اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش فروش سکه از ۵۵۰ هزار قطعه گذشت



پیش فروش سکه از ۵۵۰ هزار قطعه گذشت

در چهار روز نخست اجرای طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی، بیش از ۵۵۰ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش فروش شده که باعث جمع آوری ۳ هزار میلیارد ریال نقدینگی سرگردان از بازار ـ حداقل برای مدت ۴ ماه ـ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ۳ روز ابتدای اجرای طرح پیش فروش سکه ( سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته) تعداد سکه های طرح جدید پیش فروش شده با قیمت ۵۴۶ هزار تومان به ۴۲۳ هزار و ۵۰۵ قطعه رسید. برآوردهای اولیه مهر نشان می دهد که در روز جاری تعداد سکه های پیش فروش شده از مرز ۱۳۰ هزار قطعه فراتر رود.

با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که در ۴ روز ابتدای اجرای طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی برای تعادل قیمتها در بازار سکه، بیش از ۵۵۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شده که باعث جمع آوری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سرگردان از بازار حداقل برای مدت ۴ ماه شده است.

خبرنگار مهر می نویسد: اگر به طور متوسط روزانه ۱۰۰ هزار قطعه سکه طرح جدید پیش فروش شود، ظرف یکماه معادل ۳ میلیون قطعه به ارزش حدود یکهزار و ۶۳۸میلیارد تومان پیش فروش خواهد شد که ۴ ماه طول می کشد که دوباره این مبلغ از بانک خارج شود.

عبدالله رفعت دبیرکل اداره اسکناس و اوراق بهادار بانک ملی ایران در گفتگو با مهر با اعلام تعداد سکه های پیش فروش شده در بانک ملی ایران در سه روز ابتدای اجرای طرح، گفت: در اولین روز پیش فروش سکه در روز سه شنبه هفته گذشته تاریخ ۲۹ آذرماه سال جاری تعداد ۹۲ هزار و ۵۳۶ سکه طرح جدید ( تصویرامام ) با قیمت واحد ۵۴۶ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

وی با اعلام اینکه تنها سکه های با تصویر امام(ره) پیش فروش می شود و سایر سکه ها در این طرح نمی گنجد، افزود: براساس بخشنامه بانک مرکزی، مالیات ۴ درصدی هر قطعه سکه فروخته شده در زمان تحویل از مشتری اخذ می شود.

این مقام مسئول، رقم ۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده سکه ۵۴۶ هزار تومان را معادل ۲۱ هزار و ۸۴۰ تومان اعلام کرد و اظهارداشت: پیش فروش سکه ها به هر فرد محدودیتی ندارد.

رفعت تعداد سکه های پیش فروش شده در دومین روز اجرای طرح در روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه سال جاری را ۱۷۶ هزار و ۲۱۹ سکه و در سومین روز فروش را ۱۵۴ هزار و ۷۵۰ قطعه سکه طرح جدید اعلام کرد.

مدیرکل اداره اسکناس و اوراق بهادار بانک ملی ادامه داد: هنوز تعداد سکه های پیش فروش شده در روز جاری مشخص نشده و تاکنون آمار ۳ استان با تعداد پیش فروش ۵ هزار و ۲۰۰ قطعه سکه بدست آمده است.

نحوه استرداد مبالغ سکه های پیش فروش شده در صورت انصراف متقاضیان

وی با اعلام اینکه زمان پیش فروش سکه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی تا اطلاع ثانوی در شعب بانک ملی ادامه دارد، افزود: در صورتی که مشتری از خرید خود پشیمان شود، استرداد مبلغ با هماهنگی های لازم با بانک مرکزی صورت می گیرد.

رفعت مدت زمان تحویل سکه را ۲ تا ۴ ماه عنوان و بیان کرد: اگر مشتریان نسبت به خرید پشیمان شده اند باید ظرف ۲ ماه آن را به بانک ملی اطلاع دهند، مکان تحویل سکه ها نیز همان شعبه ای است که پیش فروش در آن برای مشتری انجام شده است.

این مقام مسئول در بانک ملی ایران با ذکر این مطلب که پیش فروش سکه ها با ارائه کارت ملی انجام می شود، افزود: مبالغ دریافتی از قبل پیش فروش سکه ها باید به حساب بانک مرکزی واریز شود، زیرا این سکه امانی است و قانونا باید طی سرفصلی به حساب بانک مرکزی برود.

مدیرکل اداره اسکناس و اوراق بهادار بانک ملی با اشاره به مشکلاتی که پیش از این در شعبات بانک ملی در زمان فروش نقدی سکه ایجاد شده بود، گفت: در آن زمان هجمه کاری برای شعبات مذکور ایجاد می شد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ فروش سکه ها به هر تعداد که توسط مشتریان پیش خرید شده باشد به صورت کامل توسط بانک در زمان درخواست، دریافت می شود..... /  گزارش : خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
سکه 10 هزار تومانی جعلیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سکه تحویل اردیبهشت: ۸۶۸ هزار تومان/ کاهش قیمت ها در بازار پیش فروش



 سکه,قیمت سکه در بازار,پیش فروش سکه اردیبهشت,قیمت سکه طلا,قیمت سکه در بازار91

 

سکه تحویل اردیبهشت: ۸۶۸ هزار تومان/ کاهش قیمت ها در بازار پیش فروش

بر اساس این گزارش تعداد قراردادهای آتی سکه طلا برای تحویل در تیرماه سال جاری 3 هزار و 17 فقره و ارزش آن به 262 میلیارد ریال رسید. برای تحویل در ماه های خرداد، اردیبهشت و فروردین نیز به ترتیب 56، 77 و 2 قرارداد توسط معامله گران به ثبت رسید.

نخستین روز فعالیت بورس کالای ایران در سال 91 با شروع طوفانی معاملات آتی سکه طلا همراه بود.

 

به گزارش بورس کالا، در معاملات روز شنبه هفته جاری ، تعداد 3 هزار و 152 قرارداد آتی سکه طلا مورد دادوستد قرار گرفت که ارزشی بالغ بر 273 میلیارد ریال پیدا کرد. این در حالی است که در نخستین روز کاری سال گذشته صرفا 85 قرارداد آن هم به ارزش 3 میلیارد و 402 میلیون ریال توسط سرمایه گذاران مورد و دادوستد قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش تعداد قراردادهای آتی سکه طلا برای تحویل در تیرماه سال جاری 3 هزار و 17 فقره و ارزش آن به 262 میلیارد ریال رسید. برای تحویل در ماه های خرداد، اردیبهشت و فروردین نیز به ترتیب 56، 77 و 2 قرارداد توسط معامله گران به ثبت رسید.

 

در همین حال قیمت قراردادهای آتی سکه برای تحویل ماه های مختلف در بورس کالا با کاهش حدودا 2 تا 4 درصدی همراه بود. بر همین اساس قیمت سکه بهار آزادی برای تحویل در تیرماه سال 91 با 3.87کاهش به 8 میلیون و 697 هزار ریال رسید.

بهای سکه برای تحویل در اردیبهشت نیز 3.85 درصد کاهش یافت و به رقم 8 میلیون و 68 هزار ریال رسید. این در حالی است که قیمت سکه برای تحویل در ماه های فروردین و خرداد ماه امسال به ترتیب 3.1 و 1.9 درصد کاهش را تجربه کرد./عصرایران