اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا برنامه انتخاباتی عارف در شبكه جام جم قطع شد؟



قطع برنامه انتخاباتی عارف در شبكه جام جم

چرا برنامه انتخاباتی عارف در شبكه جام جم قطع شد؟

به نظر می‌رسد ظلم به اصلاح‌طلبان پایانی ندارد. این بار نوبت به عارف رسیده كه طعم این ظلم را بچشد.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، نخستین برنامه تلویزیونی این كاندیدای منتسب به اصلاح‌طلبان كه از شبكه جام جم پخش می‌شد پس از گذشت ۱۵ دقیقه قطع شد.

پس از آن این شبكه به صورت زیرنویس اعلام كرد كه این برنامه در زمان دیگری پخش خواهد شد.

در اولین زیرنویس اعلام شد: «بینندگان محترم به علت قطع صدا، ادامه برنامه انتخاب ایرانی تا چند لحظه دیگر.» دقایقی بعد نیز این زیرنویس پخش شد كه «با عرض پوزش به علت مشكل فنی، برنامه در فرصت مناسب پخش می‌شود.»

سخنان عارف چه زمانی قطع شد؟

اظهارات عارف زمانی قطع شد كه وی پیش از آن به تمجید از هاشمی و خاتمی پرداخته بود. وی با تقدیر از طرح گفتگوی تمدن‌ها كه مبدع آن رئیس جمهور اصلاحات بود بیان می‌كرد كه برای برون رفت از وضعیت فعلی بایستی به دنبال تنش زدایی بود. 

عارف همچنین هاشمی را از استوانه‌های نظام دانست و به تقدیر از عملكرد او پرداخت. وی در ادامه با انتقاد از ایجاد موانع برای جوانان به ذكر یك مثال در این باره پرداخت. وی گفت: « چرا باید زمانیكه از جوانان برای شغل مصاحبه می‌شود پرسیده شود كه در سال ۸۸ به چه كسی رای داده است؟» عارف این نوع اقدامات را ورود به حریم خصوصی افراد دانسته بود. 

نكته جالب توجه آن جا بود زمانیكه عارف قصد داشت در مورد وضعیت كنونی در اقتصاد و معشیت مردم وعده دهد برنامه‌ او قطع شد. جالبتر آنكه پس از قطع سخنان او مسئولان صداوسیما بلافاصله سخنان یك روحانی مشهور اصولگرا را پخش نمودند كه وی در اظهارات خود به موضوع وعده‌های دروغ می‌پرداخت. او می‌گفت:" مردم نبایستی گول وعده‌های كاندیداها را بخورند زیرا برخی از این وعده‌ها نادرست است." پخش این سخنان پس از قطع برنامه عارف جای تامل داشت.

یك پرسش از صداوسیما

با توجه به اینكه این برنامه از قبل ضبط شده بود قطع آن با اما و اگر همراه است. معمولا در برنامه‌های زنده اینگونه نواقص بوجود می‌آید كه اتفاقا در آن هم پس از لحظاتی نقص فنی رفع و ادامه پخش از سرگرفته می‌شود. 

بنابراین مشخص نیست چگونه برنامه‌ای كه از پیش ضبط شده بود و بارها اعضای هیئت نظارت صداوسیما آن را بازبینی نموده اند ممكن است پخش آن با مشكل مواجه شود؟ مهمتر اینكه چرا مسئولان این سازمان با این همه ادعا نتوانسته پس از دقایقی پخش آن را از سر بگیرند؟

كارنامه ناموجه صداوسیما

سالی كه نكوست از بهارش پیداست. به نظر می‌رسد صداوسیما در سال ۹۲ هم مثل ۸۸ نتواند كارنامه چندان روشنی را در انتخابات از خود باقی بگذارد. زیرا از همین ابتدا برنامه‌های انتخاباتی این رسانه پرخرج اما كم سود با مشكلات اساسی مواجه است. 

گذشته از تبعیض‌های روا داشته به اصلاح‌طلبان كه دیگر در این رسانه به رویه تبدیل شده است صداوسیما از نظر سیاست‌های رسانه‌ای بسیار آماتور و سطح پایین است.

وقتی كه مقرر شده كاندیداها در صداوسیما خود را عرضه نمایند تا مردم بتوانند براساس سلیقه خود انتخاب كنند دیگر دست اندازی این رسانه چه معنی می‌دهد؟ در اولین برنامه انتخاباتی كه متعلق به محسن رضایی بود دو قسمت از برنامه این كاندیدا سانسور شد كه اعتراض ستاد وی را در پی داشت.

صداوسیما نیز تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ واكنشی به این موضوع نشان نداده است. بنابراین مشخص نیست فلسفه برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما برای كاندیداها چیست؟ اگر ایشان از بیان برخی نقاط ضعف هراس و دلهره دارند پس چرا اجازه پخش چنین برنامه‌هایی را می‌دهند؟ 

معمولا مسئولان صداوسیما خیلی تمایل دارند اخبار ایران را با آمریكا مقایسه نمایند. در هر رخدادی بلافاصله خبرنگار این رسانه به حوالی كاخ سفید می‌رود و با مردم آمریكا مصاحبه می‌گیرد و سپس نتیجه‌گیری می‌نماید كه تا لحظاتی دیگر ایالات متحده نابود خواهد شد! حال این سوال مطرح است آیا در برنامه‌های انتخاباتی آمریكا نیز شاهد چنین اقداماتی از سوی آنان هستیم؟ 

آیا تاكنون شده مناظره نماینده‌های دمكرات و جمهوری خواه به دلیل یك انتقاد یا بیان برخی واقعیات قطع شود؟!/فریادگر

 

 


ویدیو مرتبط :
شبكه جام جم تلویزیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع برنامه تبلیغاتی عارف از شبکه جام جم



قطع برنامه تبلیغاتی عارف از شبکه جام جم

قطع برنامه تبلیغاتی عارف از شبکه جام جم

انتخابات - برنامه تبلیغاتی محمدرضا عارف در شبکه جام جم قطع شد.

به گزارش خبرآنلاین، گفت و گوی محمدرضا عارف نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ایرانیان خارج از کشور که از ساعت 23:30 از شبکه جام جم آغاز شده بود دقایقی پیش قطع شد.

هم اکنون شبکه جام جم در زیرنویس نوشته است:«بینندگان محترم بعلت قطع صدا ادامه برنامه انتخابات ایرانی تا چند لحظه دیگر».

شبکه اول سیما نیز امشب پس از پخش نطق تلویزیونی سعید جلیلی یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد نقص فنی در آن برنامه تبلیغاتی تقصیر ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بوده است./خبرآنلاین