اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌شرط مخالفان سوری برای شرکت در مذاکرات ژنو



اخبار,اخبار بین الملل,امذاکرات ژنو

مخالفان دولت سوریه خواستار تاکید بر آغاز روند انتقال سیاسی در سوریه در دستور کار مذاکرات ژنو شد.

"احمد طعمه" نخست وزیر دولت خودخوانده به اصطلاح مخالفان سوریه در ادامه تعیین پیش شرط های مختلف برای حضور در مذاکرات صلح، این بار خواستار تاکید بر آغاز روند انتقال سیاسی در سوریه در نخستین بند دستور کار این مذاکرات شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد طعمه گفت: شرط مخالفان برای حضور در مذاکرات آن است که بند انتقال سیاسی در سوریه نخستین بند مذاکرات ژنو باشد. ما خواهان وقت تلف کردن نیستیم.

وی افزود: باید به طور رسمی از ما برای حضور در کنفرانس ژنو دعوت شود. ما می خواهیم برداشتن گام های انتقال سیاسی در سوریه از مذاکرات ژنو آغاز شود.

اخبار بین الملل - نسیم آنلاین


ویدیو مرتبط :
مخالفان مذاکرات هسته ای ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز مذاکرات رسمی ژنو با دیدار دی‌میستورا و مخالفان سوری/دی‌میستورا: پیش‌شرط قبول نیست



اخبار,اخبار بین الملل ,مذاکرات سوری

مذاکرات ژنو 3 با دیدار میان استفان دی میستورا و مخالفان سوریه رسما آغاز شد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه خبری العهد، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که مذاکرات ژنو 3 رسما آغاز شده است و وی امروز (سه شنبه) با هیات دولت سوریه دیدار خواهد کرد.

وی پس از دیدار با هیات مخالفان در ژنو گفت: کشورهای ابرقدرت باید به شکل جدی برای توقف درگیری‌ها در سوریه تلاش کنند و مذاکرات باید نتایجی را درباره توقف خشونت‌ها و درگیری‌ها در سوریه داشته باشند.

وی بر عدم مطرح کردن پیش شرط‌هایی برای مذاکرات سوری - سوری تاکید کرد و گفت: کسی که توانایی تسریع در برگزاری مذاکرات داشته باشد باید درباره توقف درگیری‌ها در سوریه صحبت کند ما امروز عمیقا وارد مذاکرات خواهیم شد و بعدا نتایج را اعلام خواهیم کرد. اما در حال حاضر مذاکرات آغاز شده است.

به گفته منابعی در سازمان ملل مذاکرات دی میستورا با هیات مخالفان بدون پیشرفت و براساس دعوت سازمان ملل و گروه کشورهای حامی سوریه صورت گرفت.

دی میستورا گفت: برای اینکه مذاکرات سوری - سوری موفقی داشته باشیم و درباره آینده این کشور در مذاکرات صحبت کنیم باید مردم سوریه متوجه وقایع و رخدادها در خاک کشور خود برای کاهش خشونت‌ها و محاصره باشند. ما احساس کردیم که آنها دیدگاه قوی‌ای دارند چرا که درباره این مسائل صحبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما مهارت‌ها و تجاربی را از ژنو به دست آورده‌ایم و این مذاکرات متفاوت و بهتر از قبل خواهد بود. به این دلیل که در سال 2016 مردم سوریه بیش از اندازه رنج و مشکلات دیده‌اند ما در نشست وین به این نتیجه رسیدیم که همزمان با مذاکرات ژنو باید مذاکرات سوری - سوری برای توقف درگیری‌ها آغاز شود. این مساله‌ای است که باید در تمامی سطوح با کشورهایی که در حوادث سوریه مشارکت دارند به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

وی افزود: زمانی که با سوری‌ها دیدار کردم آنها به من گفتند که نمی‌خواهند این مذاکرات تنها صرف دیدارهایی در ژنو باشد بلکه باید نتایج آن را نیز ببینیم. من صبح امروز (سه شنبه) با نمایندگان دولت دیدار خواهم کرد و پس از آن نیز بعد از ظهر از هیات عالی مذاکره کنندگان مخالف دعوت خواهم کرد تا در مورد مسائلی که موجب نگرانی آنهاست عمیقا مذاکره کنند.

دی میستورا گفت: روسیه و آمریکا که ناظران رسمی گروه بین‌المللی حامیان سوریه هستند برای موفقیت مذاکرات سوری سوری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

وی افزود: نمی‌توانیم مدت زمانی را برای مذاکرات سوری سوری مشخص کنیم چراکه این مساله به تمایل طرف‌های شرکت کننده بستگی دارد اما نیت واقعی ادامه مذاکرات جدی درباره تمامی مسائل است.

نتایجی که مذاکرات کنندگان به آن خواهد رسید به گروه حامیان سوریه ارائه خواهد شد تا شورای امنیت نیز نقشی در این باره داشته باشد.

دی میستورا گفت: من میانجی‌گر مذاکرات هستم و با مردمی که با آنها دیدار می‌کنم به بحث و مناقشه نمی‌پردازم بلکه درباره مسائلی که به من می‌گویند و چیزی که برای مردم سوریه محقق خواهند کرد به مناقشه می‌پردازم. من با کسی که نماینده دولت و نماینده مخالفان است هرگز مناقشه نخواهم کرد.

دی میستورا گفت: با آغاز مذاکرات میان مردم سوریه اعضای گروه بین‌المللی حامیان سوریه متعهد خواهند شدکه به مردم این کشور کمک کنند. هدف اول اطمینان یافتن از ادامه مذاکرات سوری سوری است که باید همگی مشارکت فعالی را در آن داشته باشند و هیچ کسی از این مذاکرات کنار گذاشته نشود.

وی افزود: ما درباره مسائل انسانی با طرف‌هایی که گرد هم خواهند آمد و همچنین کشورهای تاثیرگذار در سوریه بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد ما اینجا حضور داریم تا صدای مردم سوریه را بشنویم.


  اخباربین الملل -   ایسنا