اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشگیری از خسارات بافت‌های فرسوده



 

پیشگیری و جلوگیری از خسارات بافت‌های فرسوده

 

با رای مجلس وزارت كشور مكلف شد:

پیشگیری و جلوگیری از خسارات بافت‌های فرسوده


وزارت كشور (سازمان مدیریت بحران كشور) نیز از سوی مجلس مكلف شد جهت جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در بافت‌های فرسوده و ناكارآمد پیشگیری لازم را با اولویت بافت‌های مذكور به عمل آورد.

مجلس وزارت كشور را مكلف كرد تا جهت جلوگیری از حوادث ناشی از بافت‌های فرسوده پیشگیری‌های لازم را در نظر بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان در بررسی جزییات طرح حمایت از بازسازی بافت‌های فرسوده موادی از آن را تصویب كردند.
براین اساس مجریان طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت مسكن‏ شهرداری‌ها، شهرداری‌ها و بخش غیر دولتی) می‌توانند تمام و یا قسمتی از اختیارات خود را به شركت‌ها و یا سازمان‌های وابسته به خود و یا اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی صاحب صلاحیت واگذار كنند. البته صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی را وزارت مسكن و شهرسازی تعیین می‌كند.
وزارت كشور (سازمان مدیریت بحران كشور) نیز از سوی مجلس مكلف شد جهت جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در بافت‌های فرسوده و ناكارآمد پیشگیری لازم را با اولویت بافت‌های مذكور به عمل آورد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
فرسودگی وام بافت های فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی...



 

 

 

بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی...

 

به منظور تشویق مالكان؛

بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی از پرداخت 50 درصد عوارض معاف شدند


مجری طرح نیز می‌تواند در مقابل عوارض و مطالبات شهرداری نسبت به واگذاری بخشی از فضاهای احداثی طرح اقدام و یا با انجام خدمات مورد نیاز طرح یا شهرداری تهاتر كند.

براساس مصوبه امروز مجلس به منظور تسریع در فرآیند احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و تشویق مالكان و سازندگان بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی از پرداخت 50 درصد عوارض پروانه ساختمانی و تراكم معاف می‌شوند.
در جلسه علنی امروز، نمایندگان در ادامه بررسی جزئیات طرح حمایت از بازسازی بافت‌های فرسوده، موادی از آن را به تصویب رساندند.
بر این اساس به منظور تشویق مالكان، سرمایه‌گذاران و سازندگان و تسریع در فرآیند احیاء، بهسازی و نوسازی طرح‌های مصوب موضوع این قانون، كلیه املاك و اراضی واقع در پروژه‌های اجرایی طرح‌های یاد شده و همچنین سایر ابنیه و اراضی واقع در سایر نقاط محدوده بافت‌های فرسوده و ناكارآمد شهری با كاربری مسكونی، از حیث عوارض و صدور پروانه ساختمانی و تراكم مشمول ماده (16) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن است.
در خصوص سایر كاربری‌ها، شهرداری‌ها مكلف شدند نسبت به تقسیط و یا مشاركت در پروژه‌ها، به ازاء بهای عوارض متعلقه و یا موكول كردن پرداخت عوارض به پایان عملیات ساخت و ساز و دریافت آن براساس بهای روز، حسب مورد اقدام كنند.
همچنین مجری طرح نیز می‌تواند در مقابل عوارض و مطالبات شهرداری نسبت به واگذاری بخشی از فضاهای احداثی طرح اقدام و یا با انجام خدمات مورد نیاز طرح یا شهرداری تهاتر كند.
گفتنی است ماده 16 قانون حمایت از تولید و عرضه مسكن به معافیت 50 درصدی عوارض و به منظور تشویق مالكان اشاره دارد...../تحلیل:ایلنا