اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی ۸۹



 

پیشنهاد بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی ۸۹

 

 

بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات بانکی سال آینده در بسته سیاستی- نظارتی نظام بانکی را ۱۲ درصد ( همانند سال جاری) پیشنهاد کرد.

 


مدیرکل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با مهر درباره تعیین نرخ سود بانکی سال ۸۹ گفت: بانک مرکزی نرخ سود بانکی سال آتی را در بسته سیاستی- نظارتی سال آینده ۱۲ درصد پیشنهاد کرده است و این نرخ همانند نرخ سود بانکی امسال خواهد بود.

 


حمید تهرانفر با بیان اینکه بانک مرکزی نرخ سود سال آتی را با در نظر گرفتن تمام پارامترها پیشنهاد کرده است، افزود: این نرخ باید به تصویب شورای پول و اعتبار و تائید هیئت وزیران برسد.

 


در همین حال، شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت گفته است: شرایط برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در سال آینده فراهم شده است.

 


حسینی اظهار داشته است: نرخ سود در شورای پول و اعتبار در چارچوب عملیات قانون بانکی بدون ربا تعیین می شود که پس از تایید این شورا باید به تایید رئیس جمهور نیز برسد، همچنین بسته سیاستهای پولی و مالی سال ۸۹ در دستور کار این شوراست که نرخ سود نیز در آن منعکس خواهد شد و به محض تصویب بسته، نرخ سود بانکی و اوراق مشارکت اعلام می شود.

 


حسینی افزوده است: دولت به دنبال ایجاد فضای مناسب برای اثربخشی نرخ سود است، این در حالی است که مدیریت نقدینگی و کاهش تورم در یکسال گذشته موفقیت آمیز بوده و فضای عملیاتی برای کاهش نرخ سود فراهم شده است.

 


همچنین محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بسته سال ۸۹ در جلسه شورای پول و اعتبار در حال بررسی است، عنوان کرد: بیشتر در خصوص مسائل اساسی نظیر نرخ سود بانکی، نسبتهای قانونی، بخشهای اقتصادی و مسائلی که می تواند با توجه به شرایط روز روی نرخ سود تاثیر بگذارد، کار شده است.

 


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد بانک مرکزی برای کاهش سود بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس کل بانک مرکزی:پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده ها در راه شورای پول و اعتبار



 

 

رئیس کل بانک مرکزی:پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده ها در راه شورای پول و اعتبار

 

رئیس کل بانک مرکزی از ارائه طرح افزایش نرخ سود سپرده های بانکی برای ماه های باقی مانده از سال جاری به شورای پول و اعتبار خبر داد.

محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره افزایش نرخ سود سپرده ها تا پایان سال جاری، اظهار داشت: بانک مرکزی پیشنهاد افزایش نرخ سود سپردهای بانکی را در آینده نزدیک به شورای پول و اعتبار خواهد برد.

وی گفت: اگر اعضاء و سیاست گذاران شورای پول و اعتبار موافقت کنند بانک مرکزی بلافاصله نرخ جدید سپرده ها تا پایان سال را اعلام خواهد کرد.

به گزارش فارس، شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده های بانکی در بسته سیاستی نظارتی امسال به این صورت تصویب کرد که نرخ سود سپرده های یکساله ۵/۱۲درصد و سپرده های دو، سه، چهار و پنج ساله نیز به ترتیب ۱۳، ۱۴، ۵/۱۴ و ۱۵باشد.

کاهش نرخ سود سپرده ها در بسته سال ۹۰ موجب شد تا در ماه های ابتدایی سال که موج آن هم اکنون هم در بازار مشهود است تغییراتی در بازار ارز و سکه و بعضاً سرمایه ایجاد شود چراکه دارندگان سرمایه های نقدی ترجیح دادند برای کسب سود بیشتر سپرده های خود را از بانک ها خارج کرد و در بازارهای سودآور تر سرمایه گذاری کنند.

به همین دلیل بود که بانک مرکزی تصمیم گرفت تا یک بار دیگر پیشنهاد تغییر نرخ سود سپرده ها را به شورای پول و اعتبار ببرد..... /  خبرگزارى فارس