اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی قیمت طلای ۱۸۴۳ دلاری در هر اونس تا سپتامبر بعدی



پیش‌بینی قیمت طلای ۱۸۴۳ دلاری در هر اونس تا سپتامبر بعدی

امسال پیش‌بینی افزایش 7/6 درصدی قیمت‌ها به دلیل تقاضای رو به رشد آسیا خصوصاً چین و همچنین ادامه سیاست تسهیل مقداری ایالات متحده بوده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

بر اساس گزارش رویترز، روز سه‌شنبه 13 نوامبر شرکت‌کنندگان در اجتماع سالانه خود در انجمن فلزات گرانبهای لندن، انتظار داشتند، قیمت طلا تا زمان کنفرانس بعدی در سپتامبر 2013 به 1834 دلار در هر اونس برسد؛ پیش‌بینی می‌شد قیمت نقره نیز به 4/38 دلار در هر اونس برسد.

این اجتماع 700 نفری، بعد از شنیدن نظرات معدنچیان، پالایشگاه‌ها، جواهر‌فروشان و بانکداران در این کنفرانس دو‌روزه در بازار فلزات گرانبها، روز دوشنبه پیش‌بینی خود را از قیمت طلا از 1914 دلار در هر اونس به 1843 دلار کاهش دادند.

تام کندال، رئیس تحقیقات فلزات گرانبها در کردیت سوئیس در این باره می‌گوید: «فکر می‌کنم امسال از روند صعودی قیمت‌ها در بازار کاسته شده است و اعتقاد کمی نسبت به این روند صعودی در بازار وجود دارد.» 

امسال پیش‌بینی افزایش 7/6 درصدی قیمت‌ها به دلیل تقاضای رو به رشد آسیا خصوصاً چین و همچنین ادامه سیاست تسهیل مقداری ایالات متحده بوده است. طلا در سپتامبر سال 2011 به رکورد 1920 دلاری رسیده بود، در این سال قیمت‌ها 10 درصد رشد پیدا کرده بود که یازدهمین سال متوالی در افزایش قیمت‌ها به حساب می‌آمد. امسال با وجود افت اخیر قیمت‌ها، هنوز هم قیمت‌ها حدود 10 درصد بالاتر است. شرکت‌کنندگان در کنفرانس انتظار داشتند قیمت پلاتین تا سپتامبر بعدی به خاطر نگرانی در مورد عرضه به 9/1794 دلار در هر اونس برسد؛ امسال تنش‌های کارگری در بخش معدن آفریقای جنوبی، تولید‌کننده اصلی پلاتین در جهان، را مختل کرده است.

در مورد بازار طلا، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان انتظار داشتند فدرال‌رزرو ایالات متحده اقدام به راه‌اندازی دور دیگری از سیاست‌های تسهیل مقداری خواهد کرد، و 56 درصد از آنها پیش‌بینی می‌کردند اقتصاد چین در سال 2013 بین 7 و 8 درصد رشد پیدا خواهد کرد.

انتظار می‌رود چین از هند به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان پیشی گیرد، تقاضا در این کشور با وجود روند نزولی که طی چند سال گذشته داشته، اکنون در حال بهبود است. 

36درصد از شرکت‌کنندگان در کنفرانس انتظار داشتند شانگهای سال آینده تبدیل به قطب تجارت فلزات گرانبها در آسیا شود؛ بدین ترتیب چین از هنگ‌کنگ و سنگاپور، که برای این موقعیت در حال رقابت هستند، پیشی می‌گیرد. سنگاپور به تازگی اقدام به قطع مالیات بر فروش 7 درصدی، در طلای با‌رتبه سرمایه‌گذاری کرده، و همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران در صنعت طلا را برای راه‌اندازی کارگاه‌هایی در شهرستان‌ها جذب کرده است؛

اس‌ای (SA) فناوری‌های سوئیس قصد دارد پالایشگاهی را در سنگاپور با ظرفیت سالانه 100 تن تاسیس کند، و پالایشگاه راند آفریقای جنوبی نیز در حال ساخت تسهیلات سنجش و نمونه‌برداری در این کشور است. یک نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر شرکت‌کنندگان بر این باورند قیمت طلا در آسیا باید به سمت تثبیت ‌شدن حرکت کند. علاوه بر تثبیت قیمت‌ها در لندن، انتظار می‌رود در بازارهای جهانی قیمت طلا در محدوده ثابتی داد و ستد شوند. شرکت‌کنندگان در کنفرانس می‌گویند با تثبیت قیمت‌ها در آسیا، این منطقه می‌تواند تبدیل به قطب اصلی تجارت فلزات گرانبها شود./خبرآنلاین

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
۲۰ دلاری و ۱۱ سپتامبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط طلای جهانی به کانال ۱۲۰۰ دلاری/قیمت دلار در بازار تهران



قمیت جهانی طلا,قیمت دلار بازار تهران

ریزش قمیت جهانی طلا شدید شد

سقوط طلای جهانی به کانال ۱۲۰۰ دلاری

امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی نسبت به آخرین نرخ با کاهش ۵۷ دلاری به کانال ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طلا در بازارهای جهانی با توجه به اعلام سیاست‌های فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا، نسبت به آخرین نرخ 57 دلار دیگر ریزش کرد.

براساس این گزارش، هم اکنون هر اونس(معادل 31.131گرم) طلا در بازارهای جهانی نسبت به هفته گذشته با 57 دلار کاهش به کانال 1200 دلار سقوط کرده و به محدوده یک هزار و 284 دلار رسیده است.

این گزارش می‌افزاید: این قیمت نسبت به آخرین نرخ ریزش 57 دلار کاهش نشان می‌دهد که این میزان نسبت به 30 روز 83 دلار کاهش داشته است.

به گزارش فارس؛ این کاهش قیمت موجب شد، تا قیمت طلا و سکه در بازار‌های ایران کاهش یافته به طوری که هر قطعه سکه طرح جدید (با تصویر امام) یک میلیون و 160 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

براساس این گزارش؛ دلار نیز در بازار تهران نسبت به آخرین نرخ با کاهش حداقل 270 تومانی به 3 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش فارس؛ تحلیل‌گران بازار معتقدند روند نزولی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد یافت./فارس