اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا خاندان سلطنتی انگلیس به اسرائیل نمی‌روند؟



اخبار,اخبار بین الملل ,خاندان سلطنتی انگلیس

 

اخبار بین الملل - چرا خاندان سلطنتی انگلیس به اسرائیل نمی‌روند؟

در بررسی دلایل امتناع سفر خاندان سلطنتی انگلیس به سرزمین‌های اشغالی می‌توان به سه نکته اشاره کرد. اول اینکه خاندان سلطنتی انگلیس تنها مایل هستند تا با اعضای خاندان‌های سلطنتی در ارتباط باشند.

اعضای خاندان سلطنتی انگلیس و حتی ملکه آن بارها به کشورهای اطراف سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند اما هرگز قدم در این منطقه اشغالی نگذاشته‌اند که این موضوع سئوالاتی را درباره چرایی آن به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه خبری اینسایدر، داستان امتناع خاندان سلطنتی از سفر به سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد. شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس فوریه سال گذشته میلادی به عربستان سعودی سفر کرد. الیزابت دوم ملکه انگلیس هرگز پایش را به سرزمین‌های اشغالی نگذاشته است و شاهزاده چارلز تنها یکبار در زمان مرگ اسحاق رابین برای شرکت در مراسم تدفینش به اسرائیل رفت. در ماه نوامبر سال 2014 نیز شاهزاده اندرو، برادر ولیعهد انگلیس به همراه برادر زاده‌اش شاهزاده هری در مسابقه اتومبیلرانی گرند پریکس در ابوظبی امارات حاضر شد و پس از آن شاهزاده اندرو به عربستان سفر کرد که گفته می‌شود به درخواست وزارت خارجه انگلیس بود.

پس از آن شاهزاده هری، پسر ولیعهد انگلیس راهی عمان شد؛ کشوری با 6 / 3 میلیون جمعیت و تولید ناخالص ملی 80 میلیارد دلار. در همین حال ولیعهد انگلیس نیز در سال 2013 به عمان سفر کرد و در سال 2010 نیز ملکه انگلیس به این کشور رفته بود.

در بررسی دلایل امتناع سفر خاندان سلطنتی انگلیس به سرزمین‌های اشغالی می‌توان به سه نکته اشاره کرد. اول اینکه خاندان سلطنتی انگلیس تنها مایل هستند تا با اعضای خاندان‌های سلطنتی در ارتباط باشند. البته شاهزاده چارلز بارها به مصر سفر کرده است که یک جمهوری است.

 

نکته دیگر اینکه خاندان انگلیس هراس دارد که سفرش به سرزمین‌های اشغالی به انگلیس آسیب بزند. به عنوان مثال ممکن است کشورهای عربی در تلافی این اقدام روابط تجاری خود را با انگلیس قطع کنند. شاهزاده چارلز سال گذشته راهی اردن شد اما از سفر به اسرائیل امتناع کرد. احتمال دیگر این است که نرفتن آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی شاید به این معناست که آن‌ها و یا وزارت خارجه انگلیس با موجودیت اسرائیل مشکل دارند!
اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انقلاب 1920 - مبارزه خاندان شیرازی با استعمار انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم محکومیت دادگاه انگلیس برای توهین به پرچم اسرائیل



 

 

حکم محکومیت دادگاه انگلیس برای توهین به پرچم اسرائیل

 

یک دانشجوی انگلیسی به اتهام "توهین به پرچم اسرائیل" محکوم شد.

به نقل از بی بی سی، دادگاهی در انگلیس، یک دانشجوی دانشگاه سانت اندروز اسکاتلند را به اتهام "نقض نژادپرستانه صلح" محکوم کرد. حکم محکومیت این دانشجو، ارائه خدمات به جامعه و پرداخت غرامت اعلام شده است.

این دادگاه دستور داد: "پل دوناشی" دانشجوی 19 ساله، 150 ساعت را به فعالیت هایی برای "خدمت جامعه" انجام دهد.

این دانشجو، پرچم اسرائیل را  در حالی که در دستان یک دانشجو یهودی به نام "چانان ریتبلات" قرار داشت؛ به سمت خود کشیده و آن را به آلت جنسی خود زده بود.

دادگاه، ضمن متهم کردن این دانشجوی انگلیسی به اقدام تروریستی، او را به پرداخت جریمه ای به میزان 300 پوند به این دانشجوی یهودی محکوم کرد.

این دانشجوی همچنین، از طرف دانشگاه محل تحصیل خود اخراج شده است.

دادگاه اعلام کرده است که این دانشجوی انگلیسی در کنار حامیان فلسطین در مراسم هایی با ریختن رنگ قرمز بر روی پرچم اسرائیل، به این پرچم توهین کرده است.

این دانشجوی انگلیسی در اعتراض به دادگاه ، گفته است که رفتارش مشروع و یکی از انواع اعتراضات سیاسی بوده و او از انجام این اقدام، به دنبال یک اقدام خلافکارانه نبوده است.../تحلیل:عصرایران