اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد اشتون برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران در نوامبر



 

 

 وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا دیروز خواستار آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته ای با ایران در ماه آینده میلادی شد.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، "کاترین اشتون" که دیروز پنجشنبه در بروکسل سخن می گفت پیشنهاد داد که مذاکرات جدید با ایران در ماه آینده میلادی و در شهر وین برگزار شود.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا در ادامه خواستار برقراری دیدارهای مستقیم با ایران در اواسط ماه نوامبر شد.

شینهوا در ادامه به نقل از دیپلماتهای حاضر در وین مدعی وجود نشانه های مثبت از سوی "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با اشتون شد.

پیشتر اشتون خواستار مذاکره با سعید جلیلی شده بود.

در همین رابطه در هفته گذشته نیز "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آمادگی تهران برای مذاکره با گروه 1+5 در اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه آتی خبر داده بود.

آخرین دور از مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در اکتبر سال گذشته میلادی برگزار شده بود

.


ویدیو مرتبط :
1392/08/30:مذاکرات ظریف با اشتون..ورود مذاکرات به جزئیات...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد ۱+۵ برای برگزاری دور بعدی مذاکرات با ایران در نیمه دسامبر



منابع دیپلماتیک اعلام کردند

پیشنهاد ۱+۵ برای برگزاری دور بعدی مذاکرات با ایران در نیمه دسامبر

منایع دیپلماتیک غربی از پیشنهاد 1+5 به ایران برای برگزاری نشست دیگری تا نیمه‌های دسامبر [قبل از پایان آذر] در استانبول خبر دادند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع دیپلماتیکی اعلام کردند کشورهای 1+5 در حال فراهم کردن پیشنهاد برگزاری نشست دیگری با تهران در نیمه نخست دسامبر [قبل از پایان آذر] در استانبول هستند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد گفت پس از نشست روز چهارشنبه نمایندگان کشورهای 1+5 در بروکسل برای بررسی آخرین تحولات، آمریکا خواستار اقدام سریعی شده است.

وی گفت: ما قصد داریم تا در دو هفته نخست دسامبر با ایران بر سر یک میز بشینیم و در صورتی که ایرانی‌ها بپذیرند، این نشست در استانبول برگزار خواهد شد.

نماینده دیگری از یکی از کشورهای شش گانه طرف گفت‌وگو با ایران نیز این موضوع را تایید کرد.

پس از نشست بروکسل که اولین نشست پس از انتخاب مجدد باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا بود، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کسی که نماینده 1+5 در گفت‌وگوها با ایران به شمار می‌آید، گفت این گروه خواستار گفت‌وگو با ایران در سریعترین وقت ممکن است.

از سوی دیگر، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن در انتظار نتایج ارتباط آتی اشتون با «سعید جلیلی» مذاکره کننده ایرانی است./فارس