اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند نفر در کشور فقیرند؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,فقر

 

اخبار اجتماعی - چند نفر در کشور فقیرند؟

قائم مقام معاونت توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر شش میلیون فقیر در کشور وجود دارد، اظهارکرد: این فقرا عائله و تحت پوشش و عنایت نظام هستند چراکه نظامی که برپایه اسلام و عدالت شکل گرفته است نمی‌تواند نسبت به فقرای جامعه خود بی‌تفاوت باشد.

به گزارش ایسنا، علی شریف‌روحانی دیشب در سومین گردهمایی مجامع بانوان خیر و نیکوکار استان انقلاب اسلامی ایران را پرچم دار انفاق و کمک به نیازمندان در جهان دانست و گفت: ملت ایران به تاسی از پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت که آنان اولین پرچم داران انفاق و نیکو کاری در عالم هستی بودند سنت حسنه و ماندگار کمک به ایتام و نیازمندان را زنده کردند.

به گفته وی، در حال حاضر 350 هزار دانش آموز و 110 هزار دانشجو در شبکه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) ثبت و خدمات آموزشی و تحصیلی به آنان ارائه می‌شود.

شریف روحانی با بیان اینکه هم اکنون 900 هزار حامی در قالب مجامع خیریه از 35 هزار یتیم حمایت می‌کنند گفت: در کل کشور 740 مجمع نیکوکاری و خیری از اقشار مختلف شکل گرفته است که 34 مجمع از این تعداد در استان چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

وی به نقش و جایگاه بانوان در ترویج این سنت حسنه اشاره و خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی از زنان به عنوان کانون محبت، عشق و عاطفه یاد می‌شود برهمین اساس زنان و به ویژه مادران در فرهنگ سازی این سنت الهی در خانواده‌ها به ویژه کودکان نقش آفرین هستند.

شریف روحانی یکی از وظایف حکومت اسلامی را تسلط و حکومت بر دل‌ها دانست و گفت: دلجویی و رسیدگی به فقرا و محرومان یکی از مصادیق بارز تسلط حکومت بر دل‌ها و جان‍‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 میلیون فقیر در کشور وجود دارد، اظهارکرد: این فقرا عائله و تحت پوشش و عنایت نظام هستند چراکه نظامی که برپایه اسلام و عدالت شکل گرفته است نمی‌تواند نسبت به فقرای جامعه خود بی‌تفاوت باشد.


شریف روحانی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد به ایتام تنها مالی و خوراکی نیست، فراهم سازی زمینه برای اشتغال، تامین هزینه‌های تحصیلی، ساخت مسکن، تامین جهیزیه و خدمات از این نوع از جمله دغدغه‌های این نهاد در قبال ایتام دانست.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
چرا بعضی کشورها فقیرند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار مین در جنوب کشور/4 نفر کشته و زخمی شدند



 ,انفجار مین در جنوب کشور,انفجار مین ,اخبار,اخبار حوادث

 

انفجار مین در جنوب کشور/4 نفر کشته و زخمی شدند

بنابر اخبار دریافتی از منطقه جنوب کشور دو انفجار مین موجب شهادت و مجروحیت 4 نفر از خنثی کنندگان مین شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنابر اخبار دریافتی از منطقه جنوب کشور دو انفجار مین موجب شهادت و مجروحیت 4 نفر از خنثی کنندگان مین شد.

به گزارش مهر، ساعاتی پیش دو انفجار موجب مجروحیت و شهادت 4 نفر در مناطق جنوبی کشور شد.

اسماعیل نوری مدیرعامل شرکت سروش سرزمین پاک (شرکت خنثی سازی مین های جنگی) گفت:  در حادثه اول انفجار مین PMN موجب مجروح شدن دو تن به نامهای امین کرمی و اصغر کریمی شد.

وی افزود: در حادثه دوم انفجار مین والمرا منجر به شهادت دو تن از کارکنان پاکسازی شرکت اندیکو شده است که اسامی شهدا عبارتند از سجا فخرایی از بهبهان و شهید حمزه عبیاوی از دشت آزادگان./انتخاب