اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چالش‌های بین‌المللی را باید به فرصت تبدیل كنیم



 

 

 

چالش‌های بین‌المللی را باید به فرصت تبدیل كنیم

 

سرپرست وزارت خارجه:

چالش‌های بین‌المللی را باید به فرصت تبدیل كنیم

تهران - سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: باید چالش‌های بین‌المللی را با مدیریت به فرصت تبدیل كنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی‌اكبر صالحی روز شنبه در نشست تخصصی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از كشور در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی، در خصوص اینكه فرار مغزها را باید چگونه به بهره‌مندی مغزها تبدیل كنیم، اظهار داشت: با توجه به تحولات جهانی و با در نظر گرفتن واقعیت‌های امروز به خصوص در بُعد IT باید به‌گونه‌ای دیگر به فرار مغزها نگاه كرد.

وی افزود: اگر به ایرانیان مقیم خارج از كشور به عنوان اندوخته‌های خود نگاه كنیم، راه همواری را برای انتقال علم و تكنولوژی آنها به كشور خواهیم داشت.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینكه ما كشوری آزاد هستیم و مهاجرت در كشور ما برای هركس به اراده خود فرد است، گفت: نمی‌توان در مقابل مهاجرت ایستاد؛ برخی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و در برخی مواقع فقر سبب مهاجرت افراد می‌شود.

صالحی افزود: مهاجرت به خودی خود امری سلبی نیست، به خصوص اگر در راه رضای خدا باشد.

وی در خصوص اینكه چگونه باید از فرار مغزها جلوگیری كرد، گفت: در گزارش‌ها به این موضوع كمتر توجه شده است ولی در وزارت علوم طرحی پیشنهاد شده است كه اگر ایرانیان مقیم خارج از كشور را به طبقاتی تقسیم كنیم و راهی را متناسب با جایگاهشان در نظر بگیریم، موفق خواهیم بود. برای مثال اگر استادی را از دانشگاه‌های معتبر به ایران بیاوریم، پس از یك یا دو سال شرایط ترقی برای این استاد وجود نخواهد داشت ولی اگر به گونه‌ای عمل كنیم كه اساتید سالانه یك یا دو ماه به ایران بیایند، راهگشا خواهد بود.

سرپرست وزارت امور خارجه یكی دیگر از مسائلی را كه باید برای آن راهی اندیشیده شود، مسائل مربوط به طبقه هنرمندان دانست و افزود: از همه مهم‌تر جوانان ما در خارج از كشور هستند كه باید برای آنان طرحی در نظر گرفته شود ولی نباید به گونه‌ای عمل كنیم كه در داخل كشور به این نتیجه برسند كه زندگی در خارج از كشور راحت‌تر است.

صالحی اظهار داشت: در روزهای اول انقلاب كه بحث ایرانیان خارج از كشور وجود داشت، واهمه‌ای در دل‌ها ایجاد شده بود زیرا تصور نادرستی در میان افراد بود كه شاید ایرانیان خارج از كشور همراه انقلاب نباشند.

وی با بیان اینكه نمی‌توان مانع دگرگونی و تحول شد، تاكید كرد باید چالش‌های بین‌المللی را با مدیریت به فرصت تبدیل كنیم.

صالحی در ادامه به اقدامات وزارت خارجه در خصوص ایرانیان خارج از كشور اشاره كرد و گفت: شناسایی و جذب نخبگان، علاقه‌مندی جوانان و مشاركت آنان در المپیادها و جشنواره‌های داخلی و خارجی، استقبال از دانش‌آموزان و متقاضیان برای شركت در كنكور و ایجاد مجتمع قضایی ویژه ایرانیان خارج از كشور از مهم‌ترین اقدامات وزارت خارجه در خصوص ایرانیان خارج از كشور می‌باشد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
تهدیدی که به فرصت تبدیل شد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی: تعطیلی لیگ را به فرصت تبدیل کردیم



 

 

 

دایی: تعطیلی لیگ را به فرصت تبدیل کردیم

 

تیم فوتبال پرسپولیس پس از پشت سر گذاشتن اردوی چهار روزه مشهد بعد از ظهر جمعه به تهران بازگشت.

