اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه تعداد دانشجو امسال به کشور بازگشتند؟



اخبار ,اخبار دانشگاه انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه های داخل,

اخبار دانشگاه - چه تعداد دانشجو امسال به کشور بازگشتند؟

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم آمار انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل را اعلام کرد.

دکتر محمد حسن یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه انتقال خارج به داخل از تیر ماه سال 92 فعال شد، گفت: در سال 92 مجموعا حدود 707 نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که حدود 430 نفرشان در مقطع دکتری بودند.

 

وی افزود: دانشجویان ایرانی کشورهای مالزی، ترکیه، تاجیکستان و هند به ترتیب بیشترین تقاضا را برای ورود به دانشگاه‌های داخل داشتند.

 

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به موافقت و پذیرش‌های ثبت شده در این سامانه، گفت: بر اساس تعدادی که در سامانه ثبت شده است، با درخواست 128 نفر موافقت و در دانشگاه‌های داخل پذیرش شدند.

 

یوسفی افزود: از سوی دیگر حدود 270 نفر نیز از طریق شورای انتقال سازمان دانشجویان یعنی بدون ثبت‌نام در سامانه در طول سال 92 در دانشگاه‌های داخل جذب شده‌اند.

 

وی با اشاره به ماده 8 آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی به داخل، اظهار کرد: بر اساس این ماده، تعدادی از دانشجویان نیز مستقیما به دانشگاه‌ها مراجعه و خود دانشگاه‌ها آنها را پذیرش می‌کند و به همین دلیل سازمان دانشجویان آماری از این گونه افراد ندارد.

 

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه به طور کلی حدود 400 نفر در طول سال 92 از طریق سامانه یا شورای انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شده‌اند، تصریح کرد: البته ممکن است موافقت‌هایی نیز وجود داشته باشد که در سامانه ثبت نشده یا دانشجو بدون مراجعه به سازمان، مستقیما به دانشگاه مراجعه کرده باشد، بنابراین تعداد دانشجویان منتقل شده به دانشگاه‌های داخل کشور در سال 92 بیش از این رقم است. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ده کشور برتر اینترنت - تعداد استفاده کننده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد دانشجویان و دانشگاههای کشور



 

 

 

تعداد دانشجویان و دانشگاههای کشور

 

 

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تهیه آمار تعداد دانشجویان در دانشگاهها و مراکز آموزشی مختلف در سال ۱۳۸۸ علاوه بر ارائه آمار تعداد دانشگاههای کشور، جزئیات ظرفیت پذیرش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را اعلام کرد.

● ظرفیت پذیرش دانشجوی روزانه در دانشگاهها در سال ۸۸

در مقطع کاردانی دوره روزانه ۶ هزار نفر، در دوره کارشناسی روزانه ۶۷ هزار نفر، در دوره کارشناسی ارشد روزانه ۳۲ هزار نفر، در دوره دکتری حرفه ای ۳ هزار نفر و در دکتری تخصصی ۶ هزار نفر پذیرفته شدند.

● ظرفیت پذیرش دانشجوی شبانه در دانشگاهها در سال ۸۸

همچنین در دوره کاردانی شبانه ۴ هزار نفر، در دوره کارشناسی شبانه ۳۲ هزار نفر، در دوره کارشناسی ارشد شبانه ۱۵ هزار نفر و در دوره دکتری حرفه ای ۲۰۰ نفر پذیرفته شدند.

● ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور در سال ۸۸

دانشگاه پیام نور در سال ۸۸ در دوره کارشناسی ۳۰۰ هزار نفر، در کارشناسی ارشد ۵ هزار نفر، در دکتری تخصصی ۱۶۰ نفر دانشجو پذیرش کرد.

● ظرفیت پذیرش دانشگاه علمی کاربردی در سال ۸۸

دانشگاه علمی کاربردی در سال ۸۸ در دوره کاردانی ۲۰۰ هزار نفر و در دوره کارشناسی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو پذیرفت.

● ظرفیت دانشگاههای وابسته به دستگاههای اجرایی

در دانشگاههای وابسته به دستگاههای اجرایی در مقطع کاردانی ۲ هزار نفر، در کارشناسی ۹ هزار نفر و در کارشناسی ارشد ۱ هزار نفر دانشجو پذیرش شد.

● ظرفیت پذیرش آموزشکده های فنی و حرفه ای

در آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به آموزش و پرورش در کاردانی ۱۱۰ هزار دانشجو و در کارشناسی ۴۴ هزار دانشجو پذیرش شدند.

● ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۸۸

دانشگاه آزاد در دوره کاردانی ۲۸۰ هزار نفر، در دوره کارشناسی ۲۵۰ هزار نفر، در دوره کارشناسی ارشد ۲۱ هزار نفر، در دکتری حرفه ای ۲۰۰ نفر و در دکتری تخصصی ۱هزار نفر را در سال گذشته پذیرش کرد.

● ظرفیت پذیرش در دانشگاههای غیردولتی

در دانشگاههای غیردولتی و غیرانتفاعی در دوره کاردانی ۶۰ هزار نفر، در دوره کارشناسی ۱۲۰ هزار، در دوره کارشناسی ۱ هزار و ۸۵۰ و در دوره دکتری تخصصی ۶۰ نفر پذیرفته شدند

● برآورد جمعیت دانشجویی در سال ۸۸

در دوره کاردانی ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۲۲۰ نفر، در کارشناسی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۴۰ نفر، در کارشناسی ارشد ۱۵۲ هزار و ۱۰۰ نفر، در دکتری حرفه ای ۲۰ هزار و ۷۵۰ نفر، در دکتری تخصی ۲۰ هزار و ۵۳۰ نفر و در مجموع در سال ۸۸ برآورد جمعیت دانشجویی ۳ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۷۴۰ نفر است.

● تعداد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی موجود

در حال حاضر ۱۱۹ دانشگاه و موسسه آموزشی وابسته به وزارت علوم، ۲۷۴ مرکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، ۲۸ موسسه آموزش عالی وابسته به دستگاههای اجرایی، ۵۵۰ واحد دانشگاه پیام نور، ۵۸۱ واحد دانشگاه جامع علمی کاربردی، ۲۹۵ موسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، ۳۸۵ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور وجود دارد...../تحلیل:مهر