اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام نوروزی لاریجانی به روسای مجالس جهان



 

 

پیام نوروزی لاریجانی

 

رییس مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به روسای مجالس كشورهای جهان، فرا رسیدن نوروز باستانی را به همه دلبستگان به تمدن، فرهنگ، ادب و اخلاق انسانی تبریك گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام دكتر "علی لاریجانی" كه برای كلیه روسای مجالس كشورهای جهان به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریكا ارسال گردیده بدین شرح است:

خرسندم فرا رسیدن نوروز باستانی، بازگوكننده سربلندی و فرازپویی نخستین تمدن‌های بشری در هزاره‌های پیشین را، كه بدرستی از سوی سازمان ملل روز اعتدال بهاری نامگذاری گردیده، و سازمان یونسكو آن را از مصادیق میراث فرهنگی و معنوی دانسته، به جنابعالی و همه‌ی دلبستگان به تمدن و فرهنگ و ادب و اخلاق انسانی صمیمانه شادباش گویم.

نوروز سرآغاز رویش و بالندگی طبیعت، شكوه و جلوگاه زندگانی را در قامت بلند انسانیت نوید می‌دهد، كه امید است با تحول قلب‌ها و رویش معنویت در انسان‌ها همراه باشد و سالی با حاكمیت آزادگی و عدالت را بر تمامی انسان‌های خسته از ظلم و ستم استعمارگران كهنه و نو، شاهد باشیم.

الحمدالله با تلاش جنابعالی و دیگر تحول‌خواهان قطعنامه «روز بین‌المللی نوروز» اخیرا توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب گردید.

عیدی خجسته، روزگاری خوش فرجام و سرشار از معنویت و نیك‌رفتاری و تندرستی ارزانی وجودتان باد.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی

جمهوری اسلامی ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر لاریجانی و روسای مجلس ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام لاریجانی به روسای مجلس 10 کشور


رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام تبریکی به روسای مجلس 10 کشور جهان به مناسبت عید نوروز آورده است: در فضای کنونی پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری منطقه ای بویژه با همسایگان براساس احترام متقابل و همکاری برای ایجاد امنیت، پیشرفت و توسعه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال می کند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام تبریکی به روسای مجلس 10 کشور جهان به مناسبت عید نوروز آورده است: در فضای کنونی پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری منطقه ای بویژه با همسایگان براساس احترام متقابل و همکاری برای ایجاد امنیت، پیشرفت و توسعه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال می کند.

علی لاریجانی در این پیام آورده است: خرسندم صمیمانه ترین تبریکات و شادباش های خود را به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز به جناب عالی و همکاران محترمتان در پارلمان ابراز کنم.

در این پیام آمده است: نوروز مصادف با آغاز حرکت طبیعت به سوی تحولی نوآمیخته با نشاط و طراوت، رشد و شکوفایی است. امید است همگام با تحول در طبیعت، سال پیش رو، سالی سرشار از پیشرفت و رفاه روز افزون توام با عدالت برای ملت ها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزوده است: اعتقاد راسخ دارم شرایط کنونی و چشم انداز تحولات منطقه، ضرورت ایجاد ساختارهای امنیتی جدید براساس همکاری و تعامل نزدیک میان همه کشورها را بیش از گذشته نمایان ساخته و حل چالش های اساسی کنونی و مقابله با تهدیدهای پیش رو در گرو همکاری نزدیک همه کشورها است.

لاریجانی تاکید کرده است: در این میان گفت وگوهای پارلمانی میان مجالس جزء مهمی از هرگونه ساختار ثبات بخش برای منطقه خواهد بود، مایلم تاکید کنم در فضای کنونی پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری منطقه ای بویژه با همسایگان براساس احترام متقابل و همکاری برای ایجاد امنیت، پیشرفت و توسعه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال می کند.