اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهپاد فرود آمده در کاخ سفید متعلق به چه کسی بود؟



 

اخیرا یک هواپیمای کوچک بدون سرنشین (پهپاد) در حیاط کاخ سفید فرود آمد. اکنون مشخص شده صاحب این پهپاد کارمند وزارت دفاع آمریکاست و در زمان فرود نشستن پهپاد در کاخ سفید، مست بوده است.

تصویری از پهپاد جنجالی فرود آمده در کاخ سفید

اخبار,اخباربین الملل,پهپاد   فرود آمده در کاخ سفی

به گزارش دویچه وله، روز دوشنبه (۲۶ ژانویه/ ۶ بهمن) زمانی که باراک اوباما و همسرش میشل سرگرم بازدید رسمی از هندوستان بودند، خبری منتشر شد که نگرانی‌های زیادی را در واشنگتن برانگیخت: مأموران حفاظت در محوطه بیرونی کاخ سفید یک هواپیمای کوچک بدون سرنشین را کشف و ضبط کردند.
 
اندکی پس از انتشار این خبر سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به جزئیات و اندازه این پهپاد اعلام کرد که این "وسیله" به‌هیچ وجه تهدیدی برای امنیت کاخ سفید نبوده، اما با این حال بررسی‌ها ادامه دارند.
 
دو روز پس از این واقعه نیویورک تایمز از پیدا شدن صاحب این پهپاد خبر داده است. به گزارش این روزنامه آمریکایی این فرد کارمند آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی، یکی از مجموعه‌های متعلق به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است که وظیفه بررسی داده‌های جغرافیایی را بر عهده دارد.
 
ماجراجویی در حال مستی
در این گزارش آمده، این مرد ظاهرا این پهپاد را که دوستش به وی قرض داده بوده، در ساعت ۳ نیمه‌شب از بالکن آپارتمانی در نزدیکی کاخ سفید به هوا فرستاده است و به هنگام انجام این ماجراجویی مست بوده است.
 
نیویورک تایمز می‌نویسد اندکی پس از پرواز پهپاد در آسمان، این مرد که اشاره‌ای به نامش نشده، کنترل پهپاد را از دست داده و پس از آنکه متوجه شده کاری از دستش برنمی‌آید، با ارسال پیامکی به دوستش نسبت به فرود احتمالی پهپاد در محوطه کاخ سفید ابراز نگرانی کرده است.
 
وی روز بعد پس از آنکه متوجه می‌شود، پهپاد حقیقتا در حیاط کاخ سفید به زمین نشسته، مافوق خود را در جریان گذاشته است. به گفته یک سخنگوی آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی، کار کردن با پهپاد در حیطه وظایف شغلی این شخص نبوده و این واقعه در زمان فراغت وی رخ داده است.
 
تلاش برای تدوین قوانین جدید در مورد پهپاد‌ها
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" در واکنش به این رخداد گفت: «دولت از توسعه فنی عقب مانده است. تا کنون برای پهپادها که در حال حاضر هر کسی می‌تواند با بهایی کم آن‌ها را بخرد، هیچ‌گونه مقرراتی تدوین نشده است.»
 
اداره فدرال هوانوردی آمریکا هم اکنون سخت در تلاش برای تنظیم قوانینی صریح در مورد پهپادهای تجاری و خصوصی است. تا کنون قوانین به این صورت بوده‌اند که خلبان‌های غیرحرفه‌ای اجازه نداشته‌اند پهپاد‌های خود را در ارتفاعی بیشتر از ۱۲۰ متر به پرواز درآورند و همچنین پهپادها نبایستی از حیطه دید هدایت‌گران‌شان خارج شوند.
 
به پرواز درآوردن پهپاد بر فراز مناطق دولتی در واشنگتن به دلایل امنیتی ممنوع است.
 
اخیرا ضعف‌های امنیتی در کاخ سفید بسیار خبرساز شده‌اند. در آخرین مورد که در ماه نوامبر ۲۰۱۴ رخ داد، فردی مهاجم بدون مزاحمت و جلب توجه مأموران حفاظتی کاخ سفید موفق شد با عبور از محوطه، خود را تا سالن‌های ورودی مجموعه دفاتر ریاست‌جمهوری برساند.

 

 اخبار بین الملل  - عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
زیر زمین کاخ سفید(قسمت اول)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کاخ سفید به خبر پرواز پهپاد ایرانی بر فراز ناو آمریکایی



اخبار,اخبار سیاست  خارجی , جاش ارنست

 سخنگوی کاخ سفید گفت: وزارت دفاع آمریکا درباره احتمال تهدیدآمیز بودن پرواز پهپادایرانی بر فراز ناو آمریکایی، پاسخگو است.

به گزارش میزان، ، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفیددر نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا پرواز هواپیمای بدون سرنشین ایران بر فراز ناو آمریکا برای کاخ سفید نگران کننده نیست،گفت: بدیهی است که ما خواهان مشاهده موضع حقیقی وزارت دفاع (آمریکا) در این رابطه هستیم. باید ببینیم که آنها تا چه حد درباره این موضوع نگران هستند. آنهایی که در خط مقدم هستند به بهترین نحو می توانند چه نوع تهدیدی این موضوع می تواند برای زنان و مردان ما در ارتش به همراه داشته باشد و تا چه حد این موضوع می تواند بر روی ماموریت آنها که به طور منظم در حال انجام ماموریت در این منطقه از جهان هستند، اثرگذار باشد.

