اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند ایرانی در انگلیس تحصیل می کنند؟



 

مهر: مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با ارائه آماری از تعداد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در انگلیس درباره رابطه علمی ایران و انگلیس گفت: رابطه علمی با سیاسی فرق می کند.

 

حسن مسلمی نائینی گفت: در انگلیس تعداد 4 هزار و 700 دانشجوی غیر بورس که با هزینه شخصی یا بورس دانشگاههای انگلیس در این کشور حضور دارند، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویانی که با بورسیه آموزش عالی و در مقطع دکتری (بلند مدت و سال آخر) در حال تحصیل در انگلیس هستند 23 نفر است.

مسلمی نائینی تاکید کرد: به مرور زمان درسهای این 23 نفر در حال اتمام است و به کشور باز می گردند.

وی درباره قطع رابطه علمی ایران با انگلیس گفت: رابطه سیاسی با رابطه علمی فرق می کند..../مهر


ویدیو مرتبط :
واکنش رای دهندگان مقیم انگلیس به ایرانی های مخالف جمهوری اسلامی ایران در انگلیس.. بسیار دیدنی هستش حتما ببنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس



 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس

 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس/ اسامی را اعلام نمی کنیم!

گاردین نوشت: انگلیس، امریکا و کانادا بر سر دور تازه ای از اعمال محدویت ها بر روی دولت ایران توافق کرده اند که بر اساس آن برخی از مقامات ایران در لیست سیاه برای ورود به این کشورها قرار گرفتند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس در همین باره منتشر کرده اشاره شده است که این کشور بنا ندارد نام ۵۰ نفر هدف تحریم‌های تازه را منتشر کند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

آن طور که در این بیانیه آمده است، برخی از این افراد دارای هویت‌های چندگانه و نام‌های مختلف هستند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وی همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

در همین حال در بیانیه وزارت خارجه انگلیستان تاکید شده است که در فهرست تازه این کشور علاوه بر افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نام افرادی نیز هست که حقوق بشر در ایران را «جداً زیر پا گذاشته‌اند».

در این بیانیه، به وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد، مقامات قوه قضاییه و مقامات زندان‌ها به عنوان ناقض حقوق بشر در ایران اشاره شده است!..../تحلیل:انتخاب