اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد استثنایی معاون شهردار تهران برای حل بحران ترافیک



اخبار,اخباراجتماعی,حمل و نقل و ترافیک


 اخبار اجتماعی - پیشنهاد استثنایی معاون شهردار تهران: موتور برقی از شما، برق رایگان از ما

تشکری هاشمی با بیان این که متقاضیان موتورسیکلت های برقی باید از وام کم بهره بهره مند شوند، تصریح کرد: از دیگر تسهیلاتی که به منظور ترغیب و تشویق خریداران موتورسیکلت های برقی پیش بینی شده، امکان شارژ رایگان برق مصرفی موتورسیکلت آن ها از طریق ایستگاه هایی است که در سطح تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر به این منظور راه-اندازی خواهد شد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سیاست محوری مدیریت شهری پایتخت مبنی بر کمک به جایگزینی وسایل نقلیه برقی به جای بنزینی گفت: به این منظور از ورود و تردد وسایل نقلیه‌ای که از سوخت پاک استفاده می کنند، حمایت می کنیم.
 
به گزارش  ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مصرف برق در وسایل نقلیه پاک پایین بوده و مقرون به صرفه است و در این میان، جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی راهکار بسیار مناسبی برای کاهش مصرف سوخت از یک سو وحفظ محیط زیست شهری از سوی دیگر است.
 
وی با اعلام این که آن چه در این میان مهم است و نیاز به همکاری دولت با مدیریت شهری دارد، ارائه تسهیلات لازم به منظور تسهیل در ورود موتورسیکلت های پاک به خیابان های تهران است، تأکید کرد: روند جایگزینی موتورسیکلت های بنزینی با برقی باید با جدیت از سوی دستگاه های متولی دنبال شود و اراده مدیریت شهری به تنهایی کفایت نمی کند.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با توجه به ویژگی های جغرافیایی و توپوگرافیکی پایتخت، موتورسیکلت های برقی که قرار است در این کلان شهر تردد کنند باید از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار باشند، اظهار کرد: موتورسیکلت های برقی به منظور تردد در خیابان های تهران باید از استانداردهای لازم برخوردار بوده و معیارهای مورد نظر را رعایت کرده باشند.
 
تشکری هاشمی با بیان این که متقاضیان موتورسیکلت های برقی باید از وام کم بهره بهره مند شوند، تصریح کرد: از دیگر تسهیلاتی که به منظور ترغیب و تشویق خریداران موتورسیکلت های برقی پیش بینی شده، امکان شارژ رایگان برق مصرفی موتورسیکلت آن ها از طریق ایستگاه هایی است که در سطح تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر به این منظور راه-اندازی خواهد شد.
 
وی با تأکید بر این که ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، گام بعدی در مسیر توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت است، اضافه کرد: با ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی می توانیم صرفه جویی قابل توجهی در مصرف بنزین داشته باشیم و وزارت نفت از محل این صرفه جویی ها می تواند در بازپرداخت اقساط خودرو به رانندگان تاکسی کمک کند.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که صرفه جویی حداقل یک لیتری در مصرف سوخت در هر سفر شهری، از نتایج استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی است، اظهار کرد: توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو و گسترش خطوط مترو، نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف سوخت دارند و به نسبت هر مسافری که در هر سفر از مترو یا اتوبوس به جای وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می کند، بیش از یک لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.
 
تشکری هاشمی با بیان این که روزانه مجموعاً 7 میلیون جابه جایی از طریق اتوبوسرانی و مترو در تهران انجام می-شود، تصریح کرد: با احتساب یک لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت در هر سفر شهری، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در هر روز 7 میلیون لیتر و در هر هفته 50 میلیون لیتر صرفه جویی را در مصرف سوخت رقم می زند.
 
وی با تأکید بر این که مدیریت شهری در این دوره بدهی های تمام ادوار مدیریت های شهری و به عبارتی بدهی تاریخ متروی تهران را پرداخته یا بازپرداخت آن ها را تقبل نموده، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از برخی تسهیلات مالی، مجبور شده ایم بدهی های سه دهه گذشته مترو، حتی زمانی که مترو زیر نظر دولت قرار داشت را نیز پرداخت کنیم.
  اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
کنترل ترافیک تهران با راه حل معاون حمل و نقل شهردار تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناطق نوری: به موسوی پیشنهاد دادم که مثل احمدی نژاد اول شهردار تهران شود و سپس رئیس جمهور



کروبی به بهزاد نبوی گفت "شما چیزی نگو. من که می‎دانم شما توده‎ای هستی"

ناطق نوری: به موسوی پیشنهاد دادم که مثل احمدی نژاد اول شهردار تهران شود و سپس رئیس جمهور

آقای کروبی یک آدم احساسی و عاطفی بود. می‎شود پیچ و مهره ایشان را به‎دست بگیرید و ایشان را مدیریت کنید.

 انتخاب : احمد ناطق نوری با نشریه "پنجره" مصاحبه ای انجام داده و در آن از پینشهادش به مهندس موسوی و کروبی سخن گفته است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آقای ناطق نوری بیشترین خدمت و کمک را به آقای خاتمی کرد. ایشان بعد از ظهر روز 2 خرداد انتخابات سال 76 به آقای خاتمی تبریک گفت و به ایشان گفت که بنده کمک‎تان خواهم کرد و همین‎طور هم شد. هفت ماه پس از روی کارآمدن آقای خاتمی، ایشان برای تکمیل پروژه سالن اجلاس سران از مجلس درخواست پول کرد.

