اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا زنان بیشتر قربانی ابولا می‌شوند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,بیماری ابولا


اخباراجتماعی - چرا زنان بیشتر قربانی ابولا می‌شوند؟

با شیوع مرگبار ویروس ابولا در غرب آفریقا گزارش‌ها نشان می‌دهد زنان بیش از مردان قربانی این بیماری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به طور مثال دولت لیبریا اعلام کرده است 75 درصد از قربانیان ویروس ابولا در این کشور از میان زنان بوده‌اند. همچنین در گزارش واشنگتن پست که هفته گذشته منتشر شد آمده است زنان 55 تا 60 درصد قربانیان ویروس ابولا در گینه،‌ سیرالئون و لیبریا را تشکیل می‌دهند.

«پریتیش کی‌تش»، متخصص بیماری‌های عفونی در مایوکلینیک گفت:‌ بزرگترین نیروی محرک در بروز این تفاوت جنسیتی در میزان مرگ و میر از جنبه‌های فرهنگی مناطق تحت تاثیر این بیماری نشات می‌گیرد.

این متخصص افزود: به طور مثال در غرب آفریق زمانی که دیگر اعضای خانواده بیمار می‌شوند زنان وظیفه مراقبت از بیمار را برعهده می‌گیرند. به همین دلیل بیشتر در معرض فرد آلوده قرار دارند و این دلیل توجیه می‌کند که چرا میزان شیوع این عفونت در بین زنان بالاتر است.

به نقل از فارن‌پالیسی،‌ «پریتیش کی‌تش» همچنین تاکید کرد که تفاوت‌های بیولوژیک در افزایش خطر ابتلای زنان به این ویروس هیچ نقشی ندارد.

 

 اخباراجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
زنان قربانی خشونت در اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان قربانی پاشنه های قاتل می شوند



 

 

کفش

 

 

 

آمارها نشان می دهد كه بیش از سه میلیون زن در جهان از آسیب های شدید پا ناشی از پوشیدن كفش های پاشنه بلند رنج می برند.

این زنان كه شیفته پاشنه های قاتل هستند، سلامت و آسایش پاهای خود را قربانی كفش های پاشنه بلند و غیراستاندارد می كنند و بعد به ناچار در جست وجوی درمان پزشكی و یا حتی مراقبت های بیمارستانی برای بهبود این قبیل آسیب های آزار دهنده به تكاپو می افتند.

متخصصان می گویند: یك پنجم از زنان به قدری به این كفش ها علاقه دارند كه اغلب دچار پیچ خوردگی شدید مچ پا و یا كشیدگی و پارگی تاندون پا می شوند.

همچنین یك سوم از آن ها نیز به دلیل استفاده از كفش های پاشنه بلند با صورت به زمین می خورند و با آسیب دیدگی شدید دندان ها و شكستگی مچ دست مواجه می شوند.

بر اساس نظرسنجی كه از سه هزار زن انجام گرفت، دیگر آسیب هایی كه در اثر پوشیدن این كفش ها بروز می كنند، شامل شكستگی قوزك پا و یا پیچ خوردن زانوها هستند.

این بررسی آماری نشان داد: تنها دو درصد از زنان در نظرسنجی اظهار كردند كه هرگز از كفش های پاشنه بلند استفاده نمی كنند..../تحلیل:ایسنا