اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهادهای تازه روسیه به ایران بجای S300



تحویل اس 300 روسیه به ایران

پیشنهادهای تازه روسیه به ایران بجای S300

مشاور پوتین با اشاره به پیشنهادهای جدید همکاری در دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه و بدون توضیح درباره پیشنهاد روسیه به ایران در ازای تحویل ندادن اس-300 گفت: پیشنهادهای روسیه بسیار تازه است.

به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف مشاور رییس‌جمهور روسیه در امور بین الملل ابراز امیدواری کرد که در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه مساله صادرات تسلیحات به ایران حل شود.

وی در جمع خبرنگاران افزود: اطمینان دارم که در این دیدار همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف نظامی و فنی مفصل بررسی خواهد شد.

اوشاکوف همچنین از میزبانی چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر در سال 2014 در روسیه خبر داد و گفت: موضوع برگزاری این نشست هم در دیدار آقایان پوتین و روحانی بررسی خواهد شد.

این مقام ارشد کرملین افزود: در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه همچنین همکاری های مشترک در قفقاز، دریای خزر و چشم انداز چهارمین نشست سران کشورهای حوزه خزر بررسی خواهد شد. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
چرا روسیه موشک s300 را به ایران نداد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات موشکی ایران و روسیه در تهران/ S300 جزو تحریم‌ها نیست



دیدار فرمانده نیروی هوایی روسیه با امیر اسماعیلی

در دیدار فرمانده نیروی هوایی روسیه با امیر اسماعیلی صورت گرفت
مذاکرات موشکی ایران و روسیه در تهران/ S300 جزو تحریم‌ها نیست/ ستایش فرمانده روس از تغییرات S200 توسط ایران

فرمانده نیروی هوایی روسیه با فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در تهران بر سر موضوعات مهم نظامی، موشکی، راداری و نیز تبادل اطلاعات مذاکره کرد.

به گزارش فارس، فرمانده نیروی هوایی روسیه صبح امروز در ادامه سفر به تهران با امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) دیدار و درخصوص مسایل مهم دفاعی مذاکره کرد.

بنابر این گزارش، در این دیدار علاوه بر موضوعات همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های عملیاتی و آموزشی، گفتگوهایی نیز در حوزه تبادل اطلاعات، تکنیک‌های پدافند هوایی، سامانه‌های شنود الکترونیک، راداری و موشکی صورت گرفت که در صورت تصویب از سوی مقامات بالاتر، عملیاتی خواهند شد.

امیر اسماعیلی در پایان این مذاکرات با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضوع سامانه موشکی S300 گفت: آنچه مسلم است، S300 یک سامانه کاملا دفاعی است و مسئله تحریم درمورد آن صدق نمی کند و روسها هم این را قبول دارند.

وی ادامه داد: اما برخی موارد مناقشات در این مورد وجود دارد که از سوی وزارت دفاع در حال پیگیری  است و وقتی برطرف شد، این سامانه یا مشابه آن وارد می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: البته ما به این سامانه وابسته نیستیم و در حوزه پدافند هوایی توانایی های بالایی داریم.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در این مذاکرات در خصوص سامانه S200 نیز گفتگوهایی داشتیم، افزود: گزارشی از تغییرات صورت گرفته در این سامانه به فرمانده نیروی هوایی روسیه دادیم که او این توانمندی ها را ستایش کرد.

وی تصریح کرد: به ایشان گفتیم که این سامانه یک سامانه کاملا روسی است اما ما توانسیتم با تغییر در ساختار و پروتکل S200 و استفاده ازموشک های صیاد در آن، قابلیت مقابله با تهدیدات ارتفاع متوسط را نیر به آن اضافه کنیم که این قابلیت در صحنه عمل نیز با موفقیت تست شده است./فارس