 

نمایندگان، مخالف این کمک بودند ولی آقای ناطق نوری نیم ساعت قبل از شروع جلسه با نمایندگان صحبت کرد و گفت که با دولت رفتار سیاسی نکنید و به فکر آبروی نظام باشید؛ اجلاس سران حکم آبروی نظام را دارد، با دولت لج بازی نکنید و سیاسی کاری نکنید و من میخواهم که یک ساعته این مسأله در مجلس جمع شود و این‎طور هم شد و مجلس در آن زمینه با دولت همکاری خوبی کرد.

 

بنده خودم نیز به‎عنوان رییس کمسیون انرژی، تعامل بسیار خوبی با دولت آقای خاتمی داشتم. در بعضی از طرح‎‎های نفتی گاهی برخی از اصلاح‎طلبان نیز با وی مخالفت می‎کردند ولی من از آقای خاتمی بسیار دفاع کردم. وزاری دولت آقای خاتمی نیز تعامل خوبی با مجلس داشتند و هرگز سؤال از وزیر را دشمنی با دولت تلقی نمی‎کردند.

 

آقای کروبی یک آدم احساسی و عاطفی بود. می‎شود پیچ و مهره ایشان را به‎دست بگیرید و ایشان را مدیریت کنید. در زمان مجلس ششم طیف تندروی مجلس طرحی را مطرح کردند که به‎نظر ما برخلاف نظر رهبری بود و به‎جایگاه ولایت ضربه می‎زد.

 

با آقای حداد و دیگر اعضای فراکسیون اقلیت جلسه گذاشتیم که راه حلی برای مقابله با این طرح پیدا کنیم، پیشنهاد آبستراکسیون مطرح شد و این‎که همه اصول‎گرایان از صحن خارج شوند، اما تعدادمان کافی نبود و جلسه از حد نصاب نمی‎افتاد.

 

من پیشنهاد دادم که مجلس را به هم بریزیم تا طرح تندرو‎ها مطرح نشود، آقای کروبی آدم ساده دلی! است. رفتم پیش ایشان و گفتم که آقای کروبی اگر این طرح در صحن مطرح شود ما مجلس را به هم می‎ریزیم و دعوا به راه می‎اندازیم و این برای آبروی شما و مجلس خوب نیست.

 

ایشان به بنده گفتند شما می‎گویید که من چه‎کار کنم تا این طرح مطرح نشود؟ به ایشان گفتم اگر جسارت نباشد، لطفا شما 10 دقیقه از صفای لری خود بهره ببرید! ایشان درآن جلسه به حدی جلسه را خوب مدیریت کرد که وقتی بهزاد نبوی، نایب رییس مجلس خواست به ایشان اعتراض کند،آقای کروبی به بهزاد نبوی گفت: «شما چیزی نگو. من که می‎دانم شما توده‎ای هستی!»

 

ایشان به اخطار‎‎های برخی از نمایندگان هم بی‎توجهی کرد و به هر تقدیر اجازه نداد که آن طرح در صحن علنی مطرح شود و آن را از دستور کار مجلس خارج کرد.

 

من شخصا [با آقای کروبی بعد از انتخابات] دیداری نداشته ام، اما بعد از دیدار مسئولان ستاد‎های انتخاباتی نامزد‎ها با رهبری، به آقای محتشمی پور گفتم که بنده یک پیغام برای آقای موسوی و کروبی دارم و شما به این دو نفر بگویید که اگر شما دو نفر عقل سیاسی دارید، یک نامه به رهبری بنویسید و از ایشان تشکر کنید و بگویید با توجه به تخلفات صورت گرفته ما از شورای نگهبان تقاضا داریم که به شکایت‎‎های ما رسیدگی کند و بگوئید که برای ما حفظ نظام از این تخلفات صورت گرفته مهم‎تر است.

 

حتی بنده به آقای موسوی پیشنهاد دادم که اگر یک سال صبر کنید، می‎توانید در انتخابات شورای شهر تهران لیست 15 نفره معرفی کنید و خودتان نیز شهردار تهران شوید و بعد از آن مانند آقای احمدی‎نژاد از شهرداری به ریاست‎جمهوری برسید. اشتباه بزرگ ایشان این بود که از واژه «تقلب» استفاده کرد.

 

بنده به نتایج اعلام شده معترض بوده و هستم. اگر همین الان هم در شهر نور نظرسنجی کنید خواهید فهمید که رأی من از تمام رقبایم بیشتر بوده است. شب اعلام نتایج در شهر نور، عده‎ای از حامیان من جلوی ستاد انتخاباتی‎ام تجمع کردند و بسیار خشمگین بودند. برای من، نظام از نمایندگی خودم مهم‎تر است. همان شب بالای وانت رفتم و برای حامیانم صحبت کردم و گفتم که من اعتراضم را فقط از طریق قانونی پیگیری می‎کنم و به همه حامیانم گفتم که آرام به خانه های‎تان بروید. همان شب، تمام مسئولین شهر و استان با بنده تماس گرفتند و از بنده تشکر کردند./انتخاب