اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌ بینی مقام آمریکایی از تاریخ توافق نهایی


«واشنگتن‌پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته که ما کاملا متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم تا 20 جولای به توافق دست پیدا کنیم. این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته نمایندگان 1+5 در ماه آینده، تهیه پیش‌نویس توافق نهایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را آغاز خواهند کرد.

روزنامه شرق: «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته که ما کاملا متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم تا 20 جولای به توافق دست پیدا کنیم. این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته نمایندگان 1+5 در ماه آینده، تهیه پیش‌نویس توافق نهایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را آغاز خواهند کرد.

پیش از این هم محمدجواد ظریف ابراز امیدواری کرده ‌بود که از اردیبهشت‌ماه وارد تدوین پیش‌نویس توافق نهایی شوند. روز گذشته مذاکرات کارشناسی در این زمینه با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 در شهر وین به پایان رسید و از روز سه‌شنبه دور سوم مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع در وین ادامه پیدا می‌کند.

این مقام آمریکایی دولت اوباما اعلام کرد گروه 1+5 و ایران در دیدار بعدی خود در ماه می، پیش‌نویس توافق نهایی هسته‌ای را آغاز خواهند کرد. به گفته این مقام ارشد دولت اوباما هدف مذاکرات، نهایی‌کردن توافق پیش از 20 جولای است بدون اینکه نیازی به تمدید توافق موقت باشد.

با این‌حال این مقام اعلام کرده فاصله عمیقی بین مذاکر‌ه‌کنندگان بین‌المللی و ایران وجود دارد ولی مذاکرات جدی‌تر شده است. مذاکرات هسته‌ای میان وزیر خارجه ایران و مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا «کاترین اشتون» و مقامات گروه1+5 در این هفته (7 تا 9 آوریل) در وین ادامه خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
توافق نهایی هسته ای ایران و 1+5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی مقام آمریکایی از تاریخ توافق نهایی



اخبار,اخبارسیاست خارجی,تاریخ توافق نهایی هسته ای

 

 

 

اخبار سیاست خارجی - پیش‌بینی مقام آمریکایی از تاریخ توافق نهایی

حالا همه چشم‌ها باید منتظر اردیبهشت رنگارنگ (جولای) باشند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته که ما کاملا متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم تا 20 جولای به توافق دست پیدا کنیم. این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته نمایندگان 1+5 در ماه آینده، تهیه پیش‌نویس توافق نهایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را آغاز خواهند کرد.

به نوشته شرق، پیش از این هم محمدجواد ظریف ابراز امیدواری کرده ‌بود که از اردیبهشت‌ماه وارد تدوین پیش‌نویس توافق نهایی شوند. روز گذشته مذاکرات کارشناسی در این زمینه با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 در شهر وین به پایان رسید و از روز سه‌شنبه دور سوم مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع در وین ادامه پیدا می‌کند.

این مقام آمریکایی دولت اوباما اعلام کرد گروه 1+5 و ایران در دیدار بعدی خود در ماه می، پیش‌نویس توافق نهایی هسته‌ای را آغاز خواهند کرد. به گفته این مقام ارشد دولت اوباما هدف مذاکرات، نهایی‌کردن توافق پیش از 20 جولای است بدون اینکه نیازی به تمدید توافق موقت باشد. با این‌حال این مقام اعلام کرده فاصله عمیقی بین مذاکر‌ه‌کنندگان بین‌المللی و ایران وجود دارد ولی مذاکرات جدی‌تر شده است. مذاکرات هسته‌ای میان وزیر خارجه ایران و مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا «کاترین اشتون» و مقامات گروه1+5 در این هفته (7 تا 9 آوریل) در وین ادامه خواهد داشت.
اخبار سیاست خارجی - شرق