اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشرو مدیر عامل بانك صادرات ایران شد



 

پیشرو مدیر عامل بانك صادرات ایران شد

 

محمد رضا پیشرو مدیر عامل بانك صادرات ایران شد.

به گزارش خبرنگار بانك و بیمه ایسنا پس از بركناری محمد جهرمی از مدیریت بانك صادرات به دلیل قصور در ماجرای تخلف بانكی اخیر امروز محمدرضا پیشرو از سوی هیات مدیره این بانك به عنوان مدیر عامل بانك صادرات انتخاب شد.

پیشرو پیش از این مدیر عامل بانك صنعت و معدن بود.

اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال می شود..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
مدیر عامل بانک توسعه صادرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر عامل بانك مسكن:اضافه برداشت بانك مسكن بار تورمی ندارد



 

 

مدیر عامل بانك مسكن:اضافه برداشت بانك مسكن بار تورمی ندارد

 

 

مدیر عامل بانك مسكن با تاكید بر اینكه اضافه برداشت این بانك با هماهنگی های لازم انجام شده است و بار تورمی ندارد از وصول ۴۰ درصد معوقات این بانك و همچنین اختصاص ۴۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسكن مهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قدرت الله شریفی با بیان این كه تا پایان آذر ماه باید ۴۲ هزار میلیارد تومان قرارداد برای دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسكونی در بخش مسكن مهر قرارداد منعقد شود اظهار كرد: انبوه سازان با توجه به پیشرفت كار به هر میزانی كه بخواهند می توانند با نرخ های چهار، هفت و ۹ درصدی تسهیلات دریافت كنند.

وی اظهار كرد: خارج از تسهیلات مسكن مهر بانك مسكن تسهیلات در حوزه صندوق سرمایه گذاری مسكن پرداخت می كند كه با سپرده گذاری یك ساله ۱۰ میلیون تومان رقم ۲۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۱۳ ساله بگیرند. یا این كه ۲۰ میلیون تومان در طی مدت مشخصی گذاشته و میانگین دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را حفظ كنند.

وی خرید اوراق ۲۰ میلیون تومانی تسهیلات مسكن و بازپرداخت ۱۴ ساله آن را باعث قانونمند شدن و جلوگیری از جابه جایی تسهیلات دانست.

مدیرعامل بانك مسكن ادامه داد: طی سال جاری ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشارکت مدنی، ۵۸۵ میلیارد ریال در قالب جعاله، ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب فروش اقساطی پرداخت شده و طی ۵ ماهه جاری نیز پرداختی ما ۶۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی درباره استخدام نیروهای جدید در بانك مسكن اظهار كرد: سال گذشته حدود هزار نفر در شهرستان ها استخدام شدند كه ۶۰ درصد آن ها مشغول كار شده اند. در استان تهران اما به دلیل ممنوعیت ها نتوانسته ایم جذب نیرو داشته باشیم و با توجه به این كه عمده بار تسهیلات مسكن مهر بر دوش بانك مسكن است مكاتباتی داشته باشیم تا مجوز جذب نیرو صادر شود.

وی با اشاره به دریافت خطوط اعتباری از بانك مركزی اظهار كرد: بانك مسكن به تنهایی نمی تواند تامین مالی تسهیلات مسكن مهر را بر عهده بگیرد. سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع خودمان را به این موضوع اختصاص دادیم اما مابقی ازطریق خطوط اعتباری بانك مركزی بوده است كه با هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی اظهار كرد: قرار بود شش بانك هر كدام رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال به تسهیلات مسكن مهر اختصاص دهند كه این رقم تاكنون محقق نشده است.

وی گفت: به دلیل این كه خط اعتباری بانك مركزی به سمت تولید هدایت شده و همچنین پرداخت آن به صورت برنامه ریزی شده و با پیشرفت كار در اختیار متقاضی قرار می گیرد موجب ایجاد تورم نخواهد شد.

مدیرعامل بانك مسكن تسهیلات پنج میلیون تومانی جعاله را از طریق سپرده گذاری و خرید اوراق میسر دانست و در مورد متقاضیانی كه پیش از ابلاغ وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسكن برای وام ۱۸ میلیونی سپرده گذاری كرده بودند گفت: با افزایش سپرده گذاری این دسته از افراد هم می توانند از وام ۲۰ میلیون تومانی بهره مند شوند.

وی انتشار اوراق مشاركت را از راه های جذب منابع دانست و اظهار كرد: با انتشار این اوراق در سال جاری اختصاص منابع صندوق توسعه ملی و تسویه بدهی دولت با بانك در كنار مجوز افزایش سرمایه از ۱۴ هزار میلیارد ریال به ۳۰ هزار میلیارد ریال مشكل تامین منابع حل خواهد شد.

به گفته وی افزایش سرمایه از محل سود و واگذاری دارایی ها انجام خواهد شد.

شریفی از مکاتبات این بانک با بانک مرکزی به منظور انتشار دو هزار میلیارد ریال صکوک اجاره و اوراق بدهی اسلامی خبر داد.

وی از وصول ۴۰ درصد از معوقات بانک خبر داد و گفت: بر همین اساس ۵۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از معوقات بانک وصول شده است.

وی از افزایش سقف انتقال وجوه از کارت بانک مسکن به کارت های بانکی دیگر نیز خبر داد و گفت: سقف انتقال وجوه از کارت بانک مسکن به کارت های دیگر به ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این نشست خبری خاطر نشان کرد: با هماهنگی بانک مرکزی و از طریق فرابورس ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت مسکن مهر با سود ۱۷ درصد منتشر خواهد شد.

وی در مورد وام ۲۰ میلیونی مسکن نیز گفت: این بخشنامه دو ماه است که ابلاغ شده و متقاضیان باید شرایط دریافت این تسهیلات را احراز کنند..... /  گزارش : خبرگزارى ایسنا