اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چسب انسولین هوشمندتر می شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,انسولین

محققین آمریکایی چسب های انسولین هوشمندتری تولید کرده اند که در مقایسه با نمونه های قبلی از عملکرد بالاتری برخوردار است.

به گزاش مهر، محققین دانشگاه UNC آمریکا در این چسب های هوشمند انسولین، شیوه ای را ابداع کرده اند که هنگام نیاز بدن به انسولین از طریق این چسب های هوشمند که در آنها بیش از ۱۰۰ میکروسوزن در ابعاد مژه انسان قرار گرفته است،  حباب های بسیار کوچکی از انسولین در داخل جریان خون  آزاد می شود و همچون بتا سلول های بدن عمل می کنند.  

در واقع در این روش به جای اینکه میکرو سوزن ها با انسولین پر شوند، محققین آمریکایی در داخل این میکروسوزن ها هزاران بتا سلول زنده قرار داده اند. این سلول ها توسط کپسول های کوچک ساخته شده از «ملح اسید الژنیک» زیست سازگار محافظت می شوند.

در این شیوه چسب هوشمند انسولین در حدود یک چهارم نمونه های مشابه است که داخل پوست قرار می گیرد که میکرو سوزن، مویرگ ها و عروق خونی را پاره می کند و این امر موجب بوجود آمدن یک کانال مستقیم بین آنها و سلول های موجود در چسب انسولین می شود.

 

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,انسولین

 

این تیم تحقیقاتی چسب های هوشمند انسولین را بر روی موش هایی که مبتلا به دیابت نوع ۱ بودند، آزمایش کردند و متوجه شدند که افزایش قابل توجه سطح قند خون آنها برای ۱۰ ساعت پایین نگه داشته شد. همچنین با بکار بردن چسب دوم متوجه شدند که زمان پایین ماندن قند خون به ۲۰ ساعت افزایش پیدا کرد.

دستاورد این تحقیق می تواند زندگی تازه ای برای مبتلایان دیابت به ارمغان آورد تا از سختی های کنترل قند خون فاصله بگیرند و به زندگی عادی بر گردند.

نتیجه این تحقیق در نشریه  Advanced Material چاپ شده است.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
راهکارهای IBM برای ساختن شهرهای هوشمندتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنی چشمش را با چسب قطره ای چسباند



 

زنی چشمش را با چسب قطره ای چسباند

 

یك زن اهل ایالت «آریزونا» در آمریكا كه به اشتباه از چسب قطره ای به جای قطره چشم استفاده كرده بود، دچار چسبیدگی چشمش شد.

 


یك زن اهل ایالت «آریزونا» در آمریكا كه به اشتباه از چسب قطره ای به جای قطره چشم استفاده كرده بود، دچار چسبیدگی چشمش شد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این زن كه «ایرم گارد هولم» اهل منطقه «گلن دیل» در ایالت آریزونا در آمریكا است، یك سال قبل تحت عمل جراحی قرنیه قرار گرفت و پس از آن باید روزانه از قطره چشمی استفاده می كرد.

 

این زن در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشور، خاطر نشان كرد: ظرف های قطره چشمی و چسب قطره ای هر دو شبیه هم بودند.به همین دلیل، به اشتباه چسب قطره ای را برداشته و درون چشم ریختم، اما به یكباره سوزش عجیبی را احساس كردم و متوجه چسبندگی چشمم شدم.

 

این زن ادامه داد: سعی كردم چشمم را بشویم، اما چسب به شدت در چشمم نفوذ كرده بود.

 

پزشكان بیمارستان «گلن دیل» پس از شست و شوی چشم این زن یادآور شدند كه وضعیت وی وخیم نیست.

منبع:isna.ir