اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام محمود دولت‌ آبادی درپی درگذشت سپانلو


محمود دولت‌آبادی درگذشت محمدعلی سپانلو را تسلیت گفت.

خبرگزاری ایسنا: محمود دولت‌آبادی درگذشت محمدعلی سپانلو را تسلیت گفت.

این نویسنده پیشکسوت در پیامی نوشته است: خبر یافتم محمدعلی سپانلو شاعر و پژوهنده ادبیات نیمه‌شب دوشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت در پی دوره طولانی بیماری درگذشت؛ ضمن احساس تاثر از دست شدن سپانلو، به دوستداران شعر و ادبیات تسلیت گفته و قدرشناسی خود را از همت خستگی‌ناپذیر مهدی اخوت و پزشک سالیان بیماری سپانلو دکتر آزاده ابراز می‌دارم.

محمدعلی سپانلو، شاعر، پژوهشگر و مترجم پیشکسوت، شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه در بیمارستان درگذشت. او که چند سالی از سرطان ریه رنج می‌برد اخیرا در پی ناراحتی ریوی و تنفسی در بخش ICU بیمارستانی در تهران بستری شده‌ بود.

محمدعلی سپانلو متولد 29 آبان‌ماه سال 1319 در تهران بود. «رگبارها»، «پیاده‌روها»، «سندباد غایب»، «هجوم»، «نبض وطنم را می‌گیرم»، «خانم‌زمان»، «تبعید در وطن»، «ساعت امید»، «خیابان‌ها، بیابان‌ها»، «فیروزه‌ در غبار»، «پاییز در بزرگراه»، «ژالیزیانا»، «کاشف از یادرفته‌ها» و «قایق‌سواری در تهران» از مجموعه‌ شعرهای این شاعرند.

همچنین ترجمه‌ «آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» نوشته‌ هوراس مک‌کوی، «مقلدها» نوشته‌ گراهام گرین، «شهربندان» و «عادل‌ها» نوشته‌ آلبر کامو، «کودکی یک رییس» نوشته‌ ژان پل سارتر، «دهلیز و پلکان» شعرهای یانیس ریتسوس و «گیوم آپولینر در آیینه‌ آثارش» - شعرها و زندگی‌نامه‌ گیوم آپولینر - از دیگر آثار منتشرشده‌ او هستند.


ویدیو مرتبط :
پیام تصویری محمود دولت آبادی به حسن روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام دولت درپی درگذشت 5 معلم اهری


در پی درگذشت ۵ معلم استان آذربایجان شرقی، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش پیام تسلیتی صادر کرد.

خبرگزاری فارس: در پی درگذشت پنج معلم استان آذربایجان شرقی، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام تسلیت آمده است: «آموزگاران، پیامبران آگاهی و رسولان دانایی و مجاهدان خط اول مبارزه با جهل و نادانی هستند. آنان انسان‌های بزرگی هستند که نام و یادشان در ضمیر روشن و جان و دل دانش‌آموزان زنده و جاوید است.

حادثه از دست دادن آموزگاران عزیز" اهری" که در مسیر شرکت در دوره آموزشی تربیت مدرس و ارزشیابی توصیفی و کلاس‌های چند پایه بر اثر سانحه تصادف جان خود را در راه کسب دانایی از دست دادند موجب تأسف و تأثر فراوان جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور به ویژه آموزگاران شریف گردید.

مرکز  اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش فقدان پنج آموزگار" اهری" را به همه فرهنگیان به ویژه معلمان و آموزگاران استان آذربایجان شرقی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آنان علو درجات و برای بازماندگان شکیبایی آرزومند است».