اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا محمود احمدی نژاد تنها مانده است؟



محمود احمدی نژاد , اعتراف رئیس جمهور

 

محمود احمدی نژاد این روزها تنها مانده است. بسیاری از طرفداران دولت حالا برای خوب حزبها و گروه های جداگانه تشکیل داده اند و از حلقه یاران نزدیک به رئیس حمهور اعلام برائت کرده اند.

حلقه یارانی که محمود احمدی نژاد هرگز حاضر نشده آنها را کنار بگذارد و یا حتی از آنان انتقاد کند.

حالا اما شخص رئیس جمهور نیز که تا امروز کلانمی درباره ریزش یارانش به زبان نیاورده بود در یادداشتی به مناسبت ولادت امام علی(ع) با عنوان "امام علی(ع) و عدالت"  به  وقوع این امر اعتراف کرده و نوشته است: «در برپایی عدالت خط عوض و جبهه درگیری خیلی گسترده‌تر می‌شود. مرزبندی‌ها در هم می‌ریزد و انسان دیگر فقط با دشمن دارای خط‌كشی بیرونی طرف نیست بلكه این بار با دوست، آشنا، هم‌حزبی، هم‌باندی و هم‌گروه‌های خود طرف می‌شود. در اجرای عدالت انسان به ناگاه چشم باز كرده و خود را در مقابل برادرش می‌بیند.»

به نظر می رسد تک تک کلمات این جملات معنی دار است چرا که به عنوان مثال، داوود احمدی نژاد، بردار رئیس جمهور مدت هاست که به دلیل حضور جریان انحرافی در دولت، از دولت  و برادرش دل بریده است.

داوود احمدی‌نژاد برادر ارشد رییس‌جمهور كه از زمان شهرداری برادرش را همراهی كرده بود پس از آنكه انتقاداتی از اسفندیار رحیم‌مشایی داشت از دولت جدا شد و به صف منتقدان پیوست.

این جدایی به بهمن سال 88 باز می‌گردد. آن‌گونه كه سایت‌های خبری گزارش دادند احمدی‌نژاد برادرش را به دلیل انتقاد از اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محبوبش،  از سمت بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری كنار گذاشت.

داوود احمدی‌نژاد اما بعد از این بركناری، افشاگری‌های صریح درباره جریان موسوم به انحرافی انجام داد. روزنامه «ایران» اما در گزارشی نوشت «حاج داوود» با توجه به مسوولیت‌های امنیتی‌اش این روزها بیشتر سعی می‌كند به دولت اتهامات امنیتی بزند و ظاهرا این بخش از هجوم هدفمند علیه احمدی‌نژاد برعهده «احمدی‌نژاد» افتاده است.

از نظر روزنامه «ایران» حمایت داوود احمدی‌نژاد از دولت را می‌توان نادر برشمرد. در نهایت وی را قابیل برادر خود هابیل نامیده است.

در هر حال اما، ریزش اطرافیان رییس دولت دهم از دوستان گرفته تا هم‌حزبی‌ها كه در انتخابات دوره نهم از حامیان اصلی او بودند، آنقدر محسوس شده که شخص رئیس جمهور نیز در این  باره سخن گفته است.

در ابتدای تشكیل دولت احمدی‌نژاد اسامی‌ای همچون غلامحسین الهام، كامران باقری لنكرانی، مصطفی پورمحمدی، محسنی‌اژه‌ای، پرویز فتاح، حسین صفارهرندی، مهرداد بذرپاش، منوچهر متكی، داوود احمدی‌نژاد و... همه و همه از دوستان و یاران دولت محسوب می شدند اما رفته رفته با قدرت گرفتن جریان انحرافی این حلقه تنگ تر و تنگ تر شد  تا جاییکه حامیان  و دوستان به منتقدان و مخالفان دولت تبدیل ‌شدند و به نظر می رسد این ریزش همچنان ادامه دارد چرا که هر روز سیاسیونی هستند که از جریان انحرافی اعلام برائت می کنند.

این جدایی‌ها به جایی رسید كه ارگان رسمی مطبوعاتی دولت تند‌ترین حملات را به این افراد انجام داد. روزنامه «ایران» مدعی شد چون این افراد از احمدی‌نژاد سهم خواسته‌اند و احمدی‌نژاد حاضر نشده است به آنان «باج» بدهد اكنون به مخالفان اصلی احمدی‌نژاد تبدیل شده‌اند.

کار در مخالفت با  بی قانونی های دولت به جایی رسید که طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم مطرح شد و محمود احمدی نژاد را پای میز سوال کشید و بارها و بارها شایعه استیضاح وزاری وی رسانه ای شد و حتی برخی از آنها به مرحله عمل نیز رسید.

پدر داماد محمود احمدی نژاد نیز از جمله نزدیکان به رئیس جمهور محسوب می شد بارها و بارها از دولت و جریان انحرافی انتقاد کرده است.احمد خورشیدی نیز شدید ترین اتقادات را نسبت به جریان انحرافی بیان کرده است تا یکی دیگر از افرادی که با رئیس جمهور نسبت فامیلی نیز دارد  از منتقدین اصلی دولت محسوب شود.

جالب تر اینجاست که اکثر بر کنار شدگان در دولت نهم و دهم، از محسنی اژه ای گرفته تا مسعود میرکاظمی و مهرداد بذرپاش، همه و همه به یک دلیل کنار گذاشته شده اند، انتقاد از جریان انحرافی و اسفندیار رحیم مشایی.

حالا اما به نظر می رسد با نزدیک شدن به پایان دوران ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد بیشتر از قبل احساس تنهایی می کند و باید دید سرانجام حاضر می شود از حلقه یاران نزدیک به خود انتقاد کند تا به جمع دوستان بازگردد یا خیر؟.../شفاف


ویدیو مرتبط :
خاطرات مرحوم حاج احمد احمدی نژاد پدر دکتر محمود احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: همه‌ مردان محمود احمدی‌ نژاد


همه‌ مردان محمود احمدی‌ نژاد