اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام آیات‌ عظام سیستانی و وحیدخراسانی: کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی امری واجب است



پیغام آیات‌ عظام سیستانی و وحیدخراسانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری

پیغام آیات‌ عظام سیستانی و وحیدخراسانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری

آیت الله سیستانی حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را امری واجب دانسته و آیت الله وحید خراسانی از او خواسته است ایثار کند و وارد صحنه مبارزه انتخاباتی شود.

همزمان با افزایش درخواست های عمومی برای کاندیداتوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از مراجع قم و  آیات عظام تقلید در پیام های جداگانه خواستار حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دوره از انتخابات شدند.

به گزارش ایلنا آیت الله سیستانی در دیدار با محمد هاشمی  و  آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار با علی مطهری در پیام هایی جداگانه بر لزوم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کردند.

آیت الله سیستانی حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را امری واجب اعلام کرده است و آیت الله وحید خراسانی از آیت الله هاشمی خواسته است ایثار کند و وارد صحنه مبارزه انتخاباتی شود.

یکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی در گفتگو با ایلنا این خبر را تایید کرده و گفت که جزییات این پیام ها به زودی ارائه خواهد شد./ایلنا

 

 


ویدیو مرتبط :
آیات عظام وحید و سیستانی:قمه زنی حرام است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام نوروزی هاشمی رفسنجانی به ملت ایران



 

پیام نوروزی هاشمی رفسنجانی به ملت ایران

 

 

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی مهم­ترین نیاز کنونی جامعه را وحدت و تمسک به اخلاق دانست.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگوی اختصاصی با «خبر» و در آستانه سال نو تاکید کرد: « اولین پیام من به مردم ایران و همه کسانی که به زبان شیرین فارسی صحبت و با فرهنگ و تمدن دیرینه ایرانی زندگی می‌کنند، تبریک سال نو می‌باشد که واقعاً انتخاب این فصل برای آغاز سال نو، نشان از هوشیاری قوم ایرانی در انتخاب مقاطع حساس است. می‌بینید که آغاز سال نو در تقویم‌های دیگران با آنچه که در تقویم هجری شمسی ما هست، تفاوت زیادی دارد. واقعاً سال جدید ایرانیان زمانی آغاز می‌شود که بخش اعظم زمین پس از خواب زمستانی، بیدار می‌شود، درختان برگ‌های سبز می‌پوشند و گل‌ها شکوفا می‌شوند.»

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این گفت­وگو تصریح کرد:«نکته دیگر اینکه بحمدلله اکثر مردم ایران باسواد، هوشیار، فهیم و مطلع هستند و به اندازه کافی رسانه‌های مختلفی در اختیارشان است و به مسائل احاطه دارند. شرایط منطقه و دنیا و روابط ما با قدرت‌های سلطه‌گر را می‌بینند. دشمنانی که حقیقتاً در کمین ما هستند. متأسفانه از کمّ و کیف اختلافات داخلی و علل آن هم آگاهی دارند. برایشان روشن است که اختلافات جدی شده و محدود به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست. متأسفانه خوشه‌ها و شاخه‌های دیگر هم سر بر آوردند.»

وی افزود:«فکر می‌کنم در این شرایط اولین نیاز جامعه ما وحدت است. باید واقعاً متحد باشیم. می‌دانم که اتحاد کامل در هیچ کشوری و در ایران درست نمی‌شود، اما می‌توان مرزهایی را مراعات کرد که اتحاد آسیب نبیند و انتقاد جای خود را داشته باشد. سعه صدر برای همه مخصوصاً برای مسئولین لازم است که به حرف‌ها گوش بدهند. اگر انتقادی وارد است، بپذیرند و خود را اصلاح کنند و اگر نیست، منتقدین را با شیوه‌های درست قانع کنند. این شیوه یکی از ضرورت‌های جامعه‌ای است که می‌خواهد مسلمان باشد و مردمش منطقی زندگی کنند.»

