اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیوند قلب مُرده برای اولین بار در جهان


جراحان استرالیایی برای نخستین‌بار در جهان موفق شدند یک قلب مرده را به بدن یک بیمار پیوند بزنند.

ایسنا: جراحان بیمارستان «سنت وینسنت» استرالیا برای نخستین بار در جهان یک قلب مرده را در سینه یک بیمار پیوند زدند. این اقدام شگفت‌انگیز جراحان استرالیایی می‌تواند شمار نجات‌یافتگان جراحی پیوند قلب را 30 درصد افزایش دهد.

از عمل جراحی پیوند قلب مرده با عنوان «تغییر پارادایم» یاد می‌شود که موفقیت در انجام آن میزان موجودی قلب برای انجام پیوند را به شدت افزایش خواهد داد. تا پیش از این عمل پیوند قلب تنها با اهدای قلب بیماران مرگ مغزی که قلب آنها همچنان می‌تپید، امکان‌پذیر بود. اما تیمی از جراحان بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان «سنت ونیسنت» امروز (جمعه) اعلام کردند تاکنون سه جراحی پیوند قلب با استفاده از قلب‌های اهدایی بیمارانی که قلب آنها 20 دقیقه از کار افتاده بود را با موفقیت انجام داده‌اند. از بین این سه بیمار که پیوند قلب دریافت کرده‌اند دو نفر به خوبی بهبود یافته‌اند و نفر سوم نیز که به تازگی این پیوند روی او انجام شده همچنان تحت مراقبت ویژه قرار دارد.

«پیتر دونالد»، جراح متخصص قلب و رئیس بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان «سنت ونیسنت» می‌گوید: حدود 20 سال است که روی این پروژه کار می‌کنیم.

وی افزود: به دنبال این بودیم که ببینیم قلب تا چه مدت پس از باز ایستادن از حرکت می‌تواند به حیات خود ادامه دهد. سپس با استفاده از تکنیکی به نام «قلب در جعبه ماشینی» آن را دوباره احیاء کردیم. در این تکنیک خون موجود در قلب را پیش از قرار دادن در داخل ماشین به کلی استخراج کردیم و سپس قلب را در داخل ماشین گرم کردیم که دوباره شروع به تپیدن کرد. هر یک از قلب‌ها به مدت چهار ساعت داخل این ماشین‌ها قرار گرفتند تا آماده پیوند باشند. این شیوه منحصربه‌فرد می‌تواند پیشرفت قابل توجهی برای فائق آمدن به کمبود قلب پیوندی باشد.


ویدیو مرتبط :
اولین پیوند قلب جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین پیوند قلب کوچک مصنوعی جهان در ایتالیا


جراحان قلب ایتالیا برای نخستین بار در جهان موفق به پیوند یک قلب مصنوعی کوچک بر روی جوانی شدند که قبلا مورد پیوند قرار گرفته بود.

خبرگزاری ایرنا: این قلب کوچک مصنوعی که تنها 200 گرم وزن دارد، قادر به انجام تمام کارهای قلب طبیعی بوده و قابل شارژ است. این قلب کوچک بگونه ای طراحی شده که به راحتی در قفسه سینه جوانان و زنان جای می گیرد.

قلب کوچک مصنوعی ساخت آمریکا ('CardioWest 50 cc) برای نخستنین بار در جهان در شهر پادوا در شمال ایتالیا بر روی یک جوان 26 ساله پیوند زده شد که 12 سال پیش مورد جراحی و پیوند قلب طبیعی قرار گرفته بود، اما به دلی 'رد پیوند'، مبتلا به لنفوم شدید شده بود.

درمان بیماری سرطان این جوان بطور اجتناب ناپذیری ارگان پیوند زده شده را که اکنون با یک قلب مصنوعی جدید تعویض شده ، تخریب کرده بود. جوان مذکور اکنون در وضعیت جسمانی خوبی بسر می برد و از بیمارستان مرخص شده و لنفوم وی نیز درمان شده است.

این عمل جراحی مهم که برای نخستین بار در جهان بر روی جوانی که قبلا پیوند قلب شده بود، به دست دکتر جینو جروزا مدیر بخش جراحی قلب بیمارستان پادوا و در مدت 11 ساعت انجام شد.