اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌نویس «ازدواج آسان» تهیه شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پیش‌نویس «ازدواج آسان» تهیه شد

به گفته وی، پیش‌نویس برنامه ازدواج آسان به استناد تحقیقات، اطلاعات و پژوهش‌های وزارت ورزش و جوانان تهیه شده است و یکی از اهدف تهیه این پیش‌نویس، ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و پایدار در طول برنامه پنجم توسعه است.

 معاون دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان از تهیه پیش‌نویس برنامه ازدواج آسان خبر داد و گفت: این برنامه از سوی وزارت ورزش و جوانان تهیه شده و قرار است تا با همکاری دفتر امور خانواده حوزه علمیه قم در نشست مشترکی تکمیل و نهایی شود.

علی فخرکندری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت ورزش و جوانان مسوول تدوین برنامه ازدواج آسان شد تا با همکاری حوزه علمیه قم این برنامه مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی، پیش‌نویس برنامه ازدواج آسان به استناد تحقیقات، اطلاعات و پژوهش‌های وزارت ورزش و جوانان تهیه شده است و یکی از اهدف تهیه این پیش‌نویس، ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و پایدار در طول برنامه پنجم توسعه است.

فخرکندری به رویکردهایی لحاظ شده در تدوین برنامه ازدواج آسان اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ‌سازی با رویکرد تبیین اهمیت ازدواج و تشکیل نهاد خانواده، توانمندسازی با رویکرد ارتقای دانش و مهارت و افزایش توان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله این رویکردها در برنامه ازدواج آسان است، افزود: حساس‌سازی با رویکرد نهادینه کردن نقش و جایگاه تشکیل خانواده در جامعه، ظرفیت‌سازی با رویکرد احیاء و تقویت نقش سازمان‌های عمومی و غیردولتی و بسترسازی با رویکرد بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌ها نیز از دیگر رویکردهای مد نظر است.

معاون دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه به سیاست‌های مورد نظردر تهیه پیش‌نویس برنامه ازدواج آسان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تاکید بر برنامه‌های مشارکت‌جویانه در فرآیند ساماندهی ازدواج آسان و تاکید بر رویکرد ارتقایی و پرورشی نسبت به ازدواج آسان جوانان از جمله این سیاست‌هاست، خاطرنشان کرد: اصلاح نقش دولت در بسترسازی و زمینه‌سازی ازدواج آسان جوانان و تاکید بر تناسب بین برنامه‌ها، منابع و امکانات کشور و بهره جستن از حداکثر امکانات موجود از دیگر سیاست‌های مد نظر در تهیه برنامه ازدواج آسان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ذیل سیاست‌ها و راهبردهای برنامه ازدواج آسان، برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی را شامل می‌شود که در قالب تقسیم کار دستگاهی زمینه‌های مختلف تحت پوشش قرار می‌گیرد، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در سطح کشور، تقویت و ارتقای آگاهی‌رسانی، آموزش و توانمندسازی در زمینه ازدواج جوانان، ساماندهی، تولید و حمایت از برنامه‌های رسانه‌ای، تقویت و گسترش خدمات سلامت روان در زمینه آماده‌سازی جوانان در امور مرتبط با ازدواج، ساماندهی دستیابی به دستاوردها و خدمات ازدواج در سطح جامعه، تقویت و حمایت از فعالیت‌های مردم نهاد و خودجوش و رفع نقایص و موانع قانونی موجود در زمینه ازدواج و خانواده برنامه‌هایی هستند که ذیل سیاست‌های ذکر شده در برنامه ازدواج آسان بوده و فعالیت‌های اجرایی هر کدام با تقسیم کار دستگاهی قابل اجراست./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
داستان ازدواج استاد حسن عباسی/الگوی ازدواج آسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج ساده و آسان



 

ازدواج

 

شاید خیلی از جوانان یکی از دلایل تن ندادن به مسوولیت های زندگی مشترک را هزینه های سرسام آور مراسم شروع این زندگی بدانند؛ هزینه های عقد و عروسی و... که در سال های اخیر به طور غیرعادی تغییر کرده و از مراسم جشن ساده ای که برای شروع یک زندگی می گرفتند به مراسم های بسیار مجلل و پر زرق و برق و با نیت چشم و هم چشمی تبدیل شده است که در اکثر موارد عروس و داماد باید تا سالیان سال هزینه این تجملات و چشم و هم چشمی ها را به صورت وام و قسط بپردازند.

 

این در شرایطی است که بعضی از افراد حتی توانایی برگزاری یک مهمانی ساده برای شروع زندگیشان را ندارند. می توان از هزینه های غیرضروری این مراسم کم کرد و با شرایط بسیار مناسب به صورتی که به جوانان و خانواده های آنها به واسطه هزینه های آن فشاری وارد نشود زندگی مشترک را شروع کرد.

 

به همین منظور موسسه خیریه ای با هدف کمک به جوانان برای شروع زندگی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و به گفته خودشان با رویکرد مهرورزی و عدالت محوری و کمک به تحقق اصل دهم قانون اساسی که ازدواج آسان برای جوانان است، شروع به کار کرده و تاکنون بیش از ۳۵۰هزار عروسی در تهران، کرج و شهرری برگزار کرده است.

 

شاید خیلی عجیب باشد که این موسسه با هزینه ۳۰۰هزارتومان و آن هم اگر کسی مایل باشد به صورت اقساط بدون بهره مراسم عروسی را با ۱۰۰ مهمان برگزار می کند و به ازای هر مهمان اضافه بر این تعداد ۱۵۰۰ تومان دریافت می کند. این هزینه شامل خدمات عقد محضری، کارت عروسی، آرایش و لباس عروس، شیک ترین ماشین عروس به همراه گل آرایی، عکاسی و فیلمبرداری، هزینه ورودی تالار و پارکینگ، میوه و شیرینی می باشد.

 

ازدواج

 

عملکرد این موسسه به این صورت است که نقش برنامه ریز و هماهنگی امور اجرایی را بر عهده دارد و با بستن تفاهم نامه همکاری با بیش از ۱۰۰ تالار پذیرایی و آرایشگاه زنانه و شیرینی فروشی و... و البته با خیرین این اصناف که حاضرند با کمترین هزینه ممکن خدماتشان را در اختیار این موسسه بگذارند، به عروس و داماد ها این امکان را می دهند که از سلیقه خود برای برگزاری مراسمشان استفاده کنند.

 

همچنین خیرینی هستند که ماشین های مدل بالای خودشان را از طریق این موسسه چند شب در ماه به استفاده عروس و داماد ها اختصاص می دهند. جالب اینجاست که در این موسسه به روی همه باز است و هیچ محدودیتی برای هیچکس وجود ندارد.

 

حتی اگر کسی توان مالی برای برگزاری یک عروسی شیک و مجلل را هم داشته باشد، اما بخواهد با کمترین هزینه آن را برگزار کند موسسه با هدف ترویج ازدواج آسان این کار را برای او انجام می دهد و شاید حتی والدین عروس و داماد هم متوجه وجود موسسه در پس این مراسم باشکوه نشوند و این، به دلیل شعار آنها مبنی بر حفظ کرامت انسان هاست.

منبع:روزنامه جام جم