اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چنی: اسراییل به ایران حمله می كند / ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است



 

 

چنی: اسراییل به ایران حمله می كند / ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است

 

دیك چنی معاون جورج بوش رییس جمهوری سابق آمریكا در مصاحبه ای با تلویزیون " نیوز مكس " در واشنگتن مدعی شد كه به گمان او اسراییل برای بازداشتن ایران از اتمی شدن به این كشور حمله خواهد كرد.

چنی كه از سیاستمدارهای محافظه كار دولت جورج دبلیو بوش بود در این مصاحبه كه به مناسبت دهمین سالگرد واقعه تروریستی 11 سپتامبر انجام شده ، در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله اسراییل به ایران گفت :‌" ‌به گمان من آنها این كار را خواهند كرد . از نظر من ایران، تهدیدی برای  موجودیت اسراییل است و اسراییلی ها هر كاری برای تضمین امنیت و موجودیت شان انجام می دهند."

چنی در پاسخ به سوالی درباره اینكه آیا گفته هایش بر مبنای اطلاعاتی موثق است كه در نتیجه گفتگو و مذاكره با مقامات اسراییلی كسب شده است ، یا نه ؟ :‌" گفت :‌" من نمی توانم گفته هایم را به یك مقام خاص اسراییلی نسبت دهم ، اما من با مقامات مختلف اسراییلی در این باره گفتگو داشته ام و می دانم كه از نظر آنها ایران یك تهدید جدی برای اسراییل محسوب می شود."

چنی در این مصاحبه نسبت به احتمال انجام یك حمله تروریستی دیگر با سلاح های بیولوژیك و كشتار جمعی هشدار داد و گفت كه از نظر او هنوز تهدیدات تروریستی جدی علیه آمریكا وجود دارد.

كتاب جدید خاطرات چنی كه در آن اطلاعاتی درباره دوران 8 ساله ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش انتشار یافته سبب ایجاد  جنجال سیاسی در آمریكا شده است.

چنی در این كتاب برخی از مقامات سابق دولت بوش از جمله كالین پاول وزیر خارجه دوره اول ریاست جمهوری بوش را به سنگ اندازی در سیاست های خود و بوش متهم كرده است . چنی در كتاب خاطرات خود نوشته است كه درباره ایده حمله به ایران برای بازداشتن این كشور از هسته ای شدن تنها بوده است و اعضای دولت بوش از پیشنهاد او در این زمینه  استقبال نكرده اند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
حمله به ایران(تهدیدی پوچ یا واقعی)با زیرنویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی:تهدیدهای اسرائیل را جدی می گیریم/ اسراییل در جایگاهی نیست كه بخواهد به ایران حمله كند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

صالحی: اسراییل در جایگاهی نیست كه بخواهد به ایران حمله كند

رییس دستگاه دیپلماسی كشورمان با بیان این كه ایران تهدیدهای رژیم صهیونیستی را جدی می‌گیرد تاكید كرد كه اسراییل در جایگاهی نیست كه بخواهد تهدیداتش را عملی كند.

به گزارش ایسنا، علی‌اكبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران اظهار كرد: كشور ما همواره بیدار و هوشیار است. ما هر تهدید جزیی را جدی می‌گیریم و آمادگی لازم را برای پاسخگویی به هر تهدیدی در خود ایجاد می‌كنیم اما این به این مفهوم نیست كه این تهدیدها جدی باشد.

او افزود: وظیفه ما این است كه این‌ها (تهدیدها) را جدی بگیریم اما اسراییل در جایگاهی نیست كه بخواهد چنین كاری كند. اگر واقعا می‌خواست چنین كاری كند این قدر داد و فریاد نمی‌كرد و این اقدامات بیش‌تر جنبه‌ی روانی و تبلیغاتی دارد./ایسنا