 

من برای کسب ارزیابی مربوط به این موضوع شما را به وزارت دفاع رجوع می دهم. اگر آنها بگویند که این اقدام فعالیت های آنها را محدود نکرده است آنگاه منصفانه خواهد بود که بگویم که کاخ سفید از این موضوع نگران نشده است و شما باید این موضوع را از طریق وزارت دفاع بررسی کنید.

مذاکرات ژنو در مورد بحران سوریه
این سخنگو در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: کمیته عالی مخالفان مذاکره کننده دولت سوریه مذاکرات امروز درباره سوریه  را تحریم کرده است. در حقیقت فرد یا طرفی وجود ندارد که با وی مذاکره شود.آیا از نظر شما این مذاکرات پیش از آنکه آغاز شود به شکست انجامیده است،گفت:از نظر ما این فرایندی طولانی مدت است و لازم است که تماس های دیپلماتیک فراوانی صورت گیرد تا ما به این مرحله برسیم.تا آنجایی که می دانم سازمان ملل هم اکنون با نمایندگان دولت سوریه به عنوان بخشی از این فرآیند  در تماس است.برای کسب آخرین اطلاعات در رابطه با مشارکت شورای عالی مذاکره کنندگان مخالف دولت سوریه من شما را  به وزارت خارجه رجوع می دهم زیرا آنها این موضوع را از نزدیک پیگیری می کنند.

 

بدیهی است که راه حل بحران سوریه به پاسخگویی ما به هرج و مرج موجود در  این کشور مربوط می شود.شکست سیاسی در داخل سوریه سبب تبعات وحشتناکی  هم در بعد تلفات انسانی  در داخل این کشور و هم در بعد بین المللی و بی ثباتی در خاورمیانه (غرب آسیا ) و سراسر منطقه شده است.این موضوع مهمی است و آمریکا تلاش زیادی را در این رابطه انجام داده است و توجه خاصی برای حل و فصل آن دارد.به نظرم باید درباره هرگونه قضاوت زودهنگام درباره موفقیت و یا شکست این مذاکرات محتاطانه عمل کنیم.به نظرم در بلند مدت ما این توانایی را خواهیم داشت که بگوییم سرانجام این مذاکرات نتیجه در بر خواهد داشت.


وی مدعی شد: گروههای مخالف دولت سوریه اهداف شفافی در راستای مذاکرات و راه طولانی انتقال سیاسی در سوریه  دارند.جامعه بین المللی فشار زیادی بر آنها وارد کرده است تا سازنده باشند و به روشی سازنده در فرآیندی که به دنبال انتقال سیاسی در سوریه است ،دنبال کنند.


ادامه همکاری گسترده با اسرائیل
ارنست همچنین گفت: برنامه هایی برای تعمیق همکاری و روابط ما با اسرائیل وجود دارد. برنامه هایی برای برگزاری دیدار بین مقامات امنیت ملی دو کشور وجود دارد که آب و هوای بد اواخر هفته بر روی این موضوع تاثیرگذار بود.مقامات ما اواخر هفته به اسرائیل خواهند رفت  تا این مذاکرات را آغاز کنند.این مذاکرات از زمان دیدار سال گذشته نخست وزیر نتانیاهو از آمریکا و دیدار وی با رئیس جمهور اوباما در کاخ سفید همچنان وجود داشته است.

احتمال افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: نیویورک تایمز گزارش داده است که رئیس جمهور اوباما بر اشتون کارتر وزیر دفاع  فشار آورده است که نیروهای بیشتری را راهی افغانستان و عراق کند ،آیا این موضوع را تایید می کنید،گفت: همانند گذشته این موضوع را تایید نمی کنم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که رئیس جمهور از پیشنهاد هایی که تیم امنیت ملی در اختیار وی قرار می دهند،خوشحال می شود.او اهمیت تجربه زنان و مردانمان در وزارت دفاع را  برای ارائه پیشنهاد ها و نظراتشان در تشدید اقداماتمان ضد داعش(گروه تکفیری صهیونیستی)  و تقویت راهبردمان در این رابطه به خوبی تشخیص می دهد.مقامات ارشد وزارت دفاع  تحت فشار رئیس ستاد مشترک ارتش قرار دارند تا بتوانند راهبرد ما را بر ضد داعش(گروه تکفیری صهیونیستی ) تقویت کنند.

لزوم ادامه همکاری ناتو در افغانستان
ارنست در ادامه درباره افغانستان گفت:ما شاهد تمایل نیروهای امنیتی افغان برای دفاع از کشورشان بوده ایم.ما شاهد تلاش آنها برای مقابله با شکست ها و عقب نشینی های صورت گرفته بوده ایم.ما پیشتر درباره وضعیت قندوز صحبت کردیم.همانطور که می دانید در پاییز گذشته طالبان این شهر را اشغال کرد اما شاهد این موضوع بودیم که نیروهای امنیتی افغانستان این گروه را از این شهر بیرون راند.ما در این رابطه همچنان با هم پیمانان خود درباره افغانستان و چگونگی مشارکت آنها در داخل افغانستان رایزنی خواهیم کرد.در پانزده سال گذشته شاهد مشارکت قابل توجه اعضای ناتو در رابطه به اوضاع موجود در افغانستان بوده ایم و لازم است که این مشارکت همچنان ادامه پیدا کند.

 

  اخبار  سیاست  خارجی  -  میزان