اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد کارگران برای مزد ۹۱ نهایی شد



 

دستمزد , دستمزد کارگران

 

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از اتمام نشست مقامات کارگری کشور برای تدوین پیشنهاد نهایی افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و گفت: جمع بندی جلسه دیروز به نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار برای دفاع در مذاکرات پایانی ابلاغ می شود.

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از اتمام نشست مقامات کارگری کشور در مورد تدوین پیشنهاد نهایی مزد ۹۱ کارگران در عصر دیروز خبر داد و گفت: نتیجه و جمع بندی مذاکرات دیروز برای دفاع در مذاکرات ۳ جانبه هفته آینده کارگران، کارفرمایان و دولت به نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار ابلاغ می شود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: دیروز نتیجه بررسی ها و کارشناسی های مختلفی که در مورد معیشت خانوار و بررسی روند نرخ تورم ماه های اخیر از استانهای کشور ارائه شده بود، در کانون عالی بررسی و تصمیم نهایی گرفته شد.

علی بیگی ادامه داد: نهایتا دیروز با سایر کارگان کشور به نتیجه نهایی و جمع بندی برای مزد ۹۱ دست پیدا کردیم و با تدوین پیشنهاد خود، نمایندگان کارگران را برای مذاکره با کارفرمایان و دولت به شورای عالی کار خواهیم فرستاد.

این مقام مسئول کارگری کشور با اعلام اینکه شاخص نرخ تورم و معیشت خانوار کارگری به عنوان دو موضوع مهم در بررسی ها و جمع بندی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم مذاکرات خود با کارفرمایان و دولت را در شورای عالی کار به صورت اجماع دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: تعامل و جلب نظر گروههای کارگری و کارفرمایی؛ موضوعی بوده است که در دو سال اخیر مورد توجه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و ما اطمینان داریم برای تعیین حداقل دستمزد ۹۱ نیز از سوی وی همین رویه دنبال خواهد شد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: با در دست داشتن آمارهای تحلیلی و مستند که در نتیجه بررسی ها و کارشناسی های نمایندگان استانی کارگران حاصل شده است به شورای عالی کار می رویم.

علی بیگی، بقای بنگاه ها و افزایش قدرت خرید کارگران را دو موضوعی دانست که در تعیین حداقل دستمزد سال آینده و همچنین تدوین پیشنهاد کارگران مورد توجهات ویژه قرار گرفته است..... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
واکنش کارگران و فعالان دانشگاهی نسبت به اجرای طرح کارورزی و تضییع حقوق کارگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات کامل پیشنهاد نهایی مزد 94 کارگران



اخبار,اخباراقتصادی,دستمزد کارگران سال 94

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح بسته جدید کارگران درباره جبران کسری قدرت خرید امسال، گفت: جبران افت 350 هزارتومانی قدرت معیشتی خانوار کارگری به کارفرمایان پیشنهاد شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح بسته جدید کارگران درباره جبران کسری قدرت خرید امسال، گفت: جبران افت 350 هزارتومانی قدرت معیشتی خانوار کارگری به کارفرمایان پیشنهاد شد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با مهر از بسته نهایی پیشنهادی نمایندگان کارگران درباره وضعیت معیشت خانوار کارگری در سال جاری خبر داد و گفت: در نشست شب گذشته شورای عالی کار، از کارفرمایان خواستیم تا کسری 350 هزارتومانی قدرت خرید کارگران در سال جاری نسبت به سال گذشته با 30 هزارتومان بالاتر یا پایین تر را جبران کنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهارداشت: محاسبات تمامی تشکل های کارگری کشور درباره میزان کسری قدرت خرید خانوار در سال جاری نسبت به پارسال به عدد 350 هزارتومان رسید. این پیشنهاد روشن را به نمایندگان کارفرمایان دادیم اما آنها از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند.

توفیقی خاطرنشان کرد: از سویی معاون وزیر کار به عنوان نماینده دولت نیز با پیشنهاد جبران قدرت خرید کارگران موافق بود. به صورت کلی پیشنهاد این است که کارفرمایان به نحوی در قالب افزایش حداقل مزد، بن نقدی، حق مسکن، حق سنوات، پاداش و عیدی و سایر مزایای جانبی مزد، این کسری قدرت خرید را جبران کنند.

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: اگر این کار بشود، افت قدرت خرید کارگران متوقف خواهد شد. البته به کارفرمایان اعلام کردیم، افت قدرت مالی کارفرمایان در سال های اخیر ناشی از سیاست های دولت قبل بوده و از اینرو باید مورد حمایت قرار گیرند.

عضو شورای عالی کار افزود: همچنین به دولت نیز پیشنهاد شد تا در قالب پیمان های دسته جمعی، افت 72 درصدی قدرت خرید کارگران را که از محل سیاست گذاری های دولت در سال های گذشته به وجود آمده را در یک دوره زمانی 5 ساله جبران کند.


  اخباراقتصادی -  مهر