ابتلا به دیابت می‌شوند که بینایی‌شان را از دست‌می‌دهند، دچار حمله قلبی می‌شوند یا مشکل اعصاب پیدا می‌کنند.» "قدم برداشتن به سوی سلامتی" این وضعیت موجب شده تا مسئولان قطری به دنبال راهی برای پایان دادن به آن باشند. حالا که نمی‌توان مردم را از مراکز خرید به قصد ورزش و تحرک بدنی بیرون کشید، پس باید کاری کرد که در همان مراکز خرید آنها مجبور به این کار شوند.

این پروژه با نام "Walk More, Walk The Mall" هدف اصلی‌اش به حرکت درآوردن مشتریان است. چهار مرکز خرید بزرگ در شهر قطر در این پروژه شرکت‌ کرده‌اند. صاحبان این مراکز خرید نقشه ‌ساختمان را‌ که در آن چندین مسیر را به عنوان مسیر‌های پیاده‌روی مشخص شده، در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. برای اینکه هر کسی بتواند از پیش بداند که در پایان مسیر چقدر انرژی در نهایت مصرف کرده‌، میزان کالری مصرفی هر مسیر نیز درج شده است.

برای مثال یک مسیر پیشنهادی ۱۲۰۰ قدم است که طی کردن آن ۱۲ دقیقه زمان می‌برد و در نهایت ۷۰ کالری برایش سوزانده می‌شود. در ابتدای این پروژه که در ماه ژوئیه کلید خورده، نزدیک به هزار نفر شرکت داشتند. در این بین نزدیک به ۱۸ هزار نفر عضو این برنامه شده‌اند و تا به اینجا3.6میلیارد قدم برداشته و 2.4 میلیارد کیلومتر طی شده است.

این پروژه یک صفحه اینترنتی هم با نام "Step Into Health" دارد که در آن میزان قدم‌ها و مسیر دائما به روز می‌شود. واکنش‌ها در قطر نسبت به این پروژه البته متفاوت بوده است. یکی از مقامات قطری به روزنامه نیویورک تایمز گفته است: «من به شخصه فکر می‌کنم که آنها می‌خواهند فقط مردم را به گذراندن ساعات بیشتر در مراکز خرید و پول خرج کردن ترغیب کنند.»

مراکز خریدی که در این پروژه شرکت داشته‌اند، ساعات کاری خود را با هدف جلب رضایت مشتریان علاقمند به "تحرک" به مدت دو ساعت افزایش داده‌اند.