اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهنای باند مراکز حوزوی چهار برابر می‌شود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که بسترهایی فراهم شده تا پهنای باند اینترنت موسسات و مراکز حوزوی چهار برابر افزایش یابد.

خبرگزاری مهر: محمود واعظی عصر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی گزارشی از فعالیت‌های وزارت متبوع خود را در مورد بهره مندی از ظرفیت مراکز حوزوی قم برای تولید و نشر محتوای دینی در فضای مجازی ارائه کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که چگونه در قم، تولید محتوای دینی را رونق دهیم و در سراسر جهان عرضه کنیم و از این فعالیت‌ها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه موسسات و مراکز حوزوی بسیاری در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت دارند، تاکید کرد: در حال حاضر دروس بسیاری از بزرگان حوزه و کتاب‌ها و آثار تولیدی آنها در فضای مجازی عرضه می‌شود.

واعظی توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مراکز حوزوی را یکی از فعالیت‌های پیش روی وزارت ارتباطات بیان کرد و افزود: پهنای باند اینترنت موسسات و مراکز حوزوی دو برابر شده و ما بستری را فراهم کردیم که این پهنای باند چهار برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در گذشته اینکه کتاب نوشته و ارسال شود و به دست مخاطبان برسد با گرفتاری‌های زیادی همراه بود ولی اکنون ابزاری در دست داریم که اگر از اینها به خوبی استفاده نکنیم، دیگران از آنها استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی هم می‌تواند برای ما فرصت باشد و هم تهدید، اظهار کرد: باید برنامه‌ای برای خنثی کردن تهدید برای جوانان و خانواده و عناصری که علیه دین کار می‌کنند داشته باشیم.

واعظی گفت: البته باید برای سایت‌های مستهجن و غیراخلاقی هم برنامه‌هایی داشته باشیم تا فعالیت‌های آنها خنثی شود، در عین حال که حریم خصوصی مردم را محترم بشماریم.

وی معتقد است که امروزه در جهان افراد مختلف به ویژه جوانان هستند که دنبال دریافت حقایق دین هستند و اگر بتوانیم آنچه که دستارودهای حوزه‌های علمیه است را به خوبی برای آنها تبیین کنیم، تحول بزرگی در داخل و خارج کشور ایجاد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش مدیریت و تقسیم پهنای باند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف فعالیت شرکتها برای کم فروشی پهنای باند



 

اینترنت , فروش اینترنت

 

مدیر کل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: چنانچه پهنای باند خریداری شده از سوی شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت با پهنای باند فروخته شده به کاربران تناسبی نداشته باشد، فعالیت آنها متوقف خواهد شد.

علیرضا اصغریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موارد صورت گرفته کم فروشی از سوی شرکتهای اینترنتی که منجر به توقف فعالیت این شرکتها شده است، اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت حوزه ای تخصصی است و بسیاری از کاربران شاید تخصص لازم را در این بخش نداشته باشند به همین دلیل بارها به کاربران تاکید کرده ایم زمانیکه سرویسی را خریداری می کنند حتما آن را تحویل بگیرند و سرعت اینترنت خود را اندازه گیری کنند.

وی با اشاره به نرم افزارهای قابل استفاده برای سنجش سرعت اینترنت که باید از سوی کاربران مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در صورتیکه کاربران نسبت به سرویس دریافتی خود و میزان سرعت خریداری شده شکایتی داشته باشند ابتدا موضوع را با اپراتور سرویس دهنده مطرح کرده و در صورتی که اپراتور پاسخ مشترک را در چارچوب قرارداد ندهد مشترک می تواند موضوع را در قالب شکایت با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح تا رگولاتوری آن را پیگیری کند.

اصغریان با بیان اینکه چنانچه پهنای باند خریداری و فروخته شده با هم تناسب نداشت، فعالیت اپراتور به حالت تعلیق در می آید اضافه کرد: تاکنون چندین مورد از شرکتهای مخابرات استانی و شرکتهای PAP فعالیتشان به این دلیل متوقف شده است تا پهنای باند مدنظر را افزایش و مجددا به آنها اجازه فروش خدمات داده شد.

وی با تاکید براینکه تمامی استانهای کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لحاظ عرضه سرویس های اینترنتی مانیتور می شوند، گفت: هم اکنون ارتباط شرکتهایی که فعالیتشان متوقف شده بود برقرار شده است و این شرکتها حق فروش خدمات را دارند.

مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به موارد و شرایط مندرج در پروانه فعالیت شرکتهای اینترنتی خاطرنشان کرد: این شرکتها موطفند براساس قرارداد منعقده با کاربران SLA خسارت ناشی از کم فرشی پهنای باند را به کاربران پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه شرکتهای اینترنتی که فعالیتشان به دلیل کم فروشی پهنای باند متوقف شده است نسبت به ارتقای پهنای باند اقدام نکنند تا بحث لغو و تعلیق پروانه، اعمال مقررات خواهیم کرد.

اصغریان گفت: کاربران باید دقت کنند که چه سرویسی را از شرکتهای ارائه کننده دریافت می کنند و با آگاهی کامل از قرارداد سطح خدمات می توانند نسبت به مطالبه خسارت خود اقدام کنند در همین حال کاربران سعی کنند مقداری دانش خود را در حوزه اینترنت بالا ببرند چرا که این سرویسی است که مجبورند از آن استفاده کنند..... /  خبرگزارى مهر