اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چهار برابر کردن قیمت ها نشانه شجاعت احمدی نژاد است



 

 

 

چهار برابر کردن قیمت ها نشانه شجاعت احمدی نژاد است

 

سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط:

چهار برابر کردن قیمت ها نشانه شجاعت احمدی نژاد است

سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ایران گفت: احمدی نژاد واقعا فرد شجاعی است.

به گزارش عصر ایران، عبد الرحمن الراشد سردبیر فعلی شبکه العربیه و سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در مطلبی در این نشریه نوشت :چاره ایی نیست جز این که بگوییم احمدی نژاد واقعا فردی شجاع است. ژنرال جنگی که بیشتر یک سیاستمدار مردم گراست. اینکه بتواند قیمت ها را چهار برابر بکند بزرگترین ماجراجویی است که هیچ مقامی در جهان به هر دلیل یا با در اختیار داشتن هر اندازه قدرت نمی تواند دست به چنین اقدامی بزند.

آنچه احمدی نژاد انجام داد نسبت به تمامی رویارویی های گذشته وی، شجاعانه تر بود. افزایش بهای سوخت به میزان چهار برابر از جرات احمدی نژاد در به چالش کشیدن جامعه جهانی در زمینه غنی سازی اورانیوم با وجود تهدیدات نظامی آمریکا و اسرائیل به حمله نظامی علیه ایران بیشتر است.

این اقدام در عرف سیاسی، علمیات انتحاری است. با این حال احمدی نژاد تاکنون از این روند جان سالم به در برده است. احمدی نژاد با سلسله اقداماتی برای اجرای طرح هدفمندی  کسب آمادگی کرد. به هر شهروند مبلغ 77 دلار به عنوان کمک هزینه پرداخت کرد. این مبلغ به این معنی است که طبقه فقیر جامعه مبلغی اضافه برای کمک دارند. به ویژه که آنها خودروهای کمتری در اختیار دارند.  پلیس و سپاه و بسیج نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

افزایش بها، مساله سرنوشت سازی است. البته افزایش ندادن برای کالاها نیز مساله سرنوشت ساز دیگری است. احمدی نژاد حتی اگر شهرها از اعتراض، آتش بگیرند از این طرح عقب نشینی نخواهد کرد مگر اینکه رهبری تصمیم بگیرد.

احمدی نژاد مردم را از چند ماه پیش برای این طرح آماده کرده بود و توجیه های فراوانی را برای آن مطرح و از مردم خواست که صبر کنند و به او فرصت بدهند و تصمیم های او را درک کنند. البته مردم نیز دوست ندارند که پس اندازهای خود را اینگونه و به آسانی قربانی کنند هر چند توجیه ها زیاد باشند.

البته قبل از سرزنش احمدی نژاد باید گفت که وی این بحران را از دیگران به ارث برد و او آن را ایجاد نکرد. حکومت ایران از زمانی دور به دلایل سیاسی و اقتصادی اقدام به پرداخت یارانه های بسیار برای کالاهای مختلف کرده بود تا اینکه فاکتور پرداخت این یارانه ها آنقدر زیاد شد که دولت را به ورشکستگی نزدیک کرد. دولت ایران می گوید که سالیانه 114 میلیارد دلار برای یارانه سوخت می پردازد. این رقم براساس تمامی شاخص های اقتصادی رقم بسیار بالایی است. به ویژه که درآمدهای ایران رو به کاهش است بهایی که دولت ایران برای هر لیتر بنزین تعیین کرده بود در جهان ارزان ترین بود. حتی ارزان تر از عربستان به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان. همه اینها تغییر کرد.

ایران هم اکنون در وضعیت جنگ داخلی اقتصادی است. این موضوعی است که آمریکا و هم پیمانانش چشم به آن دوخته اند و به آن امیدوارند. ایران تولیدکننده نفت است ،مهم ترین کالا در جهان و همین جهان نمی تواند از نفت ایران چشم پوشی کند.

باید دید آیا ایران می تواند طرح سیاسی خود را برای سیطره بر کشورهای خاورمیانه به ویژه منطقه نفتی خلیج فارس اجرا کند و طرح نظامی هسته ای خود را که ضامن بقای حکومت تهران است اجرایی کند. پیش بینی آن سخت است. مساله اما زمان است....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
کلیپ درایت رهبری و شجاعت احمدی نژاد و پیشرفت هسته ی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

2 میلیون دلار آخرین قیمت خودروی احمدی نژاد



 

2 میلیون دلار آخرین قیمت خودروی احمدی نژاد

 

به گزارش ایسنا، صادق محصولی در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین كه در تالار اندیشه برگزار شد، درباره نحوه پرداخت یارانه‌ بد سرپرستان خانوار گفت: در حال حاضر یارانه‌ بد سرپرستان به این نحوه پرداخت می‌شود كه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این افراد را راهنمایی می‌كنند و براساس آیین‌نامه نحوه پرداخت یارانه‌ این گروه احراز شده تا به فردی كه صلاحیت لازم را دارد ، پرداخت شود.

 

وی درباره قیمت خودروی رییس جمهور، یادآور شد: از كشورهای مختلف پیشنهادات متعددی داشتیم و آخرین قیمت دو میلیون دلار معادل دو میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

هر یك از اعضای دولت پرداخت اقساط واحد مسكونی یك معلول را تقبل می‌كنند

محصولی درباره وضعیت فعلی احداث مسكن معلولان، اظهار كرد: نهضت مسكن معلولین با مشخص شدن افراد در اولویت آغاز شده است. در كلیه شهرستان‌ها برخی واحدهایی كه باید احداث شوند، مشخص شد و برخی واحدها در مراحل میانی و برخی رو به اتمام است.

وی در ادامه از خیرین خواست تا اقساط مسكن معلولین را تقبل كنند كه باقی الصالحاتی برای آن‌ها باشد.

به گفته وزیر رفاه، به ازای هر واحد 20 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد پرداخت می‌شود كه میانگین حدود 110 هزار تومان اقساط آن است.

محصولی همچنین خاطر نشان كرد: بر اساس آخرین تصمیم دولت، هر یك از اعضای هیات دولت اقساط یك واحد مسكونی یك معلول را تقبل می‌كنند و ماهیانه 100 هزار تومان به مدت 20 سال اقساط واحدهای مسكونی معلولین را پرداخت می‌كنند.../ایسنا