اردویی با 5 جلسه تمرین که علی دایی، سرمربی این تیم نتایج آن را برای پرسپولیس مثبت ارزیابی می‌کند و اطمینان ‌می‌دهد نتایج این اردو در ادامه بازی‌های لیگ، مشهود خواهد بود و به کمک پرسپولیس می‌آید.

دایی پیش از ترک مشهد درباره ارزیابی‌اش از این اردو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفتگویی انجام داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

*چرا مشهد را برای برگزاری اردوی پرسپولیس انتخاب کردید؟

ما باید برای از بین بردن اثرات سوء تعطیلی لیگ برتر، برنامه منظمی داشته باشیم. یکی از برنامه‌های ما هم اردوی مشهد بود. مشهد امسال نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد و این بهانه‌ای شد تا در ایام ماه رمضان علاوه بر استفاده از فضای معنوی مشهد از امکانات مناسب این شهر نیز برای برپایی یک اردوی خوب استفاده کنیم. امکاناتی که انصافا به کمک ما آمد و جا دارد از مسوولان این شهر به خاطر همکاری‌هایشان در طول مدت اردو تشکر کنم.

*در مجموع، نتایج این اردو را برای پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کنید؟

صددرصد مثبت می‎بینم . ما 5 جلسه تمرین بسیار خوب را در مشهد داشتیم که بازیکنانمان بسیار با انگیزه در آن ظاهر شدند. به نظر من این اردو روی کیفیت کار تیمی ما نتیجه مثبت خواهد داشت. همه سعی ما این بود که تعطیلی لیگ را برای تیم‌مان مدیریت کنیم و با این اردو می‌توانم بگویم شرایط بد تعطیلی لیگ را که تهدیدی برای تیم هاست برای پرسپولیس به یک فرصت تبدیل کردیم.

*غیبت بازیکنان ملی پوش پرسپولیس در این اردو مشکل ساز نبود؟

مطمئنا نبودن آنها بر کیفیت کار ما تاثیرگذار بود. با این وجود خدا شکر بقیه بچه‌ها آن قدر جدی تمرین کردند و زحمت کشیدند که در مجموع، این اردو را راضی کننده کرد.

* مشکل و یا ناهماهنگی در مشهد و در اردو وجود نداشت؟

خوشبختانه همه چیز خوب بود. ما برنامه خودمان را در تهران کاملا منسجم و مکتوب کرده بودیم. انتطارات مان را از این اردو می‌دانستیم و متناسب با آن برنامه ریزی کرده بودیم. انضباط در تیم ما حرف اول و آخر را می‌زند و بدون داشتن برنامه هم نمی‌توان در هیچ مجموعه‌ای نظم را حاکم کرد. این اردو هم از این قاعده مستثنی نبود و با برنامه‌ریزی دقیقی که برای آن داشتیم به نظرم یکی از اردوی‌های خوب پرسپولیس در فصل جاری، ‌رقم خورد.

*با شناختی که در این مدت از پرسپولیس پیدا کردید فکر می‌کنید حضور این تیم در صدر جدول تداوم خواهد داشت؟

تیم ما پتانسیل بالایی دارد و اطمینان دارم که می‌توانیم تا پایان لیگ صدرنشین جدول باشیم. ما پیش از شروع فصل نیز اردوهای خوب و تمرینات فشرده‌ای را پشت سر گذاشتیم. در طول لیگ هم تمرینات منظم و سختی را داشته و داریم. شرایط امسال برای پرسپولیس شرایط خوبی است و من فکر می‌کنم با پتانسیل‌های موجود در این باشگاه، صدرنشینی و قهرمانی در لیگ،‌ دور از انتظار نیست.

*آقای دایی! با جداشدن اوسال آیا قرار است بازیکنی به تیم اضافه شود؟

ما به غیر از اوسال یک جای خالی دیگر هم داریم و بدون شک در فکر جذب بازیکنانی برای کامل‌تر شدن تیم هستیم. یکی از این دو، جایگزین اوسال است که قطعا به فکرش هستیم. منتها در مورد اوسال هنوز او از لیست خارج نشده است. به محض تعیین تکلیف این موضوع به فکر جذب جایگزین او خواهیم بود.