اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد جالب ایران به ترکیه: خرید کشتی به جای طلا



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پیشنهاد جالب ایران به ترکیه: خرید کشتی به جای طلا

روزنامه "تودی زمان" ترکیه از پیشنهاد ایران برای خرید کشتی از ترکیه به مبلغ ۳ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش  انتخاب، این روزنامه می نویسد: دولت این کشور در حال بررسی فروش کشتی و قایق‌های ساحلی به ارزش ۳ میلیارد دلار به ایران است.

این اقدامی است که گفته می‌شود با هدف دور زدن تحریم‌های جدید آمریکا صورت می‌گیرد.

"تودی زمان" به مشکلاتی با اشاره به پیامدهای تحریم‌های بین‌المللی برای ایران می‌نویسد که پس از اعمال تحریم‌ها، خریداران نتوانستند پول نفت و گاز وارداتی از ایران را با دلار و یورو بپردازند.

ترکیه یکی از خریداران عمده‌ی گاز طبیعی ایران است و این کشور بهای گاز خریداری شده را با لیر ترکیه پرداخت کرده و ایران این پول را در "حالق بانک" ترکیه ذخیره کرده است.

این روزنامه‌در ادامه به این مسئله نیز اشاره کرده که ایران به جای بهای گاز خود طلا می‌خرد. اما به دنبال توقف فروش طلا به ایران از سوی ترکیه، اکنون ایران قصد دارد محصولات صنعتی ترکیه را بخرد. بنا به نوشته این روزنامه، ارزش این معامله در دراز مدت به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

"مراد کران"، رئیس انجمن کشتی‌سازان ترکیه در گفتگو با رسانه‌های این کشور از این پیشنهاد ایران استقبال کرده است. وی گفته است: «سرمایه‌گذاری‌های خارجی فرصت‌های مناسبی برای صنعت کشتی‌سازی ترکیه ایجاد خواهد کرد.»

رئیس انجمن کشتی‌سازان ترکیه از افت ۶۰ درصدی صادرات صنایع کشتی‌سازی این کشور خبر داده است. سال گذشته صادرات صنایع کشتی‌سازی ترکیه به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید. ترکیه عمدتا قایق‌‌های نجات، کشتی‌های تحقیقاتی و قایق‌های گشت ساحلی را به کشورهای رومانی، امارات متحده‌ی عربی، مالزی، گرجستان، مصر و پاکستان صادر کرده است.

"مراد کران" رئیس انجمن کشتی‌سازان ترکیه ابراز امیدواری کرده که دولت ترکیه پیشنهاد ایران را بپذیرد، زیرا این کار می‌تواند سبب احیای صنایع کشتی‌سازی شود./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
مسابقات کشتی ( ایران و ترکیه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد اغواکننده فدراسیون کشتی ترکیه به مربیان تیم ملی فرنگی ایران



المپیک 2012 لندن , اخبار ورزشی ,  تیم ملی فرنگی ایران

پس از اینکه حمید سوریان کشتی‌گیر وزن 55 کیلوگرم ایران توانست مدال طلای رقابت‌های المپیک 2012 لندن را با اقتدار کسب کند، مسئولان فدراسیون کشتی ترکیه به مربیان ایران پیشنهاد همکاری دادند.
جمشیدخیرآبادی مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با اعلام این خبر گفت: پس از پایان رقابت سوریان، مسئولان 2 کشور که یکی از آنها ترکیه بود، کنار تشک آمدند و پیشنهاد بالایی برای حضور کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در کشورشان دادند.

کادر فنی ایران پاسخی به این درخواست ها نداده است..../فارس