اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیرترین موجود دنیا با عمر 3.5 میلیارد سال



پیرترین موجود دنیا با عمر 3.5 میلیارد سال

دانشمندان آمریکایی چندی پیش توانستند یک نوع خاص از باکتری را پیدا کنند که نمونه کامل یک زندگی کامل ولی کهنسال است. این باکتری ها عمری نزدیک به 3.5 میلیارد سال دارند و از این نظر کاملا بی همتا هستند.

میلیون ها سال است که موجودات مختلف روی زمین زندگی می کنند و هر کدام در دوره ای حضور داشته و پس از مدتی از بین رفته اند. دایناسورها، انسان های اولیه و ... همه از این دسته هستند که سال های سال است از بین رفته اند.


این روزها کمتر موجودی را می توان در این دنیا پیدا کرد که عمری نزدیک به 1000 سال داشته باشد اما به تازگی دانشمندان به نمونه ای عجیب دست پیدا کرده اند که به نظر می رسد قدیمی ترین موجود کاملی است که تا به حال کشف شده است.
دانشمندان آمریکایی چندی پیش توانستند یک نوع خاص از باکتری را پیدا کنند که نمونه کامل یک زندگی کامل ولی کهنسال است. این باکتری ها عمری نزدیک به 3.5 میلیارد سال دارند و از این نظر کاملا بی همتا هستند.

 

پیرترین موجود دنیا,باکتری,قدیمی ترین موجود جهان

 
فسیل های این باکتری ها در این سنگ پیدا شده است و شکاف ها در اصل همان فسیل هستند
نکته جالبی که در مورد این باکتری ها گفته شده است بوی نه چندان خوب آن هاست. محققان می گویند بوی این باکتری که در میان سنگ ها پیدا شده است شباهت بسیاری به تخم مرغ گندیده و بسیار بدبو دارد. این بوی آزار دهنده به نظر یکی از ابزارهای زندگی آن هاست.


این باکتری ها که رنگ های قهوه ای و بنفش برای آن ها به عنوان رنگ اصلی انتخاب شده است این روزها در میان پروژه های اصلی دانشمندان برای تحقیق قرار گرفته اند و بررسی های بیشتری روی آن ها انجام می شود...../yjc.ir


ویدیو مرتبط :
پیرترین پدر دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین سگ دنیا با 200 سال سن! +عکس



طبق گفته ی برایان مک لارن (Brian Mclaren) دامدار استرالیایی، سگش مگی (Maggie) پیر ترین سگ دنیاست. مک لارن می گوید سگش که از نژاد کلپای (Kelpie) است سی سال عمر دارد که به سن انسان ها برابر دویست سال می شود.

برای محاسبه ی نسبت سن سگ به سن انسان ها، باید سن سگ را ضرب در هفت کرد. عدد به دست آمده معادل سن آنها به سن انسان هاست. میانگین طول عمر سگ ها 13 سال است که معادل یک انسان 91 ساله می شود. مگی دو برابر خانواده ی سگ سانان عمر کرده است.

 

اخبار , اخبار گوناگون,پیرترین سگ دنیا,تصاویر پیرترین سگ دنیا


با توجه به اینکه میانگین طول عمر سگ ها 13 سال است، سن مگی خارق العاده به نظر می رسد. چه چیزی باعث طول عمر این سگ شده است؟ مک لارن می گوید:" ما دوستان خوبی هستیم، ما با هم بزرگ شده ایم" او همچنین اذعان می کند که هر روز سر کار می آید تا ببیند که مگی حالش خوب است. دکتر جک آیربی (Jack Ayerbe) به عنوان یک دامپزشک عقیده دارد که در ذهنش چنین چیزی ممکن است، ولی این واقعا بسیار بسیار قابل توجه است.

آیربی هم چنین می افزاید:" با پیشرفت علم دامپزشکی، ما توانایی این را داریم تا به سگ ها و گربه ها کمک کنیم که عمر طولانی تری داشته باشند." مک لارن در حالی که دستش را دور مگی انداخته می گوید:" این سگ شاید از من هم بیشتر عمر کند!"

 

اخبار گوناگون - برترین ها