اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پهنای باند اینترنت به 10 ترابیت می رسد


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور به ۱۰ ترابیت بر ثانیه تا پایان سال جاری و تعریف دو پروژه برای عملیاتی شدن این هدف خبر داد.

خبرگزاری مهر: محمود خسروی در گفتگویی جدیدترین برنامه های شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را برای توسعه پهنای باند اینترنت داخل تشریح کرد و گفت: سال گذشته برنامه توسعه پهنای باند داخل با ظرفیت ۴ ترابیت بر ثانیه در دستور کار قرار داشت که ۳.۵ ترابیت از این هدف محقق شده است اما امسال افزایش ظرفیت تا ۱۰ ترابیت بر ثانیه را در برنامه داریم که امید می رود تا پایان سال ۹۴ تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید براینکه این اهداف فراتر از اهداف بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور است تاکید کرد: دولت با توجه به اعتباراتی که به زیرساخت های ارتباطی کشور تخصیص داده این چشم انداز را ترسیم کرده است.

وی گفت: افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور در قالب دو پروژه داخلی «تدبیر» و «امید» با ظرفیتهای کلان دیده شده است که مناقصات این پروژه ها نیز برگزار شده است؛ مناقصه پروژه تدبیر به اتمام رسیده و پس از نتیجه گیری به زودی قرارداد پیمانکاران آن بسته خواهد شد.

خسروی در مورد پروژه امید نیز تاکید کرد: این پروژه در مرحله شروع مناقصه قرار دارد؛ پروژه «امید» شبکه IP است که بر روی شبکه انتقال که همان تدبیر است قرار خواهد گرفت. به همین دلیل باید ابتدا وضعیت اجرای پروژه «تدبیر» نهایی شود و پس از آن پروژه امید با ماموریت ایجاد شبکه IP اجرایی می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیش بینی سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای این دو پروژه در سال جاری خبر داد.

وی در مورد برنامه های توسعه کشور برای افزایش ظرفیت پهنای باند خارج نیز گفت: براساس سیاستها و برنامه های مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۰ درصد ظرفیت هر آنچه در داخل کشور در موضوع پهنای باند اینترنت توسعه یافت در زمینه اینترنت خارج از کشور نیز دیده شده و برای آن امکانات ایجاد می شود.


ویدیو مرتبط :
پیدا کردن هات لینک (سارقین پهنای باند) در اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پهنای باند اینترنت 10 برابر می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی,باند اینترنت


 اخباراجتماعی  - تا کمتر از 3 ماه آینده؛
 پهنای باند اینترنت 10 برابر می‌شود

  معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش 2 برابری ظرفیت شبکه اینترنت داخل کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

محمود خسروی افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور را در راستای ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال ظرفیت شبکه IP داخل کشور و نیز شبکه انتقال زیرساخت ارتباطی کشور به دو برابر فعلی افزایش می‌یابد.وی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های ارتباطی برای دسترسی مردم به شبکه داخل کشور افزود: پیش از آغاز سال جدید در شبکه انتقال نیز توسعه های مدنظر انجام می‌شود و ظرفیت این شبکه نیز به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت فعلی شبکه IP داخل کشور را 1.2 ترابیت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه ظرفیت شبکه IP داخلی به 2.5 ترابیت بر ثانیه خواهد رسید و در همین ظرفیت شبکه انتقال داخلی – ترنسمیشن – نیز از 10 گیگابیت بر ثانیه به 100 گیگابیت می‌رسد. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تامین تجهیزات برای اجرای این طرح، گفت: این پروژه با هدف ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و تحقق اهداف برنامه پنجم در دستور کار است که هم اکنون تجهیزات لازم در حال حمل به ایستگاه‌ها است.

 

خسروی در مورد آخرین وضعیت پروژه های زیرساختی تدبیر و امید نیز گفت: برای این دو پروژه در حال برگزاری مناقصه هستیم. وی با بیان اینکه مناقصه‌های تدبیر و امید برای توسعه ظرفیت شبکه انتقال و IP کشور صورت می‌گیرد ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پایان سال 94 به حدود 10 برابر ظرفیت فعلی می‌رسد.

 

در این راستا ابتدا مناقصه برای پروژه تدبیر در حوزه شبکه انتقال در حال انجام است و پس از آن برای شبکه IP، مناقصه امید را با هدف سپردن پروژه به پیمانکار اجرایی خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اظهارتمایل وندورهای اروپایی برای حضور در این پروژه خبر داد و تاکید کرد: این شرکتها به دنبال اخذ مجوز برای شرکت در این مناقصه هستند؛ پاکات مناقصه تدبیر نیز تا یک ماه آینده بازگشایی می‌شود و پس از آن پروژه وارد مرحله اجرایی خواهد شد که با اجرای این دو پروژه ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پایان سال 94 حدود 10 برابر می‌شود.

 

در همین رابطه، مدیر عامل مخابرات استان تهران از تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اینترنت خبر داد. علیرضا صیدی در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابعه در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به چند سوال کوتاه پرداخت.

 

وی در پاسخ به اختلالات اخیر اینترنت کشور اظهار کرد: ما طی هفته‌های گذشته تنها یک قطعی در ارتباطات تلفن ثابت و سیار منطقه دماوند داشتیم که البته با وجود این مشکل حتی در آن مناطق هم دسترسی به اینترنت میسر بود. صیدی ادامه داد: البته ممکن است به شکل مقطعی قطعی‌هایی در سیستم وجود داشته باشد اما این قطعی‌ها گسترده نبوده است.

 

مدیرعامل مخابرات استان تهران همچنین به تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای بالایی را خواسته‌ایم که با این ترتیب ظرفیت اینترنت ما دو برابر می‌شود. وی همچنین عنوان کرد: این پهنای باند بیش از 100 خطSTM1 بوده است. صیدی در پاسخ به گلایه‌های کاربران برای ارتباط با مرکز 2020 مطرح شده بود، اظهار کرد: ما در این حوزه دو برنامه طراحی کرده‌ایم اول آنکه با استفاده از نرم‌افزار جدیدی همکاران ما به هنگام برقراری تماس پیش از آنکه مشترک بخواهد اشکال خط خود را بگوید مساله را بر روی مانیتورهای خود می‌بیند و به این ترتیب می‌تواند به شکل سریع‌تری پاسخگوی مشترکان باشند.

 

مدیرعامل مخابرات استان تهران مساله‌ی دوم را افزایش تعداد کارمندان این مرکز دانست و افزود: ما اکنون سیستم IBR خود را تغییر داده‌ایم تا دیگر مشترکان برای زمان طولانی در صف انتظار نمانند به همین دلیل زمانی که به علت خرابی حجم تماس‌ها افزایش پیدا کند دیگر افراد در انتظار نمی‌مانند و شماره تماس آنها پرسیده می‌شود تا در زمان مناسب با آنها تماس گرفته شود. به این ترتیب دیگر انتظار سه الی چهار دقیقه معنی نخواهد داشت.وی زمان اجرایی‌شدن این طرح را نیز ظرف یک تا دو ماه آینده دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این شیوه مشکلات 2020 برطرف شود.

 

 اخباراجتماعی  - ابتکار