اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت طلا

 

اخبار اقتصادی - پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره پیش‌بینی خود از وضعیت طلا در روزهای آینده گفت:‌ به نظر می‌رسد قیمت طلا روند صعودی نداشته باشد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اواخر هفته گذشته ارزش دلار به بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر رسید و همین موضوع باعث کاهش یکباره قیمت طلا به میزان 20 دلار شد.
 
وی افزود: اوایل هفته نیز اونس جهانی 1288 دلار بود که این رقم در پایان هفته به 1263 دلار رسید.
 
به گفته کشتی‌آرای گفت: مثبت بودن شاخص‌های اقتصادی آمریکا باعث افزایش ارزش دلار شد و طبیعتا با رشد اقتصاد هر کشوری ارزش پول آن نیز بالا می‌رود.
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اوایل هفته قیمت سکه تمام 950 هزار تومان بود که در پایان هفته به 947 هزار و 500 تومان رسید، گفت: ربع سکه 2000 تومان گران‌تر و هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 100 تومان کاهش قیمت داشت ولی قیمت سکه‌های یک گرمی در طول هفته گذشته چندان تغییری نداشتند.
 
وی خاطر نشان کرد: قیمت طلا در کشور از دو عامل قیمت جهانی طلا و قیمت ارز تبعیت می‌کند.

نوع طلا قیمت آخر هفته گذشته قیمت اول هفته‌ای که گذشت
هرگرم‌ طلای 18عیار 96 هزار و 866 تومان 97هزار و 212 تومان
هر مثقال طلا 420 هزار تومان 421هزار و 500 تومان
اونس جهانی 1268 دلار و 90 سنت 1288 دلار و 20 سنت
نوع سکه    
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 947 هزار و 500 تومان 950 هزار تومان
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 946 هزار و 500 تومان 950 هزار تومان
نیم سکه 475 هزار و 500 تومان 477 هزار تومان
ربع سکه 266 هزار و 500 تومان 268 هزار تومان
یک گرمی 171 هزار تومان 172 هزار تومان
نوع ارز    
دلار آمریکا 3175 تومان 3151 تومان
یورو 4180 تومان 4162 تومان

 اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پیش بینی قیمت دلار و طلا و سایر بازارهای مالی در چند سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی از آینده قیمت طلا



پیش‌بینی از آینده قیمت طلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته گذشته روند قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوسان همراه بود و به طور کلی روندی نزولی داشت. قیمت طلا در هفته گذشته از 1650 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس در تاریخ 16 آوریل سال 2012 به میانگین قیمت 1640 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس در تاریخ 20 آوریل رسید.

 

به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از خبرگزاری رویترز Reuters، براساس جدیدترین پیش‌بینی انجام شده ، نرخ بیكاری در اسپانیا در سال جاری میلادی به 24/5 درصد می‌رسد و در سال آینده نیز این نرخ به 26/3 درصد افزایش خواهد یافت.

 

این در حالی است كه موسسه مالی سیتی‌گروپ ( City Group) نیز اعلام کرده به دنبال بحران مالی به وجود آمده در دو كشور ایتالیا و اسپانیا، رتبه اعتباری این دو كشور را كاهش خواهد داد.

 

انتشار این گزارش‌ها موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذكور با افت همراه شد.

 

همچنین به گزارش سایت بلومبرگ (Bloomberg)، براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط موسسه آمار اروپا، نرخ بیكاری 17 كشور عضو اتحادیه یورو در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/2 درصد افزایش داشته كه این رقم از پیش‌بینی كارشناسان اقتصادی برای این ماه بیشتر بوده است.

 

 , تحلیل تکنیکال طلا, آینده قیمت طلا, تورم, افزایش قیمت طلا, اخبار, اخبار اقتصادی

 

انتشار این گزارش موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذكور با كاهش همراه شود.

 

به گزارش سایت کیتکو (Kitco)، نگرانی نسبت به توافق نرسیدن ایران و كشورهای غربی در مورد مساله هسته‌ای ایران و افزایش بهای انرژی موجب شد نرخ تورم در كشورهای عضو اتحادیه یورو با افزایش همراه شد. براساس اعلام موسسه آمار اروپا نرخ تورم منطقه یورو در ماه مارس برابر 7/2‌درصد بوده كه نسبت به ماه فوریه 1/0درصد افزایش داشته است.

نگرانی نسبت به تشدید بحران مالی و بدهی در منطقه یورو موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز قیمت طلا در هفته مذكور با افت همراه شود.

 

به گزارش سایت کیتکو نیوز (KitcoNews)، بهای طلای فیوچر تحویل ماه ژوئن، با كاهشی 05/1 درصدی (معادل 10/30 دلار ) در روز جمعه هفته قبل به قیمت 1642 دلار و 80 سنت به ازای هر اونس، در بورس فلزات نیویورک معامله شد.

 

به گزارش بخش تحقیقات سایت کیتکو (Kitco) از بین نظرسنجی انجام شده از بین 33 نفر، 21 نفر در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 11 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، 6 نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و 8 نفر نظری خنثی را برای طلا در هفته آینده داشته‌اند.

این اتفاقات در حالی روی داد که به احتمال زیاد مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و نیز احتمال ترکیدن حباب قیمتی مسکن در این کشور خواهد بود .

 

فستیوال‌های كشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار خواهد بود .

 

تحلیل تکنیکال طلا

با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند ممكن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد،برای هفته معاملاتی آتی این پیش‌بینی وجود دارد که به احتمال زیادی، طلا در این هفته با روندی نزولی همراه باشد. در این صو رت اگر طلا بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین مقاومت قیمتی خود که 1660 دلار است، به احتمال زیادی به مقاومت قیمتی 1680 دلار نیز رشد پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قیمتی 1630 دلار، احتمال اینکه قیمت آن به حمایت قیمتی 1600 دلار به ازای هر اونس نیز نزول پیدا کند، وجود دارد./انتخاب