هاشمی رفسنجانی در ادامه با ابراز نارضایتی از رشد برخی از بداخلاقی­های سیاسی در  فضای کشور خاطر نشان کرد:«مسولان وسیاسیون بی‌جهت با همدیگر درگیری‌های لفظی پیدا نکنند. دشمنی‌های شخصی و باندی را در منافع ملی، انقلابی و اسلامی دخالت ندهند که الان بسیار ضرر دارد. اینکه گروه‌های مختلف با سلیقه‌های گوناگون باشند، هیچ ضرری ندارد، حتی می‌تواند سازنده باشد. اما اینکه با خصومت با مسائل برخورد کنند، خیلی بد است. الحمدلله در طول سالهای گذشته این‌گونه نبودیم. ولی متأسفانه الان اتفاقاتی می‌بینیم و گاهی سخنانی می‌شنویم که واقعاً دور از شأن مردم مسلمان ایران است.»

رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفت­وگو به برخی از معضلات اجتماعی اشاره و در گفت و گو با خبرآنلاین تصریح کرد: «صفا، همدلی، توجه به مشکلات داخلی، توجه به مشکلات منطقه و دنیا، انجام وظایف دینی و اخلاقی از توصیه‌های من به مردم و مسئولان است. واقعاً مسائل اخلاقی ما کمی آسیب دیده است. شما که در متن جامعه هستید و به خاطر حرفه خبرنگاری در جریان اخبار داخلی و خارجی هستید، بهتر می‌دانید که متأسفانه شیوه‌ها مذموم مانند دروغ، تهمت، ادعاهای بیخود، وعده‌های غیرممکن، اتلاف مال، رفتار و گفتار برخلاف عقل و مسائل خاص اخلاقی در خانواده‌ها و فضای جامعه صفا و صمیمیت فردی و اعتماد عمومی را مخدوش می‌کند.متأسفانه مشکلات خانوادگی در جامعه پیش آمده، طلاق زیاد و ازدواج سخت شده که همه این مسائل برای جامعه خوره است که از درون یک جامعه را پوچ می‌کند.اصلاح همه این مسائل جزو وظایف فردی و اجتماعی همه ماست. باید همه خود را با حدود مقررات، قانون و شرع تطبیق بدهند و در روابط اجتماعی و معاشرت‌ها و در انجام وظایف اداری مواظب باشند. مردم باید احساس کنند که وقتی به اداره، سازمان یا نهادی می‌روند، مسئولان و کارمندان برای پاسخ‌گویی آماده هستند و نباید در انجام امورد اداری مردم مانع‌تراشی کنیم که گاهی دیده می‌شود.»

وی افزود:«در مجموع فکر می‌کنم احتیاج به خیلی مواظبت‌ها داریم. اگر مسلمان هم نبودیم، می‌بایست براساس اخلاق انسانی، برای خود، خانواده، جامعه و حتی دنیا مفید و باعث آرامش باشیم. مخصوصاً الان که مسلمانیم، باید مواظب باشیم که زینت اسلام باشیم و به‌گونه‌ای رفتار نکنیم که در نگاه دیگران باعث ننگ و عار جامعه خود و اسلام باشیم.»

هاشمی رفسنجانی با توصیه مجدد جامعه به رعایت اخلاق در همه ابعاد تاکید کرد:«سیاسیون باید خیلی منطقی با برنامه‌های خود و افکار جامعه برخورد کنند. گروه‌ها باید منتقدانه و براساس منافع ملی و اسلامی کار کنند و رسانه‌ها باید صادق باشند و مروّج دروغ نشوند. باید با نگاه عمیق خود، مواظب عوارض مثبت و منفی نوشته‌های خود در جامعه و برای مردم باشند. مردم از تعطیلات نوروزی در جهت صله ارحام و رفع کدورت‌های شخصی استفاده کنند و مهمتر از همه جوانان عزیز هستند که مانند طبیعت بهاری سرزنده و بانشاط باشند و احترام به پدران و مادران و بزرگترها را سرلوحه کارهای خویش قرار دهند و برای استفاده از روزها و ماههای سال آینده در جهت موفقیت‌های تحصیلی، شغلی، معرفتی، ملی و انشاءالله ازدواج برنامه‌ریزی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پایان پیام خودیک بار دیگر عید نوروز را به همه تبریک گفت و خاطرنشان کرد:« امیدوارم در سال آینده شاهد حوادث تلخی نباشیم که در دو سال اخیر بودیم. ».../عصر ایران